PDA

Vis full versjon : Ekstra bremselys/ledningsnett bakluke



flarssen
30/11/10, 11:57
Har ikke ekstra bremselys originalt, men tenkte å ettermontere LED type. Er det noen sjangs for at det er lagt opp kabling for dette til bakluka eller finnes det to typer kabelsalat for bakluka?
Siden jeg ikke har lyset er det neppe opplegg for dette på glødetrådsvakten (som jo ellers ville løse ut).

Espen-K
30/11/10, 14:23
Det er nok slik at kontakten du trenger til dette ligger i bakluken din.
Når jeg byttet dette ledningsnettet på min så lå kontakten der på det gamle ledningsnettet og på det nye jeg monterte.

flarssen
01/12/10, 07:04
Hadde du bremselys i bakluka?

Problemet nå er at det vil lyse hele tiden. De park/brems diodepærene jeg bruker gir nemlig spenning ut på bremselyspolen når parklyset er på. Må vel koble inn en vanlig diode i kretsen.

Får sjekke litt dersom temperaturen kryper litt over nullpunktet.

Espen-K
01/12/10, 13:48
Min hadde bremseslys ja, men tror ikke de lagde to forskjellige ledningsnett.
Vil tippe at du har en ledig kontakt liggende i bakluken din, og da er det jo bare å prøve å koble seg på denne.

flarssen
28/03/11, 19:22
Min hadde bremseslys ja, men tror ikke de lagde to forskjellige ledningsnett.
Vil tippe at du har en ledig kontakt liggende i bakluken din, og da er det jo bare å prøve å koble seg på denne.
Var en kontakt inni der, ja :). Det var tilogmed koblet opp i andre enden også. Da antar jeg at ekstra bremselys ikke er koblet til glødetrådsvakta på denne, slik det er på noen 240.

Fred