Vis full versjon : Martin.S sin Volvo 945 96mod.
Du var det ja:) Skulle spurt om det vet du hehe.
Blir det lakk da eller?
Ja, blir litt lakkering, skal bare få på sommerhjula først så jeg får sett om skjermkanten foran må valses eller ikke :) Har subba litt der før, og litt steinsprut, + den der jævla fangeren som jeg knuste i vinter da ;)
Fått montert noe i helga da? :)
The Sven: Var å henta bilen i dag. Truls synes bilen din var fin:) Blir nok flott med litt ny lakk ja. Har ikke fått montert noe ennå. Må vente litt med tettsittende deler. Som er så å si alt som skal på igjen. Lakken må få herde litt mer.
Men har fått et irriterende problem med bilen. Etter første oppstart har jeg ikke fått kjørt noe særlig mere med den enn opp på hengeren. Men i dag som jeg kjørte den hjem for egen maskin oppdaget jeg at den ryker veldig blått. Merker ikke noe særlig til det når jeg kjører bilen i normalt tempo med "vanlig turtall". Men ved et bra pådrag eller når jeg står i et kryss å venter, så ryker det godt.
Så håper det er turboen som er ferdig, selv om det ikke røyk noe særlig av den i fjor. Ellers så har jeg jo bytta ventiltettninger, og om en av de ikke har blitt satt ordentlig på plass og har løsna nå så kan jo feilen ligger der. Det er i så fall noe dritt!
Ellers funka den bra, virker faktisk som den går bedre med 530 toppen og A-kammen.
Hørte Anders fortalte om dette. 13c'en i varebilen er i god stand, og skal byttes ut. Hvis du trenger turbo.
Ja takk. Når skal den ut da? Frister å prøve å bytte den før jeg gjør noe mere drastisk. Kan bytte den i en 531 topp med vx3 kam om det skulle være av interesse.
Har dere en T3 turbo liggende? Evnt om håkon har en blandt dieseldelene...
Marius Skau
07/04/13, 22:46
Støkent :D
Har dere en T3 turbo liggende? Evnt om håkon har en blandt dieseldelene...
Har noe diesel turboer liggende ja.
Kommer innom på tirsdag jeg. Turboen skal ut så fort jeg har en ny å montere dit.
The Sven: Var å henta bilen i dag. Truls synes bilen din var fin:) Blir nok flott med litt ny lakk ja. Har ikke fått montert noe ennå. Må vente litt med tettsittende deler. Som er så å si alt som skal på igjen. Lakken må få herde litt mer.
Men har fått et irriterende problem med bilen. Etter første oppstart har jeg ikke fått kjørt noe særlig mere med den enn opp på hengeren. Men i dag som jeg kjørte den hjem for egen maskin oppdaget jeg at den ryker veldig blått. Merker ikke noe særlig til det når jeg kjører bilen i normalt tempo med "vanlig turtall". Men ved et bra pådrag eller når jeg står i et kryss å venter, så ryker det godt.
Så håper det er turboen som er ferdig, selv om det ikke røyk noe særlig av den i fjor. Ellers så har jeg jo bytta ventiltettninger, og om en av de ikke har blitt satt ordentlig på plass og har løsna nå så kan jo feilen ligger der. Det er i så fall noe dritt!
Ellers funka den bra, virker faktisk som den går bedre med 530 toppen og A-kammen.
Arti, tror han var litt overraska over at bilen var 22 år gammel og med original lakk :)
Vet alt om at lakken er følsom de første dagene, fikk min dose med kjeft da jeg hadde utplassering på et lakkverksted når jeg gikk på videregående, ripa opp en nylakkert framskjerm fordi jeg ikke spurte om hjelp til å montere en frontfanger...
Er forøvrig sikkert turboen, om det ryker godt også på tomgang? Er jo ikke samme trykket i toppen da. Er det turboen fra gamle motoren? Som har gått 400+?
The Sven: Var å henta bilen i dag. Truls synes bilen din var fin:) Blir nok flott med litt ny lakk ja. Har ikke fått montert noe ennå. Må vente litt med tettsittende deler. Som er så å si alt som skal på igjen. Lakken må få herde litt mer.
Men har fått et irriterende problem med bilen. Etter første oppstart har jeg ikke fått kjørt noe særlig mere med den enn opp på hengeren. Men i dag som jeg kjørte den hjem for egen maskin oppdaget jeg at den ryker veldig blått. Merker ikke noe særlig til det når jeg kjører bilen i normalt tempo med "vanlig turtall". Men ved et bra pådrag eller når jeg står i et kryss å venter, så ryker det godt.
Så håper det er turboen som er ferdig, selv om det ikke røyk noe særlig av den i fjor. Ellers så har jeg jo bytta ventiltettninger, og om en av de ikke har blitt satt ordentlig på plass og har løsna nå så kan jo feilen ligger der. Det er i så fall noe dritt!
Ellers funka den bra, virker faktisk som den går bedre med 530 toppen og A-kammen.
