PDA

Vis full versjon : Speilvarme [LØST]



degocostly
02/12/10, 21:01
Hei
Varmen i et speil virker ikke. Det funker i passasjerspeilet og i bakruta, men ikke på speilet i førerdøra. Kan det være brudd i ledning eller noe? Har også merket av kupelyset ikke virker bestandig når jeg åpner førerdøra, bare av og til. Noen som har peiling?

Mr. Crepsley
02/12/10, 21:05
Kabelgjennomføringen i døra kan jeg tenke meg. Sjekk den :)

degocostly
02/12/10, 21:27
Inni dørtrekket regner jeg med, vet du hvilke som går hvor? Ser det sannsynligvis hvis det er direkte brudd noe sted da.. :p

locked
02/12/10, 21:40
Trur du må skifte speilglaset :)

Espen69
02/12/10, 21:40
Speilvarme som uteblir skyldes i de fleste tilfeller feil i speilglassets varmetråder. Av med speil og mål om det får spenning (V). Hvis ok, ligger feilen i speilet. Kjøp nytt!
Manglende coupelys kan skyldes feil med mikrobryter i dørlåsen din inne i døra. Kan kanskje repareres/modifiseres med en tynn plastbit, alternativt er ny låsekasse.

Mr. Crepsley
02/12/10, 21:45
Tenkte at feilene hadde en sammenheng, derav gjennomføringen til døra. Tenker på det partiet som går fra døra til a-stolpen, greit å se der om det er brudd.

degocostly
02/12/10, 21:48
Ok. Tenkte det hadde en sammenheng jeg også. Men varmen virker aldrig der, mens kupelyset virker av og til. Koster vel flesk for et nytt glass?

mrstfu
03/12/10, 02:57
nytt glass koster ikke nødvendigvis så mye. helt nytt på BCB mener jeg ligger i gata 650kr, evt får du brukte, på finn.no, ebay osv, til mellom 100 og 300.

Bare pass på, kjøper du fra en USA-bil, får du med "objects in mirror are larger than they appear" i speilglasset. Passasjerspeil fra en UK-bil (høyrestyrt) har ikke dette, såvidt jeg vet.

degocostly
05/12/10, 19:11
Bare pass på, kjøper du fra en USA-bil, får du med "objects in mirror are larger than they appear" i speilglasset.

Smart å ha dette i speilglasset da, glemmer jo alltid det!!

Nilsebu
05/12/10, 21:33
Smart å ha dette i speilglasset da, glemmer jo alltid det!!

Kan jo ta en som Per Turbo hadde på gamlebilen: Idiots in mirror are closer then they appear :)

mrstfu
05/12/10, 23:12
i min pure ungdom tenkte jeg på en tattooering, idiotisk nå, men fremdeles morsom:

"Objects in pants are larger than they appear":D

Nok OT, praktisk med den teksten i speilet. jeg knuste speilet mitt i fjor vinter, trur kanskje jeg skal slå til på et par amerikanske:D

Nilsebu
05/12/10, 23:15
"Objects in pants are larger than they appear":D

Liker!! :D

Personlig bryr jeg meg ikke.. bruker venstre speilet for å myse litt feltskifte og rygging, og høyrespeilet for å sjekke veikanten ved smale veier og med henger bakpå.. + rygging da.

For å sjekke trafikken bak bruker jeg bare midt speilet og ligger noe for nære så er 1 av 2 tilfeller: disko med bremselys.

mrstfu
06/12/10, 00:27
Liker!! :D

Personlig bryr jeg meg ikke.. bruker venstre speilet for å myse litt feltskifte og rygging, og høyrespeilet for å sjekke veikanten ved smale veier og med henger bakpå.. + rygging da.

For å sjekke trafikken bak bruker jeg bare midt speilet og ligger noe for nære så er 1 av 2 tilfeller: disko med bremselys.

heh, minner meg om en kar som lå bak meg på vei fra Charlottenberg igår, lå høvelig nærme, og kom nærmere etterhvert. jeg ligger i høyrefila og tar det pent, og venstrefila er ledig. han kommer nærmere når vi bikker 120, såpass nærme at det ikke kunne vært UP, jeg så nesten ikke lyktene hans i speilet.

sånt provoserer meg, så jeg slapp gassen. vi nådde under 50 begge to, før han hadde vett til å kjøre forbi. så jeg la meg etter med fjernlys på, provosert som sagt:D

men speil er poengløse helt til den dagen du får bruk for dem. parkere på strømmen storsenter den nærmeste måneden for eksempel.

locked
06/12/10, 00:30
heh, minner meg om en kar som lå bak meg på vei fra Charlottenberg igår, lå høvelig nærme, og kom nærmere etterhvert. jeg ligger i høyrefila og tar det pent, og venstrefila er ledig. han kommer nærmere når vi bikker 120, såpass nærme at det ikke kunne vært UP, jeg så nesten ikke lyktene hans i speilet.

sånt provoserer meg, så jeg slapp gassen. vi nådde under 50 begge to, før han hadde vett til å kjøre forbi. så jeg la meg etter med fjernlys på, provosert som sagt:D

men speil er poengløse helt til den dagen du får bruk for dem. parkere på strømmen storsenter den nærmeste måneden for eksempel.
verden er full i idiota!

mrstfu
06/12/10, 00:32
jeg er forsåvidt en idiot jeg og, å legge meg etter med fulltlys på er ikke det man kaller smart.

men in the heat of the moment... mutters, som satt på, var ikke imponert:D

locked
06/12/10, 00:40
jeg er forsåvidt en idiot jeg og, å legge meg etter med fulltlys på er ikke det man kaller smart.

