PDA

Vis full versjon : Noen kjennskap til en 945 Tic i Selbu områdene? (Topic endring)



Svirre
29/11/10, 13:58
Vurderer ny bil, og da kom jeg over denna:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25625681

Noen som veit noe historikk om denne? :) Har reg.nr DH 98623.

EDIT: Er fra Selbu!

gull pilen
29/11/10, 14:29
motor rommet såg rotete ut....
han hadde jo ikke skrevet noe info om bilen....
beste du kan gjøre er vel å gi selger en lyd å spørre om hva som er gjort med bilen....

Svirre
29/11/10, 14:32
motor rommet såg rotete ut....
han hadde jo ikke skrevet noe info om bilen....
beste du kan gjøre er vel å gi selger en lyd å spørre om hva som er gjort med bilen....

Tenkt på å ringe for å spørre. Som du sier, motorrommet er rotete, men det kan komme av at personen ikke er ryddig av seg. Har ikke bestemt meg for å kjøpe ny bil, men 35000kr for '97mod er jo ikke så aller værst.

gull pilen
29/11/10, 15:03
er nesten så lite at det er noe feil...

Svirre
29/11/10, 15:40
er nesten så lite at det er noe feil...

Syns det selv. Ved sånne priser er det enten en feil, eller så er selger DUM! :D

Men større sjans for at det er noe humbugg. Men ang. bensinturbo; noe spes jeg bør se etter? Er ikke så kjent med B-motorene.

Daniel V
30/11/10, 21:52
Syns det selv. Ved sånne priser er det enten en feil, eller så er selger DUM! :D

Men større sjans for at det er noe humbugg. Men ang. bensinturbo; noe spes jeg bør se etter? Er ikke så kjent med B-motorene.

Jeg ble anbefalt å se etter lekkasjer fra turbo eller andre steder, evnt sprekker i grenrør/eksoshus eller andre steder. Tikker eller klakker det i en turbomotor, kan det tyde på at bilen er hardt kjørt, og da er det bare å holde seg unna, hvis du ikke er stinn :) Må være noe galt med denne bilen til den prisen.. Sjekk at alt står i vognkort og liknende, så ikke du må begynne å godkjenne diverse bygg som kan vise seg å bli problematisk i ettertid :)

Det var vel de råd jeg hadde.

Men hvis bilen er i kurrant stand, og ikke lager rare lyder, eller at det er noe spess med den, så virker det som et knallkjøp!

172 000 på telleren er i alle fall ikke galt til den prisen!

volvoRsport
30/11/10, 21:56
Denne bilen har ligget ute en god stund nå, gått ned ganske mye i pris i forhold til det den ble lagt ut til. Hadde det vært et veldig godt kjøp hadde den nok vært solgt for lengst ;)

jbolaisen
30/11/10, 21:56
Var en kammerat av meg som var og så på bilen! Det ble ikke noe nybil på han for å si det sånn! Bilen var maks utravet med bulker her og der osv! Var en veldig dårlig bil! Var vist bulk i kanalen etter jekken også! Han sa han hadde ikke betalt 20 k for bilen heller.. Helt rævva bil!

Svirre
01/12/10, 09:08
Takker for info. Kjekt å slippe å reise helt til Trøndelag for å kjøpe dritt. Har tenkt på det om det kunne være noe rart med den siden prisen var så skrudd ned. Men er u utgangspunktet ute etter en bil som går som jeg ikke må skru på, men siden den høres så chabby ut så tror jeg ikke interessen er så stor allikevel.

white_volvo
03/12/10, 18:33
Ser at luftmengdemåleren er på feil side, ombygd fra vanlig til turbobil kanskje?

The Sven
03/12/10, 18:36
Ser at luftmengdemåleren er på feil side, ombygd fra vanlig til turbobil kanskje?

Alle 97 modeller er turbo.

volvoRsport
03/12/10, 18:37
Ser at luftmengdemåleren er på feil side, ombygd fra vanlig til turbobil kanskje?

Var ikke annet enn turbo i 97, så han har nok flyttet den pga. at han ikke kjører med resirkuleringsventil.

hamremann
10/04/11, 14:40
dere har nok tatt litt feil om den bilen,jeg eier den bilen nå og har ikke merket noen feil enda.motor går feilfritt og alt annet virker som det skal

gatebilboy
18/04/11, 00:25
han som selger der kjøpte vell bilen billig med hull i blokka å fikk med ft motor på kjøpet, så bilen er vist gulle god utenom bulkene etter banekjøringa.

er vell registrert som fk.