Jeg overhalte toppen på min her for en liten stund siden og den røyk også mye blått til å begynne med, faktisk så mye at jeg vurderte å ta av toppen igjen. Men etter å ha fått den driftsvarm og hatt en par gode pådrag så sluttet den med det etterhvert.
Arti, tror han var litt overraska over at bilen var 22 år gammel og med original lakk :)
Vet alt om at lakken er følsom de første dagene, fikk min dose med kjeft da jeg hadde utplassering på et lakkverksted når jeg gikk på videregående, ripa opp en nylakkert framskjerm fordi jeg ikke spurte om hjelp til å montere en frontfanger...
Er forøvrig sikkert turboen, om det ryker godt også på tomgang? Er jo ikke samme trykket i toppen da. Er det turboen fra gamle motoren? Som har gått 400+?
Er den gamle turboen ja. Men jeg aner ikke hvor langt den har gått, har bytta turbo på bilen en gang serru. Og den jeg monterte da (allså næværende) var ikke akkurat ny.
Jeg overhalte toppen på min her for en liten stund siden og den røyk også mye blått til å begynne med, faktisk så mye at jeg vurderte å ta av toppen igjen. Men etter å ha fått den driftsvarm og hatt en par gode pådrag så sluttet den med det etterhvert.
Hmm kanskje jeg skal se ann litt. For når jeg kom fram til verkstedet etter en kjøre tur på kanskje 35 min, så synes jeg den var litt bedre, men tenkte ikke så mye mere over det der å da.
Hvordan er vannlekkasjen etter en skikkelig kjøretur da Martin?
Jeg har jo gjort ganske nøyaktig samme jobb på min topp, og den lot jeg stå på tomgang i en times tid, og den røyk endel i starten husker jeg. Men ved første prøvetur var den strøken.
Kommet frem til at det umulig kan være ventiltettningene. Satt de jo ordentlig på plass, og om de ikke hadde sitti som de skulle så hadde de løsna når jeg tredde ventilskaftet igjennom de ved montering.
Så da starter jeg med å bytte turbo, da kommer den nye "slange return" godt med!
Ellers fikk jeg montert sammen bilen igjen i går. Og testa den litt. Neste på lista nå er å ta en tur opp til Espen Title og hente V90 taktrekk.
Kjørte etter'n en tur i går, så bra ut, men røyken kom igjen når olja blei varm og tynn. Mye blått.
Å si at den ryker mye synes jeg er å overdrive. Den ryker litt på tomgang/køkjøring, men er ikke synlig når bilen er i fart. Jeg holder en knapp på at det er turboen som lekker litt.
Jeg har laget en tråd om EGR (http://forum.vccn.no/showthread.php?54074-Hvordan-koble-bort-EGR-p%C3%A5-B230FK-uten-%C3%A5-f%C3%A5-feilkode-p%C3%A5-tempgiver) problemet Martin, så får vi se om det kommer noen kloke svar der. :)
Genialt, takk for det. Har lest litt om det og kan være at vi må lete etter en tenningshjerne fra bil uten EGR.
Min EGR kobla jeg helt vekk på den hvite, fikk ikke noen feilkoder der! :eek:
På den røde 1998 modellen er det ikke EGR :confused:
Min EGR kobla jeg helt vekk på den hvite, fikk ikke noen feilkoder der! :eek:
På den røde 1998 modellen er det ikke EGR :confused:
Er jo rart du ikke får det om du har tatt den vekk. Har fjerna alt jeg også, kun kontaktstykkene og ledninger igjen.
Er ikke alle som kommer med EGR. Motoren jeg har satt i nå hadde jo ikke. Den er fra en 97mod. Skulle vært morro å vite når de kutta det ut. Er tenningshjerne fra en sånn modell jeg trenger!
Ingen bilder av nylakka bil?
Ingen bilder av nylakka bil?
Sto stort sett bare inne i verkstedet i går så da gadd jeg ikke ta noe særlig bilder. Men når den er helt oppe å går igjen skal jeg få tatt en photoshoot.
jeg tok også bare bort alt av EGR på min gamle 945, uten noe videre problemer
Mysterium!
Men tror kanskje jeg har en tenningshjerne jeg kan bruke. Men er det sånn at jeg kan bytte og mikse tenningshjerner og bensinhjerner som jeg vil? Eller er det noen som kræsjer?
Noen bensinhjerner har startsperre, ellers er det ganske fritt fram.
Satte inn en 0 227 400 148 hjerne i dag. Men fikk ikke prøvekjørt pga snøvær. Så får se om det løser problemet. Skal være fra bil uten EGR.
Fant også ut at jeg hadde gullhjerne i bilen. Så da kan jeg også chipe vekk EGR delen kanskje, om dette ikke skulle funke?
Å si at den ryker mye synes jeg er å overdrive. Den ryker litt på tomgang/køkjøring, men er ikke synlig når bilen er i fart. Jeg holder en knapp på at det er turboen som lekker litt.