men in the heat of the moment... mutters, som satt på, var ikke imponert:D
hehe... sånn skal det gjerast, kjøre på ei ganske hard linje her og ;)

mrstfu
06/12/10, 00:43
det er lett å være etterpåklok, men mutters får advarselen hver gang hu setter seg inn i bilen:

Nå er JEG sjåfør, DU er passasjer, hvis det ikke passer deg, er det bare å si fra, så slepper jeg deg av på nærmeste bussholdeplass.

virker sikkert slemt, men hu klager på alt, om jeg feks skulle bremse eller akselerere hardere enn hun finnner komfortabelt, er helvette løs.

faen, kjerringa har sitti på meg meg i flere år nå, hu burde vite hva a går til:D

locked
06/12/10, 00:47
det er lett å være etterpåklok, men mutters får advarselen hver gang hu setter seg inn i bilen:

Nå er JEG sjåfør, DU er passasjer, hvis det ikke passer deg, er det bare å si fra, så slepper jeg deg av på nærmeste bussholdeplass.

virker sikkert slemt, men hu klager på alt, om jeg feks skulle bremse eller akselerere hardere enn hun finnner komfortabelt, er helvette løs.

faen, kjerringa har sitti på meg meg i flere år nå, hu burde vite hva a går til:D
Mamma og pappa har egen bil, best sånn.

mrstfu
06/12/10, 00:57
joa, misunner deg der. fatters har alt som heter sjåførevner av de to.

mye bedre sjåfør enn meg sånnsett, jeg kan slite med venstrebremsing uten skikkelig å få det til, han tar det på strak arm. i tillegg har han et gull i Volvo Original med en 142, og to sølv i National, med en ascona B, trur jeg. for lenge siden:D

men back on topic:D:

SPEIL ER BRA!

degocostly
06/12/10, 19:21
For å sjekke trafikken bak bruker jeg bare midt speilet og ligger noe for nære så er 1 av 2 tilfeller: disko med bremselys.

Bakre tåkelys funker bedre, kan blinke med det samtidig som man gir på :D

locked
06/12/10, 21:42
har automat og xenon ryggelys så sette berre bilen i revers så pleie avstanden å stige i jevnt med økande styrke på ryggelysa..

i nedoverbakke kan eg jo holde på lenge og :D

Nilsebu
06/12/10, 22:10
Bakre tåkelys funker bedre, kan blinke med det samtidig som man gir på :D

Blir for mye stress :P


har automat og xenon ryggelys så sette berre bilen i revers så pleie avstanden å stige i jevnt med økande styrke på ryggelysa..

i nedoverbakke kan eg jo holde på lenge og :D

Tør ikke å sette bilen i revers når jeg kjører framover :/ tenk hvis noe er gale med sikkerhets koblingen og bilen faktsik går i revers.. stakkar kasse :P

Hvilken sokkel er det på ryggelyset?

locked
06/12/10, 22:31
Blir for mye stress :P



Tør ikke å sette bilen i revers når jeg kjører framover :/ tenk hvis noe er gale med sikkerhets koblingen og bilen faktsik går i revers.. stakkar kasse :P

Hvilken sokkel er det på ryggelyset?
Tss.. livet må vere litt spennandes :)

Er vel Bay15s ellernoke sånt, men eg bruka H3 pære :)

Nilsebu
06/12/10, 22:33
Tss.. livet må vere litt spennandes :)

Er vel Bay15s ellernoke sånt, men eg bruka H3 pære :)

Du bruker, eller brukte på den gamle v70en?

Er grenser for hvor spennenes livet kan være :P

locked
06/12/10, 22:35
Du bruker, eller brukte på den gamle v70en?

Er grenser for hvor spennenes livet kan være :P
H3 @ begge :)

Tss.. pingle!

Mr. Crepsley
06/12/10, 22:35
Speilvarme er fortsatt en fin ting? :P

locked
06/12/10, 22:36
Speilvarme er fortsatt en fin ting? :P
Har du ikkje reparert det endå? Trudde du hadde fixa de for lenge sia, for no handla de om ryggelys ;)

Mr. Crepsley
06/12/10, 22:49
Har aldri hatt en bil med speilvarme jeg.. :D

Nilsebu
06/12/10, 22:53
Har aldri hatt en bil med speilvarme jeg.. :D

Anbefales sterkt å ettermontere :)

Mr. Crepsley
06/12/10, 22:56
Driver å letter febrilsk på ebay etter et komplett sett :)

yearbogen
06/12/10, 23:02
Hva trengs for å ettermontere dette på 850 som bare har varme i bakruta?

Nilsebu
06/12/10, 23:06
Hva trengs for å ettermontere dette på 850 som bare har varme i bakruta?

Speil med varmetråd i + ledninger og koble det inn på en bryter.. skal vel ikke noe mer til ?

mrstfu
06/12/10, 23:23
kan ikke tenke meg det, nei. timer til bakrutevarmen er jo der allerede, sammen med bryter til bakruta, så bare kjøpe speil med varm og koble det inn på den bryteren, skulle jeg tro.

degocostly
10/01/12, 14:10
Bytta speil og alt ble bra :)

hammerpaal
11/01/12, 23:04
Tror det er best å kjøpe originalt speilglass hvis man først skal bytte. Kjøpte speilglass på eBay til min (hatt tråd om det tidligere) 850. Kjøpte speil med visstnok "OE-kvalitet" og ble egentlig litt misfornøyd med oppvarmingen. Pisslunket speil hjelper ikke så mye når det er et ordentlig lag med is. :P Dog, jeg ga bare 100,-, så hva mer kunne jeg forvente?

degocostly
12/01/12, 09:08
Jeg kjøpte mitt på sc styling, kosta ca 250 kr hvis jeg husker riktig. Blir glovarmt og fjerner isen lett det ja! :)