PDA

Vis full versjon : Er bilen gådd i noe slags nødmodus eller noe?



spørck
30/11/10, 01:57
skulle bytte cd-spiller i bilen idag.. og på samme tid skulle jeg ha lys i turbotrykksmåleren, så jeg tenkte å stjele strøm fra spilleren, og mens jeg holdt på å fikklet med ledningene kom den røde ledningen (+) og den svarte ledningen (-) borti hverandre og det kortsluttet, å det gikk en sikring, men fikk byttet sikringen.. og alt var i orden? spilleren funket som den skulle.. men bilen ville ikke starte etter dette.. hmm?? det er strøm og alt, blir barre en slags pikkelyd når jeg prøver å starte..

kan også si at klokken i bilen ble nullstilt, og det var fritt for lys i noen av knappene en liten stund, men så kom det tilbake, og alt av sikring var i orden da..

ikke noe godt forklart akkurat.. men håper det er litt hjelp å få, noen som har opplevd dette?

Morgis
30/11/10, 02:07
nødmodus er noe annet.. :) da sviver den etter grovverdier uten å ta hensyn til lmm og lamda. og lamdalampen(motorlampe) lyser...

Ville sjekket fler sikringer var jeg deg.
Ville også låst bilen igjen og opp på fjernkontrollen for å være sikker på evnt startsperre.

kanskje ta ut ecu en 5min og se om det hjelper... hvertfall en start.

spørck
30/11/10, 02:17
jaokei:)

ja, skal sjekke ut og prøve det du sier her..
prøvde å koble fra batteriet i 5min, men nyttet ikke..

spørck
30/11/10, 14:49
nå har jeg sjekket sikringer, fant ingen som va gåen..
låst ijenn og opp bilen med nøkkeln på utsiden..
og ingen hell:(

etter jeg prøvde å starte sto det C8 og noen streker i dasjen der klokken er.. noe slikt:
C8 -/-/-/ og etter hvert sto det bare 00000000 over alt, i tripteller også:O

spørck
30/11/10, 14:56
ingen som har noen ideer om hva det kan være?

R-M-I
30/11/10, 15:31
Lest av feilkoder?

Kjørecomputerene pleier å vise rare ting når strømmen har vert av... et trykk for å "justere klokken" etc. pleier å sette ting tilbake til skapelig visning igjen...

Om bilen bare klikker når du prøver å starte, så kan det jo f.eks vere starteren din som dummer seg? Hører du evt. hvor klikket kommer fra?

Folkvord
30/11/10, 16:36
er det strøm på batteriet?

spørck
30/11/10, 17:38
haha, da var problemet løst.. jeg holdt jo på i kunn 10-15minutter da jeg byttet spiller.. og batteriet ble tydelivis tappet så mye for strøm at den ikke ville starte.. har jo flere ganger hadd på anlegget i en times tid da jeg har holdt på å mekket.. og det har bare gådd fint.. hmm. men det var nokk bare å bruke en booster så var det i orden:)

Wrasko
30/11/10, 17:52
Det kalles vinter... Er pga dette såkalte "vinter" at bilen min ikke startet i stad, heller ikke ved å trille ned bakken her, så måtte selv få drahjelp

spørck
30/11/10, 22:47
nja, bilen sto no i en varm garasje..