PDA

Vis full versjon : Prisantydning på lakkering?



henrik940
28/01/10, 22:52
Hva tror dere en pro lakkerer skal ha for å lakkere følgende:

-Addon foran
-Framfanger
-Speiler
-Lister under lyktene
-Muligens bakfanger

I lakkkode 189 (Polar hvit)

A.Finstad
28/01/10, 23:58
kommer jo an på hva han skal gjøre av forarbeid ogsånt det da. skal han gjøre alt og regner med alt anna en add-on er gammelt og add-on er vell glassfiber? blir vell rundt 5000 trur jeg hvis jeg ikke husker helt feil og ikke har regna feil :p

henrik940
29/01/10, 00:04
Addon er ny, fra Volvo. Orginal plast. Fangern er lakkert, i feil farge. Så den er ikke brukt etter lakkering.

Og listene og speilene er vel ikke store greiene..

A.Finstad
29/01/10, 01:28
blir vell ca 5000,- som jeg sa først. for dem må pusse ned fangern litt og det er litt grunnarbeid på listene og speilene, add-on blir bare pussa lett over. så regner med at den prisen jeg sa er ganske riktig hvis dem skal ta grunnarbeid og alt, men har du ikke noen kamerater eller noe som kunne gjort den jobben da?

Wahl
30/01/10, 00:26
Jeg må betale 8500 til en kompis for hellakkering, grunnarbeid gjøres selv, men han må ha lakk osv, og noe igjen for det, så 5 lapper var vell mye?

A.Finstad
30/01/10, 02:45
ikke hvis det er et proft verksted, men for en privat persjon så er dette mye. jeg persjonelig ville sakt at jeg skulle ha 1000-1500,- og at han betalte alt som trengtes, men det er ikke sånn dem tenker på et verksted desverre.

PS: skal betale 5000 for hellakkering av min volvo, men det er bare i matrial! for jeg gjør jobben sjøl da jeg driver å utdanner med til lakkerer!

Magnum
30/01/10, 10:22
kan tenke dere at bare klarlakken koster nesten 1000 kr literen, så blir fort penger bare i matrialer

henrik940
30/01/10, 15:49
Jeg gidder ikke at det skal bli dårlig fordi jeg har fått en person til å gjøre det på kveldstid.
En kompis gjorde det, og skal sies at det ikke så bra ut alt sammen..

Fjellvang
30/01/10, 17:52
Kom på ca 3900,- når jeg fikk lakkert R-vinge, sideskjørt og snowcap for 2 år siden:rolleyes:
..men fikk litt rabatt så betalte "bare" 2500,-

A.Finstad
01/02/10, 00:24
da betalte du nokk bare for matrialer Fjellvang for det er dyrt å det er som Magnum sier klarlakken koster ca 1000 kr litern og lakken i seg selv koster vell fort en 400 kr for litern

OHKorpan.
02/02/10, 15:28
Metalikk base å klarlakk kommer fort på 2000kr literen med herder,tynner og rengjøring/silikonfjærner.
Har blitt sykt dyrt dette:(

Volvo-Power
02/02/10, 15:51
hørte på pris på lakkering avb panser idag.

om jeg kom med et panser, ferdig nedplukket, pusset, og klar til lakking, så ble det 3500,-. da er denne prisen inkludert lakk..

ChrML
03/02/10, 10:15
hørte på pris på lakkering avb panser idag.

om jeg kom med et panser, ferdig nedplukket, pusset, og klar til lakking, så ble det 3500,-. da er denne prisen inkludert lakk..
Men et panser er veldig dyrt i forhold til fangere, lister, skjermer og andre mindre ting. Pga stor flate. Fikk jeg høre av en lakkererer for ca 1 år sia.

TurboHansen
03/02/10, 18:00
Jeg betalte 1200kr for lakking av vinge til 945n min, og detta var bare lakk.

Joakim-G_R
03/02/10, 19:56
Kjøp ei biltemasprøyte, lakk, og prøv sjøl. Funker det ikke så har du iallefall prøvd, funker det sover du enda bedre om natta. Er man nøye så funker det fint. :)
Det er såpass små deler også, at du "kan ikke bomme", nesten. Er lettere å se forskjeller, og få sig på store flater.

