PDA

Vis full versjon : Hva er forskjelen på D2R VS. D2S?



C.Erstad
29/11/10, 12:59
SOm topic...
Har D2R på V70en og fikk D2S av dioder.no og de mener disse er riktige?
Men D2R pærene har jo et område med svart lak kpå seg som gjør at oæren ikke lyser oppover...

Og D2S pæren er helt blank.... hjelp?`:)

Tore
29/11/10, 13:49
D2R er for reflektor-lamper og D2S er for projector-lamper.

C.Erstad
29/11/10, 13:50
D2R er for reflektor-lamper og D2S er for projector-lamper.

Er det eg og mener, men fikk til svar fra dioder:

Hei,

Det er D2R pærer også, det er universale pærer, som går på begge typene.

Med vennlig hilsen
Anders Edlund
mail@dioder.no
http://www.dioder.no

Tore
29/11/10, 14:00
D2S passer fysisk men vil gi feil lysbilde med strølys siden den er tilpasset projeksjonslys og derfor har annet fokuspunkt samt mangler avblendinga som skal hindre lys oppover. De lager akkurat like mye lys, men D2S vil gi mer lys der det ikke skal være lys, og følgelig også mindre lys der det skal være lys.

Jeg ville utelukkende brukt D2R på dine lamper med reflektor.

Det koster å lage to ulike pærer, det koster å lagerføre ulike pærer. Dersom de kan brukes om hverandre hadde det ikke eksistert D2S OG D2R. Så enkelt er det... Du vil blende møtende trafikk, samt evt risikere å få mengellapp, siden du faktisk benytter feil type pære.

C.Erstad
29/11/10, 14:04
D2S passer fysisk men vil gi feil lysbilde med strølys siden den er tilpasset projeksjonslys og derfor har annet fokuspunkt samt mangler avblendinga som skal hindre lys oppover. De lager akkurat like mye lys, men D2S vil gi mer lys der det ikke skal være lys, og følgelig også mindre lys der det skal være lys.

Jeg ville utelukkende brukt D2R på dine lamper med reflektor.

Det koster å lage to ulike pærer, det koster å lagerføre ulike pærer. Dersom de kan brukes om hverandre hadde det ikke eksistert D2S OG D2R. Så enkelt er det...
Er det eg og mener, googlet det litt i sted, å folk sier at det passer og at du får bedre lys av det, men eg ser for meg at eg blender alle som kommer imot pga ingen skjerming av pæra som gir feilt lysbilde!

Men kan jo prøve og se hvordan det bilr, hvis ikke er jo det bare å sende tilbake!

For eg ba jo bokstavelig talt om D2R pære!

Tore
29/11/10, 14:09
Er det eg og mener, googlet det litt i sted, å folk sier at det passer og at du får bedre lys av det, men eg ser for meg at eg blender alle som kommer imot pga ingen skjerming av pæra som gir feilt lysbilde!

Men kan jo prøve og se hvordan det bilr, hvis ikke er jo det bare å sende tilbake!

For eg ba jo bokstavelig talt om D2R pære!

Ser man på www.dioder.no ser man jo at de selger CEBT D2R (varenummer 126070) og D2S (varenummer 126071) som to forskjellige produkter?

Hva er vitsen med det om de skulle være like?

Det lyset du evt vil få mer med D2S er lys du ikke skal ha; altså lys som lyser der det ikke skal lyse, enten som fører din fokus vekk fra der du skal ha lys, eller som blender møtende trafikk, ingen av delene er gunstig uansett hvordan du snur eller vender på det.

Om du likevel oppfatter det som bedre lys så er det kun en feilaktig oppfattning som gir negativ trygghet. Jeg ville IKKE brukt disse pærene feil (D2S i en reflektorlampe) da de øker muligheten for å blende møtende trafikk, samt at det ikke er disse pærene bilen/lykta er godkjent for å bruke.