PDA

Vis full versjon : Diesel varmer 2003 2,4d (Føde pumpe)



volvobertil
01/12/10, 01:01
Noen som vet hva denne pumpen heter?

Orginal nr f.eks event annet.

Ligger under bilen h.side bak ved bakdøren,denne skal vist gi diesel til dieselvarmeren.

Varmeren nekter å starte men ingen ulyder,har merket et tikkelyden når varmeren starter er borte.


Noen som vet hva problemet kan være?

Sjakalen
01/12/10, 08:09
Det var den pumpen som røyk hos meg en gang. Dessverre fikk jeg ikke varenummeret eller faktura da det gikk på garanti. Tikket ikke den heller.

volvobertil
01/12/10, 17:45
Det var den pumpen som røyk hos meg en gang. Dessverre fikk jeg ikke varenummeret eller faktura da det gikk på garanti. Tikket ikke den heller.

Ok. takk for svar.:)

angerman
01/12/10, 18:03
ofte brudd i overhetningstermostat som fører til at pumpen ikke går. enkelt og sjekke. koble til en lyspære på kontaktstykket til pumpa. veldig sjelden det er noe med selve pumpa.

mister j
01/12/10, 21:28
ofte brudd i overhetningstermostat som fører til at pumpen ikke går. enkelt og sjekke. koble til en lyspære på kontaktstykket til pumpa. veldig sjelden det er noe med selve pumpa.

Ja disse er veldig driftssikre. Hører nesten aldri at disse ryker(utenom Sjakalen da) Er nok noe annet som sperrer for at pumpa starter ja...
Låst pga. for mange mislykkede startforsøk?

angerman
01/12/10, 22:15
ja, les ut feilkoder. start derfra. i dag har jeg overhalt 4 stk dieselvarmere på v70n+++ samme i går. er tida for dette nå:)

Sjakalen
01/12/10, 22:24
Ja disse er veldig driftssikre. Hører nesten aldri at disse ryker(utenom Sjakalen da) Er nok noe annet som sperrer for at pumpa starter ja...
Låst pga. for mange mislykkede startforsøk?

Nei det kan mest sannsynlig være noe annet. Jeg fikk selvfølgelig den sjeldne feilen. :D (Garanti er greit!!)

mister j
01/12/10, 22:25
ja, les ut feilkoder. start derfra. i dag har jeg overhalt 4 stk dieselvarmere på v70n+++ samme i går. er tida for dette nå:)
Ligger en ny brennerdel i arbeidsbilen min også nå, (til en kompis :()
Fikk faktisk 14% hos Åge på denne Karl :D

angerman
01/12/10, 22:26
Ligger en ny brennerdel i arbeidsbilen min også nå, (til en kompis :()
Fikk faktisk 14% hos Åge på denne Karl :D

jøss,hadde han tatt gledespilla da? haha. joa kan glimte til med rabatt han og:)

Roy
01/12/10, 22:27
ja, les ut feilkoder. start derfra. i dag har jeg overhalt 4 stk dieselvarmere på v70n+++ samme i går. er tida for dette nå:)


Halvannen times arbeid + evt deler?
Greit å vite til den dagen min står i sju steiner :cool:

angerman
01/12/10, 22:29
nei hatt stor service med registerreim og bremsevæske også. + litt div. klosser og calipere på v40. kan ikke avsløre tiden på en brenner... hehe. vi skal jo ha betalt;)

Roy
01/12/10, 22:35
Det var i grunnen prisen jeg var på jakt etter, tidsforbruket kan jeg gjette meg fram til selv ;) hehehe

angerman
01/12/10, 22:38
rundt 2500kr for brennerenheten mener jeg...gått litt opp og ned.overopphetningstermostat ca 220kr.vanntempføler ca samme. veldig ofte på xc90 denne ryker.

Roy
01/12/10, 22:52
Ok, ingen upris det om det gjelder full gjennomgang/overhaling.

mister j
01/12/10, 23:22
rundt 2500kr for brennerenheten mener jeg...gått litt opp og ned.overopphetningstermostat ca 220kr.vanntempføler ca samme. veldig ofte på xc90 denne ryker.

2800,- var fullprisen her på sørlandet...(dagspris? tilbud/Etterspørsel)

volvobertil
02/12/10, 01:16
Så feilen kan være i selve brenneren mener dere?

Koble på lyspære sier du,skal jeg starte den manuelt da og så ta sjekken?
Overopphetningstermostat ligger den på brenner delen ? Og følger denne med på ny brenner?

Når jeg stopper bilen så hører jeg vifta på brenneren gå men usikker om den i det hele tatt har fått diesel, for normalt så har den jo gitt fra seg litt eksos/røyk når den er i drift.

Den har forøvrig ingen ulyder.


Har kjøpt ny brenner i sverige i 2009 men ikke montert den da den bare har ligget på mitt delelager siden jeg har en volvo:)

Har hatt drifts stans på bilen i en ukes tid nå pga defekte dyser så jeg har bestillt i fra london og får dem i morgen.

Kjekt med forvarmer og godt varmeapparat om dagen siden varmesetet har tatt kvelden også:(

angerman
02/12/10, 11:58
termostaten følger ikke med nei. sitter på utsiden av varmeren.

mister j
02/12/10, 12:01
termostaten følger ikke med nei. sitter på utsiden av varmeren.
Den er vel også bare engangs?
Har den slått ut er den ferdig, og må byttes?
Ps. Flotte lykter jeg har Karl?

volvobertil
02/12/10, 19:10
Den er vel også bare engangs?
Har den slått ut er den ferdig, og må byttes?
Ps. Flotte lykter jeg har Karl?

Ok. får starte med termostaten sikkert da og se om det er respons på varmeren.

Takk for gode tilbake meldinger.:)

angerman
02/12/10, 20:47
Den er vel også bare engangs?
Har den slått ut er den ferdig, og må byttes?
Ps. Flotte lykter jeg har Karl?

det er mulig, bytter den når det er brudd i den hvertfall. ja lyktene er bra:) hehe. fineste v70 lyktene det der.