Jeg har laget en tråd om EGR (http://forum.vccn.no/showthread.php?54074-Hvordan-koble-bort-EGR-p%C3%A5-B230FK-uten-%C3%A5-f%C3%A5-feilkode-p%C3%A5-tempgiver) problemet Martin, så får vi se om det kommer noen kloke svar der. :)
Når man blir tatt igjen av sin egen røyk når man stopper inni verkstedet vil jeg si det jo :p Hjem fra lakkeringsverkstedet røyk det fra Nøtterøy til Holmestrand :/
Når man blir tatt igjen av sin egen røyk når man stopper inni verkstedet vil jeg si det jo :p Hjem fra lakkeringsverkstedet røyk det fra Nøtterøy til Holmestrand :/
det er jo bare ett steinkast da..... :cool:
Hehe, eru noe kjent her i traktene du da? Eller kaster du med en halvtime hangtime? ;) Snakker om rå kastearm! Det har Martin.S også, fra sin forrige jobb som kadettrunker på båt.
Jeg var kokkekyndig matros med kjennskap til mottorn. Og mannskapsrunker i helgene!
Det var da irriterende med dette dritt været da! Kunne tenkt meg en prøve tur nå. Ser ut som vi har bytta vær med de i nord.
Marius Skau
12/04/13, 13:34
Det var da irriterende med dette dritt været da! Kunne tenkt meg en prøve tur nå. Ser ut som vi har bytta vær med de i nord.
Vi fortjener litt Sol vi og :) Og så kommer regnet noe som er enda bedre :D Før da får vi bort langt over 1 meter snø :P
Fremgang igjen!
Turbon har blitt bytta. Fikk kjøpt en helt strøken turbo en Espen Title. Ingen slakk inn og ut, med stålomsbunned slange og sprekkfri eksosmanifoil. Den jeg hadde var faktisk sprekkt i alle retninger så jeg når jeg fikk den av.
Slet også med at de nye frost pluggene jeg monterte i blokka lakk. Så med eksosmanifoil demontert måtte jeg bytte de også. En på eksos siden og en på innsugssiden. Viste seg at det skulle ikke være bare bare. De satt noe helt sykt. Merkelig at de kunne sitte så godt og fortsatt lekke. Etter utallige forsøk å slå og vippe de ut, måtte jeg lage et verktøy.
Her er et bilde fra pluggen på innsugssiden:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/44.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6543_1024x683_zps07221059.jpg.html)
Sveisa en bolt i pluggen og trakk den ut.
Denne gangen tok jeg ingen sjanser når jeg monterte de nye pluggene. Smurte inn flatene som tetter og blokka i et Volvo produkt likt Permatex gasket sealant:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/45.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6557_1024x683_zps42d09a0d.jpg.html)
Så litt bilder av den nye turboen og litt bilder av den montert:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/46.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6552_1024x683_zpsb37e83e4.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/47.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6549_1024x683_zps947a87ca.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/48.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6553_1024x683_zpsf633bd16.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/49.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6554_1024x683_zps1c612ba7.jpg.html)
Mens jeg var i gang nå så bytta jeg også katalysator. Tenkte det var greit siden den har fått smake turbohavari 2 ganger i mitt eie. Og jeg bytta eksosklammer der den orginale eksosen møter eksosn jeg har laget. Det var deilig å få den skjøten tett.
Måtte en sånn klemme til:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/1.jpeg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/WEB_ImageEksosklemme304Oslash55-65mmRustfrittStaringl175151839_zps8111174a.jpeg.ht ml)
Så da virker alt som det skal. Ikke noe ryking lenger og EGR problemet ble borte med ny tenningshjerne. Neste på lista er V90 takktrekk og polere sidene på bilen igjen.
Ser du kjører med 30mm spacing. Hvor har du kjøpt disse spacerene? Og ikkje minst, hvor lang leveringstid var det på di? :-)
Kjøpt fra www.manton.se
Volvo til Audi boltsirkel. Han lager akkurat det du er ute etter. Tok vel omtrent en uke før jeg fikk de fra jeg bestilte.
Kan virkelig anbefalle han, billig og strøkent arbeid.
Manton er fasiten på en bra butikk! Bra kvalitet, priser, og tilogmed service!
gl740turbo
04/05/13, 20:28
Må bare si fy faen for en fin bil du har selvom du mente den var skitten i sted :p
Ble det bra med nytt taktrekk og litt små detaljer fra Espen? :)
Må bare si fy faen for en fin bil du har selvom du mente den var skitten i sted :p
Ble det bra med nytt taktrekk og litt små detaljer fra Espen? :)
Takk for det. Sitter å leser i tråden din nå faktisk:)
Ja det ble veldig bra!
Har du hentet trekket nå Martin?
Jepp, tok en tur i ettermiddag. Ble veldig bra, men skal gi det en støvsuging før jeg legger ut bilder. Var mye hår på det.
Så den i går, strøken ride! :D
Så den i går, strøken ride! :D
Takk for det:D
Kongsberggutta sitter med kikkert!
