PDA

Vis full versjon : Skifte av bensinpumpe, uheldig.. dårlig tid!



V70T5
01/12/10, 10:12
Heisann..

har seg sånn at eg skulle skifte bensinpumpe på V70`en... fått trimchip montert så ville få vekk den halvdårlige bensin pumpa også.. Men når slangene skulle løsnes så gikk det galt, ikke søren om eg fikk løs kobligene, det som til slutt skjedde var at koblingen i mellom slange å pumpe, di to plastovergangene, knakk rett av i slangen.. slik atslangen er løs, mens koblingene fortsatt sitter fast på pumpehuset! Eg skal bytte til walbro 255 lph pumpe, men skulle fortsatt bruke koblingene til den nye pumpa :/ Nå skal eg på reisejobb på fredag... å skulle hatt bilen i orden til dess.. skal ringe til Laastad å høre nå, men noen andre som har et råd i mellomtiden?

V70T5
01/12/10, 10:30
Koblingene selges ikke løst....

3840 kr for ny pumpe inkl koblinger.. så DET er uaktuelt.. hmm.. help?

Torra
01/12/10, 10:42
Tess da?

V70T5
01/12/10, 11:04
ja.. det har eg ikke tenkt på.. kansje best å kjøre over til dem å høre.. Men hvordan får en av koblingene fra pumpehuset? sitter fortsatt like fast dem! har brukt wd40, 5-56.. står i haynes manualen, bruk et gaffelt formet verktøy å bend oppover under den ytterste hylsen på hver av koblingene.. prøver men rikker seg ikke.. :/

V70T5
01/12/10, 12:48
Fått løs koblingene nå.. Satt eiret noe voldsomt.. Men, ser ikke ut som det går an å lage noe nye koblinger på slangene.. er maks korte å det er jo noe spesial rør.. ser ut som et rør inni slangen.. Den ene slangen går vell ned til filteret under bilen, å den andre kommer fra returen en plass.. noen som har dele nummeret på desse slangene? det haster veldig, håper på hjelp fra noen med vadis! :)

Martin.S
01/12/10, 12:55
Har du noe bilde av dette, det er godt mulig det går ann å lage til noe selv. Når det gjelder Tess, pleier de å være lite hjelpsomme når det er snakk om bil, desverre.

Torra
01/12/10, 16:46
Har alltid fått god service hos Tess når det har kommet til bil jeg. Det i Trondheim da..
Angående å finne disse slangene ville jeg ringt Volvo for kjappest mulig svar. Eventuelt lastet ned VADIS selv via torrents.

V70T5
01/12/10, 21:41
Tess er fantastiske..

møtte opp i butikken med pumpe huset å en bit av slangen. ikke mindre en 3 stykk sprang rundt i hyllene å letet etter passende nibler å overganger.. resultatet ble fantastisk! =) En genial oppgradering. Nå vil det ta et halvt minutt å løsne slangene gjen om det skal bli nødvendig.. =) Å kostet meg 450 kr.. Ser eg på som småpenger etter hvor fornøyd eg var når delene var montert =) rustfrie koblinger å tett som bare det.. =)

Martin.S
01/12/10, 22:01
Det var bra det ordna seg da. Da er de tydlig vis ikke like ille overalt:)

Torra
01/12/10, 22:12
Tess er fantastiske..

møtte opp i butikken med pumpe huset å en bit av slangen. ikke mindre en 3 stykk sprang rundt i hyllene å letet etter passende nibler å overganger.. resultatet ble fantastisk! =) En genial oppgradering. Nå vil det ta et halvt minutt å løsne slangene gjen om det skal bli nødvendig.. =) Å kostet meg 450 kr.. Ser eg på som småpenger etter hvor fornøyd eg var når delene var montert =) rustfrie koblinger å tett som bare det.. =)

Samme erfaringen jeg også har med de :) Bra det ordna seg! :D

V70T5
01/12/10, 22:41
jepp! digg! =) tror det var på høy tid.. hadde sjekket så godt eg kunne me eigerene på bilen, å ingen hadde skiftet bensinpumpe.. nå var den godt 227.000 på samme orginale pumpe.. =) på subaru forester ryker dem tvert på +- 200.000 =) min kom 201.400 da røyk den, på langtur mens den nye pumpa låg hjemme i garasjen.... 4000 i veihjelp.. ble en dyr pumpe =P

Nilsebu
02/12/10, 01:07
skal ringe til Laastad å høre nå

Har vi en ny Haugesunder?? :)

V70T5
02/12/10, 16:05
hehe ;) ikke langt unna vertfall! Bømlo! =) Da er vi 2 eller? er det andre ifra dette område her?

hobby610
03/12/10, 17:22
jepp! digg! =) tror det var på høy tid.. hadde sjekket så godt eg kunne me eigerene på bilen, å ingen hadde skiftet bensinpumpe.. nå var den godt 227.000 på samme orginale pumpe.. =) på subaru forester ryker dem tvert på +- 200.000 =) min kom 201.400 da røyk den, på langtur mens den nye pumpa låg hjemme i garasjen.... 4000 i veihjelp.. ble en dyr pumpe =P

Min sluttet å virke på 250km, kjøpte en rimelig på mekonomen til 1100, men var ikke helt fornøyd, vart en del "during" på den nye pumpa.