PDA

Vis full versjon : 850 x 70 , utetemp måler og "snø" varsellys.



Nilsebu
02/12/10, 00:35
disse bilene har jo et søtt lite orange lys som kommer på når nåla detter under 3 grader. Men hvorfor slukker det når det går over 6 blå?

Bare litt nysgjerrig her.

mrstfu
02/12/10, 03:12
min lyser rødt når det blir 2+ eller mindre, og slukker på 5-... antageligvis er det for å varsle om såkalt nullføre, hvor det fort kan bli speilblankt ved vått føre som pluteslig bikker frysetemperatur, smelter litt igjen, fryser igjen osv..

som diskutert i "salting av veier"tråden, er det jo slik at folk flest tar synlig asfalt som et tegn på tørt føre, og kjører deretter mindre forutseende, med økt fare for å skli av. er vel antageligvis Volvo som tenkte fremover for å varsle evneveike sjåfører.:D


hostkremtpostwhorekremt...

Sagen
02/12/10, 07:37
Det stemmer det som mrstfu sier, den varsler 0-føre. Lyser fra +2 til -5 grader. Mener å huske at det også står i instruksjonsboka.

Nilsebu
02/12/10, 13:06
Jaja. Men hvorfor slutter det å lyse etter 5 minus?

R-M-I
02/12/10, 13:07
Jaja. Men hvorfor slutter det å lyse etter 5 minus?

Fordi det da ikke lenger er NULL føre? :D altså ikke lenger rundt null...

Nilsebu
02/12/10, 13:23
Okey. Takker for svar :) satt å lurte på dette forrige vinter også :p

Espen69
02/12/10, 21:46
Ler daglig av denne lille "sola" som kommer på under nevnte temperaturer... Hvorfor et orange lys, Volvo?? Kanskje ikke rødt hadde vært greia, men blått hadde gått fint!

Slettmyr
02/12/10, 22:16
Ler daglig av denne lille "sola" som kommer på under nevnte temperaturer... Hvorfor et orange lys, Volvo?? Kanskje ikke rødt hadde vært greia, men blått hadde gått fint!

Kansje for at orange er "oplysningsfarge" ? ;)

ludvigsen
02/12/10, 22:37
Mitt er rødt da..

mrstfu
02/12/10, 23:52
Ler daglig av denne lille "sola" som kommer på under nevnte temperaturer... Hvorfor et orange lys, Volvo?? Kanskje ikke rødt hadde vært greia, men blått hadde gått fint!

blått hadde vært veldig fint, sett bort fra at blått ikke er fint:D


jeg synes forsåvidt den er fin å ha, det er på nullføre de fleste avkjøringer er, så fint å ha påminnelsen.

Nilsebu
02/12/10, 23:54
blått hadde vært veldig fint, sett bort fra at blått ikke er fint:D


jeg synes forsåvidt den er fin å ha, det er på nullføre de fleste avkjøringer er, så fint å ha påminnelsen.

veldig enig her. Men kunne godt vist oss litt mer at den lyste.. kom i vår.. akkurat skiftet til sommerdekk.. forbi en bil på en liten strekke.. hiver meg inn før midtrabatten kommer, scooteren før meg sklir og tryner på glatta, og jeg må hiver meg over igjen på andre sida for ikke å krasje...

Utrolig flaks, med grisekjøringen min tatt i betraktning, men hadde da ikke sett nullføre lyset.

mrstfu
02/12/10, 23:56
der er problemet ditt, Nilsebu.


du HIVER deg inn. sånt fører til v70 rundt lyktestople, og da spiller ikke den lampa noen rolle lenger:D

Nilsebu
02/12/10, 23:58
der er problemet ditt, Nilsebu.


du HIVER deg inn. sånt fører til v70 rundt lyktestople, og da spiller ikke den lampa noen rolle lenger:D

jaja.. var før dette! Har tatt meg sammen nå :)

degocostly
08/12/10, 19:16
Apropo rare ting, hva er dette:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/504.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/505.jpg

Morgis
08/12/10, 19:21
Jeg har byttet til blå LED.
Mye mer riktig for meg ;)

GMV
08/12/10, 19:22
Handsfree feste? Ser iallefall ikke orginalt ut.

degocostly
08/12/10, 19:31
Kanskje det. Var der da jeg kjøpte bilen. Ser ikke veldig orginalt ut nei :p
Kan rulle rundt det "hjulet" på dingsen.

mrstfu
08/12/10, 19:44
ikke originalt i det hele tatt, aldri sett det før. sikkert handsfree feste. tror du kan fjærne det uten at taket ramler av.

bittelitt OT: bak håndtakene i taket foran (men ikke bak) har jeg to små plastdeksler med hull midt i, noen som vet hva dette er?

sitter altså i taket innafor selve håndtaket foran.

microbølgesensor til alarm?

degocostly
08/12/10, 19:49
Tror nok taket faller ned hvis jeg fjerner den store konstruksjonen ja... :(

mrstfu
08/12/10, 19:58
:D

femtegn

Morgis
08/12/10, 20:19
ikke originalt i det hele tatt, aldri sett det før. sikkert handsfree feste. tror du kan fjærne det uten at taket ramler av.

bittelitt OT: bak håndtakene i taket foran (men ikke bak) har jeg to små plastdeksler med hull midt i, noen som vet hva dette er?

sitter altså i taket innafor selve håndtaket foran.

microbølgesensor til alarm?

tempføler for klimaanlegget, ECC.

ThePlace
08/12/10, 20:21
bittelitt OT: bak håndtakene i taket foran (men ikke bak) har jeg to små plastdeksler med hull midt i, noen som vet hva dette er?

sitter altså i taket innafor selve håndtaket foran.

Tror det er innfestingen til lastenettet når baksetene er lagt ned.

mrstfu
08/12/10, 20:39
er ingen fester i dem, kun hull med riller over, ikke sterkt nok til å holde noe som helst.

sorry, thePlace, men jeg går for morgis her:D

ThePlace
08/12/10, 21:12
Jeg leste feil, sorry.
Fikk det for meg at det var håndtakene i taket i baksetet.