Som nevnt så fikk jeg bytta taktrekk i går. Det var stas. V90 trekket ser mye bedre ut og gir en helt annen følelse i bilen.
Tok noen bilder i stad etter jeg støvsugde det. Men ser ut som jeg har hatt litt støv på objektivet så bildene ble ikke det helt store. Men det får gå;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/378.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6563_1024x683_zpsa1b2e7e4.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/379.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6564_1024x683_zps0799023c.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/380.jpg (http://s122.photobucket.com/user/volvo_raggare/media/Volvo%20945%2096mod/IMG_6565_1024x683_zps081bb9a6.jpg.html)
Bytta også dørpakningen forran på førersiden. Den gamle var det subba hull i:)
Støvsugde ut litt støv etter lakkern i bilen også vaska alle plastflater når jeg var i gang i stad også.
Må få prøvd å ta en ny fotoshoot av bilen snart, da jeg har funnet en ny drit fet plass. Kommer til det senere:D
Kongsberggutta sitter med kikkert!
Slipper ikke EN 940 ut eller inn av kongsberg uten at vi veit det.
Jeg er i Kongsberg nå jeg.
What you say now BITCH?
Jeg er i Kongsberg nå jeg.
What you say now BITCH?
Hei.
Blitz.
Skal du fortelle den festlige oppdagelsen vi gjorde i gamlemotoren din i går Martin? ;)
Hint: det er ikke en turbomotor.
volvobrage
15/05/13, 17:07
Grått taktrekk løftar utsende på bilen 10 hakk!Er mykje meir behageleg inni bilen syns eg:)
Ka er oppsettet på nye motoren?Chippa og justert opp trykket litt?
Skal du fortelle den festlige oppdagelsen vi gjorde i gamlemotoren din i går Martin? ;)
Hint: det er ikke en turbomotor.
Næhh ække noe å snakke om det. Har jo gitt den bort:p:p
Grått taktrekk løftar utsende på bilen 10 hakk!Er mykje meir behageleg inni bilen syns eg:)
Ka er oppsettet på nye motoren?Chippa og justert opp trykket litt?
Ja det ble mye bedre. Veldig førnøyd.
Ikke noe mere hokkuspokkus enn det nei, chip, 0,9 bar og A-kam. Funker helt fint til det denne bilen blir brukt til.
Jo, det var en festlig oppdagelse! :p Funka bra til å være en 91mod FB :D
(lønner seg ikke å finne på kallenavn her i gården vettu)
Hehe, ja ble litt overrasket da.
Greia er dette. Som han jeg kjøpte bilen av opplyste om, så var motoren bytta på 380 000km. Og det var jo jeg selvfølgelig overbevist om at var en turbomotor de hadde bytte til igjen. Siden det er en bil med orginalt FK motor.
I går skulle jeg kvitte meg med blokka og toppen. Skrudde toppen av blokka og synes stemplene så litt grunne ut. Og det stemte jo. Er vanlige stempler og råder.
Motoren de byttet til var opprinnelig en 91mod B230FB motor. Som det har blitt borret retur hull i og olje tur. Dette var ryddig arbeid og så orginalt ut. Så jeg hadde ingen anelser. Det kan jo kanskje forklare hvorfor det sto en 531 topp med VX3 kam i bilen.
Så da har den gått som turbomotor minst 125 000km + det motoren hadde gått før den ble satt inn i bilen. Og det har funka som bare det:) hehe.
Fant også ut av lyden som har plaga meg. Det var lengde slakk i veiva. Den lyden har nok vært der hele tiden mens jeg har hatt bilen, men har nok blitt noe værre. Rart det skulle bli slik slakk i en motor som har gått med automatkasse. Var også litt striper i sylinderveggene så noe skjørtebank har det også vært.
Så det er bra jeg fikk i ny motor. Nå står det i allefall en 97mod B230FK motor i den;);)
hahaha der ser du hvor gode disse gamle rødblokkene faktisk er.....
I dag har jeg fått kjøpt nye vannslanger til varmeapparatet. De er rimlig morkene. Må prøve å få bytta de i løpet av helga og gi bilen en velfortjent vask.
Den ble også EU-godkjent forrige uke, så da er den klar for to nye år.
Så får vi prøve på en tur til gardemoen til mandag. Å snoke på litt auto slalom;)
rockford945
11/06/13, 16:01
meget strøken bil :O
her må det følges med :D
rockford945
12/06/13, 11:27
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1261.jpg
dette er ett sykt fint bilde :D
Takk for det. Hyggelig å høre:)
Marius Skau
12/06/13, 21:53
Det blei nytt bakgrundsbilde på Pcn :D
I dag har jeg fått kjøpt nye vannslanger til varmeapparatet. De er rimlig morkene. Må prøve å få bytta de i løpet av helga og gi bilen en velfortjent vask.
Den ble også EU-godkjent forrige uke, så da er den klar for to nye år.
