PDA

Vis full versjon : Varme i seter virker ikke



TheRonnyKay
02/12/10, 19:42
Har ein 95 modell 850 der varme i setene har vert defekt ei stund nå. Sjekket sikringen, men den var i orden.

Noken som har peiling på eventuell vanlige feil på dette? Ganske sikker på at varme i passasjersetet også er ute. Rele? isåfall kor sitter relet?

Nilsebu
02/12/10, 23:08
Sjekk at det kommer strøm inn til setene. Kan være bryterene som er defekte av den grunn. Her er det bare til å finne fram multimeteret å måle seg fram :)

mrstfu
02/12/10, 23:50
er som Nilsebu sier, ta frem spenningstesteren og mål litt. jeg har vært borti varmetråder som måtte byttes før, det er kanskje en grunn til at Volvo har lagd det med mulighet for å bytte?

mine funker heller ikke, men her det en del punkter i signalkjeden, brytere, sikringer, releer, så må ikke nødvendigvis være defekte tråder.

Nilsebu
02/12/10, 23:50
Begynner å ryke av setet på 850en til en kamerat hvis du setter på varmen :P

Under setene så er kontaktene. Fin plass å starte søkingen :)

mrstfu
02/12/10, 23:54
eksen til onkel måtte på legevakta etter at kablene ble farlig varme, smeltet seg rett gjennom setet og begynte smeltinga av nylonjakka hennes før hun merket noe.

stygg sak, rett og slett.

hobby610
03/12/10, 17:18
Har ein 95 modell 850 der varme i setene har vert defekt ei stund nå. Sjekket sikringen, men den var i orden.

Noken som har peiling på eventuell vanlige feil på dette? Ganske sikker på at varme i passasjersetet også er ute. Rele? isåfall kor sitter relet?

Hei, jeg tipper det er brudd i ledningene i pluggen under setet, du finner den ved å følge ledningene opp i polstringen under setet, der er det en ledningsplugg som går rett på varmekabelen, det bruker ofte å ryke. måtte fikse dette på begge sider på min 96mod. 850.
NB. Kan være noe vanskelig på treffe rett på kontakta, ved påmontering etterpå

TheRonnyKay
03/12/10, 18:17
Hei, jeg tipper det er brudd i ledningene i pluggen under setet, du finner den ved å følge ledningene opp i polstringen under setet, der er det en ledningsplugg som går rett på varmekabelen, det bruker ofte å ryke. måtte fikse dette på begge sider på min 96mod. 850.
NB. Kan være noe vanskelig på treffe rett på kontakta, ved påmontering etterpå

Ok dette skal eg sjekke ut :) Takk for svarene folkens!

Tore
03/12/10, 19:39
1) Mål om det er strøm til setene, 2) ohm om det er en grei resistans i kabelen i sete (0 ohm=kortslutning, uendelig ohm=brudd).