PDA

Vis full versjon : Nye Låssylinderere. Omkoding?



Sub
28/11/10, 16:33
Hei.. Skulle ha byttet en låssylinder på min 240 og tenkte ta alle i samme slengen.
Skulle da helst hatt samme nøkkel til alt hvis dette er mulig.

Noen som vet hvor de selger dette?
Har sett på ett annet forum at en ble anbefalt å kjøpe nye dører, er dette tilfellet???

Mulig det er en tråd på dette fra før, søkte men fant ei svar.
La så ut denne i håp på positive tilbakemeldinger!

På forhånd takk!

PS:

Fant en side på nett hvor det står at du kan kode om låssylinderen til å passe 1 nøkkel også.
Noen som har vært borte i dette før?

Link til siden jeg prater om:
http://www.ehow.com/how_4842886_change-volvo-door-lock.html

Morgis
28/11/10, 17:08
http://forum.vccn.no/images/icons/icon4.gifForumreglene: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5
Posting
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om.

Kodja
28/11/10, 17:34
dummeste jeg har hørt at du må bytte dørene...
du tar av dørtrekka. finner fram et stjerneskrujern og et flattjern og vips har du bytta låsesylinder i dørene... easy ass hell! :)
d som kan være problem er jo tenningslåsen. den går jo på samme nøkklene som døra, i alle fall hos meg og sikkert de fleste andre der noe ikke er bytta enda. så bør ha med denne også :)

Sub
28/11/10, 18:32
http://forum.vccn.no/images/icons/icon4.gifForumreglene: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5
Posting
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om.


Hvorfor jeg fikk denne vet jeg ikke, for nederst på innlegget er jo det spørsmålet...

Ragnar
28/11/10, 19:09
Du kan jo bare gå til din lokale volvo forhandler og si du skal ha komplett sett til bilen, da får du samme nøkkel på alt, jeg var der tidligere i uka og kjøpte ny sylinder med 2 nøkkler, ikke galen pris:)

Morgis
28/11/10, 20:36
Hvorfor jeg fikk denne vet jeg ikke, for nederst på innlegget er jo det spørsmålet...

Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om

Tittelen "Låsesylinder" sier lite om hva du vil med denne låsesylinderen.

"utskifting av låsesylinder", "deffekt låsesylinder", "Låsesylinder fra 740 på 240".... det beskriver straks mer mye mer, med kun et par ord mer. :)

Sub
28/11/10, 22:07
Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om

Tittelen "Låsesylinder" sier lite om hva du vil med denne låsesylinderen.

"utskifting av låsesylinder", "deffekt låsesylinder", "Låsesylinder fra 740 på 240".... det beskriver straks mer mye mer, med kun et par ord mer. :)

Nå prøver ikke jeg å være vanskelig her, men det står da:
Nye Låssylinderere. Omkoding?

Mener da at det er nok til å få folk til å se på tråden min, så jeg får den hjelpen jeg trenger.
Og det som står i tittelen finner du i tråden...

Morgis
28/11/10, 22:10
ja, det er det jeg har endret tittelen din til ;)

Opprinnelig var det bare Låsesylinder..

Sub
28/11/10, 22:11
Du kan jo bare gå til din lokale volvo forhandler og si du skal ha komplett sett til bilen, da får du samme nøkkel på alt, jeg var der tidligere i uka og kjøpte ny sylinder med 2 nøkkler, ikke galen pris:)

Takk for det tipset.. Burde ha tenkt det selv egentlig.

Hvor mye måtte du ut med for den?
BTW fikk du med deg pris for fullt sett?
Noen som vet om man kan matche de, så de står i tråd med tenningsnøkkel?

Sub
28/11/10, 22:17
ja, det er det jeg har endret tittelen din til ;)

Opprinnelig var det bare Låsesylinder..

Haha!! Ja der kan man se...
Da bøyer jeg meg i støvet...

Mente jeg hadde skrevet det der selv, hehe!

Har en nyinnkjøpt 83.mod 240, så du kan si jeg er litt ivrig etter å få få fiksa litt!
Kanskje litt kjapp på avtrekker'n...

Takk for opprettingen ihvertfall! :)

Sub
29/11/10, 15:06
Ringte til Bilia nettopp og de skulle ha 810kr for hver låssylinder koda/Ukoda...
Trenger 3 stk, så det blir nok en litt dyrt...
Noen som vet om noe billigere sted å få dette fra?

Kodja
29/11/10, 15:14
huggern! dra å demontert å plukk ut selv. koster sikkert ikke mange hundrelappene. går fort å gjøre det!! :)

ArneR
29/11/10, 15:39
Betalte selv 600,- inkl. mva. for absolutt alle låsene til min 240 på huggeriet her. :)

Sub
30/11/10, 13:48
Tenkte jeg skulle få 1 nøkkel til hele bilen, men sånn prisene er ser det ut som at det blir 2 ja...

Er det standar at det er egen nøkkel til bagga?

Loff
30/11/10, 13:54
Jepp. Den er også mye kortere.

ArneR
30/11/10, 14:19
Bagga? Hva er det?

Det er iallefall ingen kortere nøkkel til noen av låsene på bilen min.. Med unntak av tanklokket da..

Loff
30/11/10, 14:26
Bagasjelokket har egen nøkkel, ihverfall på min 81-modell. Antar det også er slik på en 83-modell da 81-84 er like? På min passer tenningsnøkkelen i tanklokket, tenninga og dørene.

ArneR
30/11/10, 14:39
Til vogna mi har jeg to nøkler, 1 hovednøkkel som går til absolutt alle låsene (unntatt tanklokket), og 1 som kun passer i førerdøra og tenninga. Det er en 91 mod. 245.

Loff
30/11/10, 15:21
Ble sikkert forandring på det f.o.m 85-modellen da? Ser at de nyere 240-ene har annen bagasjelås enn min. Kanskje sedan og stasjonsvogn har forskjellig patent også? Litt irriterende at en må benytte nøkkel på bagasjen, så jeg vurderer å få i meg elektrisk åpner..

PekaillVolvo
01/12/10, 00:40
ja, det er det jeg har endret tittelen din til ;)

Opprinnelig var det bare Låsesylinder..

Ja, hvorfor ble ikke tittelen endret til "Nye låsesylindere" (alternativt: Nye låsesylindre") da? Er vel en "er" for mye der... :)