Så får vi prøve på en tur til gardemoen til mandag. Å snoke på litt auto slalom;)
Men da er jo ikke vi der! Vi er jo der lørdag den 29! :)
Men da er jo ikke vi der! Vi er jo der lørdag den 29! :)
Dette er et gammelt innlegg. Her snakker han om treffet som var Mandag 20/5-13. ;)
du godeste Martin, er du noe i oslo fremover? trenger sårt å få sveiset 2 alu nippler på ett rør.. hehe så kanskje jeg får kjørt 240en en runde før snøen kommer :cool:
Det er jeg litt usikker på, jeg skal huske i si i fra neste gang.
du godeste Martin, er du noe i oslo fremover? trenger sårt å få sveiset 2 alu nippler på ett rør.. hehe så kanskje jeg får kjørt 240en en runde før snøen kommer :cool:
Eller så kan du vel bare sende de? Det koster ikke så mye for en Norgespakke. :)
Haha, jeg som ikke sjekket datoen, og til mitt forsvar så var jo ikke Martin der den mandagen hvis jeg ikke husker feil? :p I alle fall ikke i denne bilen? :)
Nei det er bare talk the talk på martin!
Hehe det kræsja med sjøsetting av båten. Men ser jo det at jeg var savna av minst 2 stykker, så da skal jeg gjøre så godt jeg kan for å stille opp neste gang;)
Da er vi oppe i 3 stykker:p
Var trivelig med en båttur da. :) (3 stk mot 1)
Vurdere å selge bilen nå desverre om jeg får nok for den. Og om jeg klarer å gi slipp på bilen :confused:
Har veldig lyst på gammel tysk bil og da må det hentes inn kroner der jeg kan.
Kutt ut med det jævla boble greiene...
Hæ?! kanke selge et slik praktverk?
Kutt ut med det jævla boble greiene...
Haha ser ut som ei boble du også tenker jeg;)
Porsche = boble med fem gir? Er riktig tid å selge den på ihvertfall, med ny tett motor, alt fungerende og topp stand på lakk.
Porsche = boble med fem gir? Er riktig tid å selge den på ihvertfall, med ny tett motor, alt fungerende og topp stand på lakk.
Boble er rullendes fartshump, porche er stressa fartshump
Selg heller V70! ;)
Ja hadde det ikke vært lån på den så hadde jeg ikke vært i tvil.
rockford945
25/06/13, 09:21
Vurdere å selge bilen nå desverre om jeg får nok for den. Og om jeg klarer å gi slipp på bilen :confused:
Har veldig lyst på gammel tysk bil og da må det hentes inn kroner der jeg kan.
ikke bra :( nå har du gjort så mye med den også selge den ? hmm itte bra hehe :P
Nå som Martin har fin firmabil, fin V70N bruksbil så frister det kanskje med noe råere enn 940 som søndagsbil. Ærlig sak det.
Hvis det uheldige skjer, at du selger bilen. Hvor mye snakker vi i pris? 70-80 minst?:)
Nå som Martin har fin firmabil, fin V70N bruksbil så frister det kanskje med noe råere enn 940 som søndagsbil. Ærlig sak det.
Ja der sa du det;)
Hvis det uheldige skjer, at du selger bilen. Hvor mye snakker vi i pris? 70-80 minst?:)
Vi snakker akkurat der ja. Ser for meg rundt 75:)
Prøvde selv å konvertere til tysk, og selge 940. Skulle aldri gjort det.
men du tenker vel å legge i mer enn 17k slik som jeg gjorde med Mæsjen kan jeg innbille meg :p
Blir nok ikke noe mercedes til 17 lapper nei hehe.
greit å bytte ut 945en med noe slikt kanskje?? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42388407
Tror ikke det hadde vært feil allså.
Det er utrolig mange fine biler der ute Martin! Enten det er Porsche, BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes eller hva det enn måtte være. Selvfølgelig Volvo også da :o
Er mange biler utenfor de svenske fabrikker jeg også kunne tenkt meg å hatt i løpet av livet, men akkurat nå trives jeg så godt med Volvoene at det er der skuta står foreløpig! Om denne blir solgt så har du jo fortsatt en Volvo du kan ha det moro med! :) En Porsche er på ingen måte feil! :)
Jepp har en til og skal ha minst en. Da må jo v70n få litt mere kjærlighet også, så den blir litt mere "spesiell".
Alt er vel greit sålenge du ikke ender opp med en Hyundai! :)
... Ellers så veit jeg E30 M3 er snadder for Martin ;)
Bare og få solgt 940'n og handla 911 vel ? ;)
Mye feil med den nevnte 911'n slik jeg ser det. Til den prisen så får man jo f.eks:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42409550
(som forøvrig ikke såg veldig prisverdt ut heller mtp bredding og dårlig grunnarbeide)
Eller litt mer, et tilsynelatende originalt eksemplar av den sagnomsuste 930 Turboen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42486632
Orginalt og strøkent er 2 viktige stikkord her. Det er ikke så lett å finne dette uten at det koster alt for mye. De som ser bra ut på utsiden er lurvete inni og de som ser bra ut innvendig har masse jobb på utsiden. Ikke lett dette her, men med litt tolmodighet er mye gjort tenker jeg.
