PDA

Vis full versjon : B230E volvo 740 går dårlig



Voolvoo
30/11/10, 19:15
volvo 740 GLE 86' B230E

Motoren holder igjen(går altså sykt dårlig)
Mye eksos som er hvit, målte veldig lavt utslipp på eu kontroll 2 uker siden.
tungstartet.. må bestandig bruke motorvarmer.

Noen som vet hva dette kan være?

er det topp pakninga?

n0gga
30/11/10, 22:22
Hvit røyk tyder ikke på høyere utslipp, men vann i eksosen.
Bruker den vann, bobler det i ekspansjonstanken på tomgang?

Kan være toppakning...

Voolvoo
02/12/10, 12:24
Hvit røyk tyder ikke på høyere utslipp, men vann i eksosen.
Bruker den vann, bobler det i ekspansjonstanken på tomgang?

Kan være toppakning...

Har ikke sjekka dette.
'Men selvom man har kjørt den en god tur med mye pådrag så ryker den omtrent like mye da og.

beste måten å sjekke om det er toppakning?

s4nd3r
02/12/10, 12:50
beste måten og sjekke den er og rive av toppen og sjå på den. må ha på ei ny ei etter på. så det er det utelukket... :)

men de att motoren holder i gjenn, kan være noe med bensinmengde fordelern. att den får for mye eller forlite...

ryker den kvitt heile tida? eller bare når den er kald/varm?

Voolvoo
02/12/10, 15:45
beste måten og sjekke den er og rive av toppen og sjå på den. må ha på ei ny ei etter på. så det er det utelukket... :)

men de att motoren holder i gjenn, kan være noe med bensinmengde fordelern. att den får for mye eller forlite...

ryker den kvitt heile tida? eller bare når den er kald/varm?

ryker konstant hvitt, men er aller mest når den er kald.

er litt rar farge på pluggen å, gråaktig, ser ut som masse sand som har brent seg fast eller no..

tyder vel på lite bensin? noe å gjøre med e-motoren for å gi den mer?

s4nd3r
02/12/10, 15:54
mister den kjøleveske? ta en komp test, da finner du ut om det er noe gale med motoren, eller om det er insprøytinga.. gjør gott rein pluggene. eventuelt bytt dei om dei er slitt.. om du kjøper deg ett slipesett, følger det med noen nye pakninger og slikt til E motoren.

Voolvoo
04/12/10, 23:47
bytta til ngk 6 plugger i dag. motoren har begynt å komme seg litt nå..

mister ikke kjølevæske.
olja er litt tynn.
ryker nå kun når den er kald.


bruker litt mer bensin enn den egentlig skal... fyller og fyller.

s4nd3r
05/12/10, 00:48
alle motorer ryker når dei er kalde... :P normalt... spessielt med den tempraturen vi har no...

hva bruker den på mila da? er en 2,3l bruker en del... kan ikje sammenlignes med en 1,6l golf.. :P runt 1 1.5 er normalt på en gammel motor.... og forgasser motorer bruker fort 2l på mila.. om dei er litt feil justert...

eine bilen min bruker 1,5l på mila.. :) 4,3l vortec... chevy astro.. bare fylle og smile... staten får 80% av lønna di uansett...

og den andre bilen min, 2l på mila... chevy 6,5l td. :)

mens 740n. fikk eg ned på 0,8l.. (pen pen kjøring) da flirte eg og skrudde opp meir ladde trykk.. alt som bruker mindre en 1.5l på mila er femi...


(skåååååååååååååååååål)

Voolvoo
08/12/10, 06:14
bruker halv tank på kort tid..

går mellom 2.5 og 4 liter på mila, det er jeg sikker på.

skal sjekke om reg. reima sitter riktig

s4nd3r
08/12/10, 08:01
henger kald start dysa på? om den bakerste temp givern på toppen er gåen, hengrer kald start dysa på...

Voolvoo
08/12/10, 17:32
henger kald start dysa på? om den bakerste temp givern på toppen er gåen, hengrer kald start dysa på...

er sykt tungstarta så tviler på det :P


Men har fått den til å gå MYE renere å bedre nå.
Slipper på 1,2 og3 gir på snøen.. klarte bare 1 før.

Stilte på den svarte oplastikk skruen på undersiden av manifolden i stad.. noen som vet hva den er til eksakt? og nøaktig instilling på den? er jo tydelig at den er årsaken!

Voolvoo
13/03/11, 13:41
Oook. vet nå at den får for lite bensin ihvertfall :)

Når jeg tar ledningen fra kaldstartventilen og kobler den til kaldstart dysa, så starter den drit lett og går drit bra. da bruker den rundt 2,5 på mila og lukter dødens eksos. må være pumper,filter osv som skal sjekkes.. men lurer på å selge bilen i deler om noen er int?

bl.a Bilstein sprint dempere som har gått ca 3.000km :) (kosta 5.800kr nye for alle)

Lesjøfors senk med TUV papirene.

Motor, bak aksling osv osv..

Team Tynner
13/03/11, 13:47
den svarte skruen er vel tomgangs reguleringa.prøva å bytta filter?både luft og bensin..

Voolvoo
16/03/11, 15:59
den svarte skruen er vel tomgangs reguleringa.prøva å bytta filter?både luft og bensin..

Ikke bytta noen av de:) men uansett, bensin spruten står nærmere 2meter ut av filteret når jeg kobler av og en kompis vrir om nøkkelen.. :P

Pumper og rèleer går som bare rakkern.. men så at det var en blå ledning som var kobla fra pumpa i tanken og inn i pumpa under setet.. skjønte ikke hva et er godt for.. gikk lite dårlig med som uten :S noen mener på seriekobling eller noe.. Skal kanskje bytte bort i 245 93 mod med LH2.4 :) div småfeil der og.. men er vel ikke dumt heller? om noen har sine formeninger om det? :) knust fr.rute og mangler ett speil på 245n. knust siderute og bongla framskjerm på 740n

Voolvoo
30/03/13, 18:33
Er for jævlig å tenke på den her nå :P i ettertid har jeg kommet på at jeg glemte å koble fra batteriet ved EN anledning når vi sveisa litt rust...
Før det gikk den jo godt :P er bombesikker på at det var en tempgiver som var gåen der.. menmen.. bilen ble bytta bort og hugget like etter -_-