PDA

Vis full versjon : Nullstille feilkoder selv - hvordan?



n0gga
29/11/10, 15:06
Hei!

Har sett tidligere at mange av dere sletter feilkodene på bilene selv, er dette noe dere gjør gjennom VADIS med volvokabelen?
Eller bruker dere et annet program?

Takk :)

gull pilen
29/11/10, 15:09
om det er til din bil du tenker(den du har i signaturen) kan du enten koble av batteriet eller ta ut sikring nr1....
ha en av disse av i 2-3 min så er den ok....

n0gga
29/11/10, 15:15
om det er til din bil du tenker(den du har i signaturen) kan du enten koble av batteriet eller ta ut sikring nr1....
ha en av disse av i 2-3 min så er den ok....

Ja, vet hvordan jeg nullstiller hjernen, men en kompis jeg har, som er en trollmann med volvo, sier at dette kun vil slette "korttidsminnet", slik at feilkodene egentlig ligger igjen, men blir slettet hvertfall for en periode.

gull pilen
29/11/10, 15:51
hvis du har den boksen som du leser av feilkoder med skal det gå ann å nulle med den(den orginale som gir blinke koder) sikkert noen her på forumet som vet hvordan....

boman
29/11/10, 18:04
Så vidt jeg har skjønt slettes 'langtidsminne' ved å ta sikring nr 1 av en god stund, mens 'korttidsminne' slettes ved å ta den ut og inn i et sekund (trenger ikke 2-3 min).
Tror det ikke er noen forskjell på å slette feilkodene via blinkeboksen eller ved å ta sikringen.

flarssen
30/11/10, 12:45
hvis du har den boksen som du leser av feilkoder med skal det gå ann å nulle med den(den orginale som gir blinke koder) sikkert noen her på forumet som vet hvordan....
http://forum.vccn.no/showpost.php?p=79756&postcount=5