Hvor mange år tror du at du vil gå rundt og angre på at du selger denne?
Ble litt "bergtatt" av denne vogna og jeg er absolutt ikke noe "show and shine-type"
Men fy faan,den bilen der er virkelig helt utrolig fin :-)
Mye feil med den nevnte 911'n slik jeg ser det. Til den prisen så får man jo f.eks:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42409550
(som forøvrig ikke såg veldig prisverdt ut heller mtp bredding og dårlig grunnarbeide)
Eller litt mer, et tilsynelatende originalt eksemplar av den sagnomsuste 930 Turboen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42486632
Skal eventuelt ha en så urørt og orginal som mulig. Senk og felger i riktig tidsperiode er det eneste jeg godtar. Ikke GT3 vinge og masse plast fra nyere årgang.
Bra å høre :) Det er jo helt klart bedre investeringsobjekter også! Å kjøpe en dyr ombygd bil er vel mest sannsynlig rein ruin i forhold.
Her er bil til deg Martin ;) Kjenner du den igjen? :P
http://www.autodb.no/veteran/view/1579507
Var ihvertfall kjent det reg.nummeret på den. hehe
Her er bil til deg Martin ;) Kjenner du den igjen? :P
http://www.autodb.no/veteran/view/1579507
Var ihvertfall kjent det reg.nummeret på den. hehe
Har Øygard hatt den? Den har blitt høyere og fått stålfelger siden sist jeg så den.
Haha, nei ser ut som det er samme typen som kjøpte den som har den ennå. Så litt trist ut nå:P
Da ligger bilen på finn! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42832854
Er responsen dårlig så blir det til å beholde den en god stund til:)
Hadde jeg hatt de penga hadde du fort fått besøk:-)
Sent from my GT-I9300 not using Tapatalk 2
Vet at Martin har veldig lyst på en 911, men samtidig så har han egentlig ikke lyst til å kvitte seg med denne. Derfor er det ingen vits i å "sitte på gjerdet" da den ikke vil bli satt noe serlig ned i pris.
Hvis det er noen som vurdere å kjøpe en 940 i god stand så vil jeg absolutt anbefale denne. Den er langt mer strøken enn de fleste 940 som ligger ute til salgs nå. At Martin er en perfeksjonist og bilentusiast bærer bilen absolutt preg av. Det ligger mange timer med arbeid i denne bilen her som er utført oppigjenom tiden som den har hvert i Martin sitt eie.
Blir spennende å se om Martin fortsetter å kjøre 940 på sommeren, eller om det blir en eldre 911. :)
Vet at Martin har veldig lyst på en 911, men samtidig så har han egentlig ikke lyst til å kvitte seg med denne. Derfor er det ingen vits i å "sitte på gjerdet" da den ikke vil bli satt noe serlig ned i pris.
Hvis det er noen som vurdere å kjøpe en 940 i god stand så vil jeg absolutt anbefale denne. Den er langt mer strøken enn de fleste 940 som ligger ute til salgs nå. At Martin er en perfeksjonist og bilentusiast bærer bilen absolutt preg av. Det ligger mange timer med arbeid i denne bilen her som er utført oppigjenom tiden som den har hvert i Martin sitt eie.
Blir spennende å se om Martin fortsetter å kjøre 940 på sommeren, eller om det blir en eldre 911. :)
Hehe, det var hyggelig Øyvind:)
Er det ufint å gratulere som kommende Porsche-eier?
Hehe nei da.
Kommer fortsatt til å være ihuga Volvo entusiast. Har jo V70n, og den skal også få litt mere oppmerksomhet nå:)
Så ja, da var bilen solgt:)
Putte litt innsats i den gamle 245'en nå!!
Ja er ikke store jobben som skal til for å få den fult brukbar. Men var dette med skilter.
Vi snakker støtt å stadig om å få gjort noe med det. Så må vel være mulig snart. Så det i dag at det hadde vært festlig:)
Den er jo veteran! Skru ut buret, godkjenn motor, og hent ut skilt.
Jan-Einar Jenssen
27/07/13, 23:24
er den solgt nå?
945'en er solgt ja. Gikk visst opp mot dine trakter.
Jan-Einar Jenssen
27/07/13, 23:33
945'en er solgt ja. Gikk visst opp mot dine trakter.
såpass ja. da lurer jeg fælt på hvem som handlet. var ikke den ganske høyt priset?
edit: fant anonsen
Jan-Einar Jenssen
27/07/13, 23:50
Link til annonse?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42832854
Betaler for kvalitet vettu, blei ikke mye prut heller.
Volvo-Lars
01/08/13, 13:18
Mer sprut, mindre prut.
Var jo en rimelig bil det mtp tid og penger som er lagt i den :) Gratulerer med salg, håper du kommer med en liten worklog om det blir Porsche etterhvert også.