Husk også at ting som skal lakkeres metallic må stå slik det skal stå på bilen, og lakkeres samtidig/med samme lakk, for å unngå forskjeller. (Da metallicen legger seg på en viss måte mtp tyngdekraft)

Texascom
03/02/10, 21:17
Huks at lakkarbeid er veldig dyrt!
Så fem laken er langt fra ille vil jeg si :)

Eternal Custom
03/02/10, 21:31
jeg syns ikke det hørtes ut som en ille pris..man betaler jo for det man får..altså, betaler man godt får man som regel et bra resultat tilbake...det mange ikke forstår er alt arbeidet det ligger i en bra lakkjobb..de som evt skal ha en tusing for lakk av ett panser og noen fler deler, har jeg lite tro på at veit helt hva de driver med..hvem som helst kan kjøpe seg ei sprøyte på Biltema og få lakk på bilen men spørsmålet er hvor bra det blir...Ett lakkverksted har utstyret og fagkunnskapen som trengs for å oppnå ett bra og holdbart resultat..det er jo noe å ha i bakhodet det også..og en annen ting er jo det at grunnarbeidet er mer en halve jobben, så hvis du sliper delene selv for å spare en tusing så kan du heller ikke komme tilbake å klage..det man ikke kan er det bedre å overlate til de som kan det....bedre å betale litt extra og få det bra....

Magnum
03/02/10, 22:20
WORD Eugen...

Eternal Custom
03/02/10, 22:39
WORD Eugen...

:D yayayay!

Joakim-G_R
04/02/10, 21:59
Helt enig med deg, Eternal Custom (E-Z fra nå av :p )
Men, det er jo relativt små deler det er snakk om, så med god innsats så ville det nok bli bra med "hjemmemekk" også. Selvom den sprøyta ikke er no 10 000kr's sprøyte, så holder det nok for hvermansen, er vel ingen premiert showbil heller :p

Torra
04/02/10, 22:41
Som Joakim sier :p Jævlig surt å få en knall steinsprut i addon leppa rett etter en dyr lakkjobb, personlig hadde jeg tatt det mye lettere om den var billig lakkert og kanskje ikke hadde 100% finish. Større flater ville jeg fått verksted til å tatt for meg, men småting koster det ikke så mye å prøve å feile på selv In My Opinion

magne850
15/02/10, 17:19
Kjøp ei biltemasprøyte, lakk, og prøv sjøl. Funker det ikke så har du iallefall prøvd, funker det sover du enda bedre om natta. Er man nøye så funker det fint. :)
Det er såpass små deler også, at du "kan ikke bomme", nesten. Er lettere å se forskjeller, og få sig på store flater.

Husk også at ting som skal lakkeres metallic må stå slik det skal stå på bilen, og lakkeres samtidig/med samme lakk, for å unngå forskjeller. (Da metallicen legger seg på en viss måte mtp tyngdekraft)

Kompasskursen da?

iVolvo
15/02/10, 18:07
Hva tror dere en pro lakkerer skal ha for å lakkere følgende:

-Addon foran
-Framfanger
-Speiler
-Lister under lyktene
-Muligens bakfanger

I lakkkode 189 (Polar hvit)

Hørte om de samme greiene hos Martinsen Billakk å det ville komme på ca:
-Addon foran 1000kr
-Framfanger 1500kr
-Speiler og Lister under lyktene 700kr
-Muligens bakfanger 1500kr
ish 4700
Han står da for pussinga av delene,det ga veldig bra resultat på panseret mitt da han ink rettet en liten bulk :) ble helt strøkent så de ekstra spenna du betaler får du igjen for :D

henrik940
15/02/10, 18:08
Skal spørre på Kongsberg Billakkering en dag :)

iVolvo
15/02/10, 18:18
Skal spørre på Kongsberg Billakkering en dag :)

Kan være noe det :) Skal du lakkere hele front og bakfangeren hvit? :eek:

volvoRsport
15/02/10, 18:20
Skal spørre på Kongsberg Billakkering en dag :)

Kbg Billakkering pleier ikke å være så snille på pris, får nok bedre pris hos Kbg Autolakk (Frode Reistad). Bernti's vet jeg ikke åssen er på pris.

henrik940
15/02/10, 18:25
Autolakk, er det på Moane?

Even: Neida, det som er svart skal være svart. Men har ny fanger liggende, så skal få lakkert den :)

volvoRsport
15/02/10, 18:27
Autolakk, er det på Moane?

Even: Neida, det som er svart skal være svart. Men har ny fanger liggende, så skal få lakkert den :)

På Moane ja.

iVolvo
15/02/10, 18:30
Autolakk, er det på Moane?

Even: Neida, det som er svart skal være svart. Men har ny fanger liggende, så skal få lakkert den :)

Snakker du om Milan nå eller...... aha du snakker om fangerne ja ;)
Jah du må også få tak i sånne pyntelister til fangerne som jeg har :p

henrik940
15/02/10, 18:31
Snakker du om Milan nå eller...... aha du snakker om fangerne ja ;)
Jah du må også få tak i sånne pyntelister til fangerne som jeg har :p

Nja, syntes ikke det er så pent på hvit bil jeg :p Får så jævlig overgang atte :p

iVolvo
15/02/10, 18:33
Nja, syntes ikke det er så pent på hvit bil jeg :p Får så jævlig overgang atte :p

mm sant sant