PDA

Vis full versjon : hvor få kjøpt grenrør?940turbo



volvo740
02/12/10, 03:23
noen som har noen nett sider der man får kjøpt grenrør, som får turbo opp og fram?

lasse940
02/12/10, 05:41
Ajden (http://ajden.se/ajden/grenror/index.htm) Har grenrør :)

turbo-volvo
05/12/10, 21:56
klracing selger:)
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&artgrp=175

PVT
05/12/10, 23:22
hvorfor er dem så svære blir mye rør å tar mye plass. feks det grenrøret til audi som han selger er jo mye mindre. spess grunn til at volvoene må ha mere rør? :rolleyes:

Ollimo
06/12/10, 00:53
hvorfor er dem så svære blir mye rør å tar mye plass. feks det grenrøret til audi som han selger er jo mye mindre. spess grunn til at volvoene må ha mere rør? :rolleyes:

Masse masse eksos? :D

Anders Dybvadsskog
06/12/10, 10:01
Hvordan er kvaliteten på kl racing sine grenrør da?

kapli
06/12/10, 11:53
Hvordan er kvaliteten på kl racing sine grenrør da?

De blankpolerte grenrøra er bare kina varer, sprekker opp osv. "'Extrem" grenrøra er vel noe bedre.

PVT
06/12/10, 12:08
hvordan er det egentlig å sveise sånne sprekker som feks den orginale 940 manifolden. funker det?

kapli
06/12/10, 12:16
Det går nok det, men kommer nye sprekker etter vært uansett.
Trur det var en her inne som kabba opp sveiseskøtene og sveisa det sammens igjen, blir vel litt bedre. Men i bunn å grunn så er det bedre å kjøpe noe av kvalitet.

Det værste som er med de kina grenrøra er at når de begyner å sprekke opp så kan små metallbiter komme inn i turbon og ødelegge den totalt.
De er ofte dårlig sveisa i tillegg så det kan ligge sveiseperler inni røra.

session
06/12/10, 16:50
di blankpolerte duger ikke til annet enn og lage mal av :p funker faktisk veldig bra til, så skaffer du deg 4m svartstål rør (da har du litt til overs hvis du får bruk for) i dim 38mm innvendig, kjøper deg en rørbøyer på biltema (gud forby). sveiser sjøl eller får en bekjennt til og gjøre det billig og vipps så har du ett knall grenrør som du i tillegg kan si du har laget sjøl :p vil du ta det helt ut så tar du vare på bøyene fra første malen og kan vri og vende på svingene så mye du vil og lage ett helt egendeffinert ;) trur jeg har 3 forskjellige liggenes på verkstedet nå :) Er litt gøy når du ser det går lettere enn du trudde ;)

s4nd3r
06/12/10, 18:13
di blankpolerte duger ikke til annet enn og lage mal av :p funker faktisk veldig bra til, så skaffer du deg 4m svartstål rør (da har du litt til overs hvis du får bruk for) i dim 38mm innvendig, kjøper deg en rørbøyer på biltema (gud forby). sveiser sjøl eller får en bekjennt til og gjøre det billig og vipps så har du ett knall grenrør som du i tillegg kan si du har laget sjøl :p vil du ta det helt ut så tar du vare på bøyene fra første malen og kan vri og vende på svingene så mye du vil og lage ett helt egendeffinert ;) trur jeg har 3 forskjellige liggenes på verkstedet nå :) Er litt gøy når du ser det går lettere enn du trudde ;)

denne du tenker på?
http://www.biltema.no/ProductImages/15/medium/15-376_m.jpg

session
06/12/10, 20:32
nja, den duger sikkert den der også :) men den jeg har brukt er en slik på strøm som tar litt større dim også :)

s4nd3r
06/12/10, 21:00
delenr på den`?

session
06/12/10, 21:59
den trur jeg ikek du får på biltema :p det er ett lokalt sveiseverksted her som har som jeg bruker, men ser di har en sånn som ligner påden på tema og den funker fint den :)

PVT
06/12/10, 23:29
her (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bilverkstedutstyr1/Rorboyesett/) finner du den

s4nd3r
06/12/10, 23:42
trur eg går for jula sin, 4kr billigere.. :P håhå.. penere blå farge og... ;)
men må bygge den om til og lage små bøya...

http://www.jula.no/mediaarchive/5190966/zoom/601016-jpg.jpg

skulb
08/12/10, 17:55
disse bøyemaskinene er ikke serlig egnet til å lage grenrørsbøyer. di klemmer rørene flate. skal du få laget radier av rett rør så må du få noen med skikkelig maskin til å gjøre det. eller kjøpe fra brødrene dahl eller lignende.

s4nd3r
08/12/10, 18:14
disse bøyemaskinene er ikke serlig egnet til å lage grenrørsbøyer. di klemmer rørene flate. skal du få laget radier av rett rør så må du få noen med skikkelig maskin til å gjøre det. eller kjøpe fra brødrene dahl eller lignende.

tja.. tengte og bruke pressa til og lage ku fangere og veltebøyler å stigtrin på offrodere... :)

planen var jo og kjøpe rør deler fra brødrene dhal, får skrive det på firmaet.. ;)
og flensane får eg skjært opp med vannjet eller laser... til runt 200kr stk.. :)

EivindG
09/12/10, 03:04
eg har kjørt 6000km med kinagrenrør nå, ingen sprekker ennå. men eg laget en arm\støttestag som skulle hjelpe å holde pga T3-4 turbo veier jo litt. grenrørene er jo så pass billige og at om det sprekker er det jo ikkje verdens undergang. en annen ting er jo at det er litt trangt og knotete med 3"eksos med opp og fram. men det er jo en annen sak.

TeamBørnOut
09/12/10, 05:16
skal man bøye rør "må" man bruke rør bøyer som "drar".
6000km uten sprekk i kina grenrør? du er heldig (til den dagen du sender en bit av grenrøret inn i turbinen:D)

Lundberg Performance
11/12/10, 02:31
prøv servi motion control, de har digitale rørbøyer som ikke flater ut rørene! de kan kanksje lage grenrørs bøyer til deg ;)
Eller kan du prøve og bøye rørene selv vis fyller de med sand fra stranda og varmer etterpå..

Frigstad Racing
12/12/10, 15:42
Noen som vet om man må flytte på bremserør osv med ajden sine grenrør?
Må vell det med KL sitt extreme grenrør har jeg hørt..

Torra
12/12/10, 15:47
Ikke i 240 eller 940 iallefall.
Jeg og CHrml har rør fra ajden

Kalsn
12/12/10, 22:51
Noen som vet om man må flytte på bremserør osv med ajden sine grenrør?
Må vell det med KL sitt extreme grenrør har jeg hørt..
eneste som må gjøres er å modde vannslangen fra pumpa, ellers plugg and play. :)