Ser ut som at det blir Volvo igjen likevel. :)
Blir nok Porsche med litt høyere budsjett ved en senere anledning.
Se å få laget ny tråd nå da......
Se å få laget ny tråd nå da......
Det er nok lettere å lag en tråd etter at bilen er hentet. ;)
Ser ut som at det blir Volvo igjen likevel. :)
Blir nok Porsche med litt høyere budsjett ved en senere anledning.
Tyvlåner du profilen til Øyvind, Martin?
Tyvlåner du profilen til Øyvind, Martin?
Bare sladrer litt jeg. :p
Bare sladrer litt jeg. :p
Det var nok litt tidlig :rolleyes:
har hørt noen nye rykter jeg nå...... :mad:
Kan vel si at Steelseries850 eller hva han heter her på forumet har rumpekjørt den bilen greit uten å si det til sin far som solgte den, en maaasse småfeil og mangler som kom fra i interiør og totalt ferdig forstilling. Betaler ikke nærmere femsifra beløp for sånt... En del som stod i annonsen var ikke sant også.
Det jeg syns var kanskje mest imponerende er at dekkene som var datomerket 5111, var totalt utslitt. Og den ble avregistrert 27/12 så den har stått i et år også.
Slite ut fire Bridgestone på ganske nøyaktig et år..
Eh, mente sekssifra. Men ja. Ser også i tidligere tråder hvor mye trøbbel han har hatt med den bilen, pluss at den har vanlig M56H-kasse, ikke 59 som en ekte R har.
HEIHEIHEI! Link til annonse! :p
Ligger på finn! Lå som solgt i går.
volvoRsport
21/08/13, 09:12
Denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43064913
Denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43064913
Stemmer. ...
Vi får la'vær å bli helt Gossip Girls her, Martin får legge ut om dette så mye han vil selv.
Håpe han tar slegga å knekker de frontløktene.. :p
Som nevnt her så vil jeg bare advare at denne bilen desverre bærer preg av å ha blitt skrudd i hjel. Det er også rappa en del deler av den, som jeg misstenker har havnet på andre prosjekter.
Hele forstillinga må byttes ut også. Synd selger ikke ser dette og justere prisen deretter.
Dette er en bil til mellom 40 og 50 tusen og ikke 115 000.
Skulle ønske Steelseries850 eller Ørjan tror jeg han heter, hadde hatt baller til å informere meg om den tekniske tilstanden på bilen første gang jeg var der å så på den. Så jeg slapp å oppdage det på prøveskilt på vei hjem. At bilen rett og slett er livsfarlig å kjøre, kunne i det misnte kommet bort å hilst på oss og ikke stått ved hushjørnet og lusket.
I stede for at faren hans skal stå der å selge den, uten å vite hvordan bilen egentlig er. Evig glad for at jeg ikke henta den på henger.
Sjekka du opp km-historikken?
Nei, de fant ikke alle papirene på bilen av en eller annen grunn.
Forundrer meg ikke at bilen er dårlig. Har sett hvordan den ble brukt på Gardermoen. Der gikk det så plasten sprutet.
Er vel ikke helt vanlig å ta deler fra en original fungerende R, for så å flytte det over på andre prosjekter.
Prøvde du å forhandle ned prisen på den?
Forundrer meg ikke at bilen er dårlig. Har sett hvordan den ble brukt på Gardermoen. Der gikk det så plasten sprutet.
Er vel ikke helt vanlig å ta deler fra en original fungerende R, for så å flytte det over på andre prosjekter.
Prøvde du å forhandle ned prisen på den?
Prutet den ned betraktelig ja, til en mer fornuftig pris. Men etter prøveturen i går fikk jeg et relativt bedritent inntrykk. Så da er en mer fornuftig pris 50 000
Som sagt, dette forundret meg ikke akkurat.
115 000,- for en bil i så dårlig teknisk forfatning er for dårlig. Men kosmetisk skal den visst være bra? :)
Bilen er vanvittig pen, og relativt hel i karosseri og interiør (relativt!), og ser helt vanvittig riktig ut siden den er skrudd helt ned på coiloversa, men desverre så er den kjørt bokstavelig talt i stykker, jeg tror aldri jeg har sett et så dårlig hjullager som det var på denne bilen.. Og den var skikkelig ekkel å kjøre.. Tenk hvis en stakkars 18åring hadde kjøpt denne, "Kjøpte den dyreste på finn", også dratt rett i skogen med den og vraka hele driten, hva slags inntrykk sitter man igjen med da..
Jeg kjøper somregel kun biler til under 10.000,- og jeg får somregel bedre biler enn dette til den prisen. Det eneste man betaler for er fargen og merket på luka, ellers er det en rævkjørt 850.
Må også nevne utstrakt bruk av myke silikonslanger, også over pluggledninger, samt at ledningsnettet fra automaten lå under batteriet i en brødpose.
I en brødpose faktisk....
Synd den var så rævva da. :-(
det skulle vært artig å funnet finn annonsen på den fra sist den lå tilsalgs med forrige eier.......
Du har levert den tilbake da eller?
Snudde etter ca. 1 km og sa det ikke var aktuelt.
synd slikt skal foregå.
men han steelseries har jeg igrunn ikke tollerert. prøvd salg og kjøp med han tidliger ang deler men, vet om flere her i distriktet..
Kjente ikke noe til han før nå jeg. Så søkte jeg opp brukernavnet hans her og fikk sjokk av hvordan han oppfører seg og skriver til folk. Og i virkeligheten er sky og beskjeden guttunge.
Ah. En av de som liker å tøffe seg bak tastaturet, og er ei pingle til vanlig? Hva var grunnen til at faren solgte bilen og ikke han selv?
Ah. En av de som liker å tøffe seg bak tastaturet, og er ei pingle til vanlig? Hva var grunnen til at faren solgte bilen og ikke han selv?
Stemmer. Aner ikke hvorfor faren solgte den. Følte egentlig litt synd på faren, for han viste ikke om hvor ille det stod til. Hadde ikke hørt noe om det, og trodde bare det var litt slakk i det ene hjullageret.
Uansett kjipt å "nesten bli lurt" da Martin.
Bedre lykke neste gang..jeg har en meget godt brukt men pen V70TDI med nyoverhalt topp.
Gått 400k og er helt original og uskrudd.
Svart 1.gen.som er 100% rustrfri,delskinn,tractioncontroll(som ikke funker heldigvis)
Bilen må være omprogrammert før import,dieselpumpa ble juster en tanke frem i sommer samtidig som toppen ble tatt.
Går helt enormt godt til "140hk" å være.
VF-regga bil som for øyeblikket blir stående enda ei uke på gardeleiren på Huseby i Oslo.
(Vurderte nesten å gi'n bort i vår i stede for å koste på'n)
Men da skal jeg slutte å spæmme tråden din,som jeg liker veldig godt :-)
Vær så snill ikke slett tråden selv om du ikke har bilen lengre...masse pene bilder og nyttig info for oss som fortsatt helst kjører gammel9-serievogn:-)
Slutt å hakk på hverandre nå, dette tar jo helt av. Kan ikke en moderator rydde og låse tråden?
Steelseries, vi tar dette via PM. Hva jeg snakker med deg om angående forumreglement er ikke noe vi trenger å ta i offentligheten. :)
Da har jeg gått ganske hardt til verks å slettet alt der diskusjonen begynte å utarte til noe som ikke var en sakelig diskusjon lenger.
Sånn som dette håper jeg vi slipper å se igjen i fremtiden, både fra den ene og andre siden.
Hva en administrator tar opp med en bruker på PM er ikke noe man legger ut på forumet. Det er en sak mellom forumets ledelse og den det gjelder :)
Så håper jeg vi alle kan holde en god og sakelig tone fremover, slik at dette forumet fungerer som det skal - å skape et godt miljø og kunnskap rundt Volvo.
Evnt salgserfaringer kan skrives i tråden for useriøse kjøpere/selgere. :)
- Daniel V.
Martin,det ryktes at du vet litt om den gule T5-R'n jeg linker til.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43004784
Lyst til å fortelle meg mer om den? :-)
Martin,det ryktes at du vet litt om den gule T5-R'n jeg linker til.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43004784
Lyst til å fortelle meg mer om den? :-)
skal være en ok bil det, daglig drift ser jeg
Martin,det ryktes at du vet litt om den gule T5-R'n jeg linker til.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43004784
Lyst til å fortelle meg mer om den? :-)
Skal skrive en PM til deg når jeg kommer hjem fra jobb:)
Martin,det ryktes at du vet litt om den gule T5-R'n jeg linker til.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43004784
Lyst til å fortelle meg mer om den? :-)
Selger er en ålreit kar som tar godt vare på bilene sine. Kjenner såvidt til han. Tror han har hatt den bilen ganske lenge.
Riktig som sven sier. Virka som en veldig ryddig kar og han hadde hatt bilen i 3 år:)
Kjente ikke noe til han før nå jeg. Så søkte jeg opp brukernavnet hans her og fikk sjokk av hvordan han oppfører seg og skriver til folk. Og i virkeligheten er sky og beskjeden guttunge.
Og du sa jeg burde sjekke opp hvem jeg handler bil av? ;)
Og du sa jeg burde sjekke opp hvem jeg handler bil av? ;)
Hehe backfire. Skulle kanskje hørt med deg jeg da:P
Ble det handel av SkjenneM sin eller? :)
Ja :)
Grattis til Martin, og som jeg sa til Hassel for et par dager siden...
WOOOOOOOOORKLOOOOOOOOG!
Grattis til Martin, og som jeg sa til Hassel for et par dager siden...
WOOOOOOOOORKLOOOOOOOOG!
Masekråke :)
Masekråke :)
BILDER TIL FOLKET, for svarte.
:-)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.