PDA

Vis full versjon : Thank you - knapp



gaupe
28/11/10, 13:59
Har lagt til ein knapp no på forumet, som fungerar litt som facebook sin liker. Ein trykker berre på Thank you, om ein ønsker å takke nokon for svaret som er gitt.

henrik940
28/11/10, 14:09
Kanskje fjerne disse karakterpoengene? Da det virker som dette dabbet av kort tid etter det ble "lansert".

gaupe
28/11/10, 14:10
Kanskje fjerne disse karakterpoengene? Da det virker som dette dabbet av kort tid etter det ble "lansert".

Ja, kanskje det, på gamle forumversjonen fungerte ikkje desse, det gjer dei no. Så gir dei ein sjanse til.

Joakim-G_R
28/11/10, 14:12
Så den nyss. Fungerer på samme måte som "karakterpoeng", mtp at man får den opp under avataren også, det blir bra. :)

Joakim-G_R
28/11/10, 14:13
Ja, kanskje det, på gamle forumversjonen fungerte ikkje desse, det gjer dei no. Så gir dei ein sjanse til.

Ja, har fått flere karakterpoeng som er "nøytrale", er det pga ForumSW?

gaupe
28/11/10, 14:14
Ja, har fått flere karakterpoeng som er "nøytrale", er det pga ForumSW?

Var ein bug i bedømming av trådar, det vart fiksa i denne oppdateringa. Elles var det ein del sikkerheitsfiksar.

ChrML
28/11/10, 14:25
Dette var et veldig bra oppdatering! :) Men enig i at det kanskje overlapper det med karakterpoeng litt, da Thanks funksjonen fungerer nøyaktig sånn som KP funker på fex FreakForum hvor det har vært en stor suksee. Det som har gjordt KP til litt mindre suksee her er nok synligheten / mangel på implementering og at det var bugs i software.

gaupe
28/11/10, 14:27
Dette var et veldig bra oppdatering! :) Men enig i at det kanskje overlapper det med karakterpoeng litt, da Thanks funksjonen fungerer nøyaktig sånn som KP funker på fex FreakForum hvor det har vært en stor suksee.

Kva forumsoftware køyrer dei?

ChrML
28/11/10, 14:31
Kva forumsoftware køyrer dei?
vBulletin hvor hjemmesiden kjører i vBadvanced rammeverket.

Joakim-G_R
28/11/10, 14:33
Eneste med "thanks" er jo at man ikke får gitt negative poeng til folk som bare er negative, mtp OT, dårlige svar, negative holdninger generelt hele tiden, skaper oppgulp, osv osv.

ChrML
28/11/10, 14:36
Eneste med "thanks" er jo at man ikke får gitt negative poeng til folk som bare er negative, mtp OT, dårlige svar, negative holdninger generelt hele tiden, skaper oppgulp, osv osv.
Det er på en måte litt av poenget, at man kun skal kunne gi positive poeng til de som fortjener det. Dårlige innlegg blir enten ikke takket eller tatt hånd om av moderatorer. En "No thanks" knapp kan fort skape mer negativ stemning da det ofte er bedre å overse de som lager bråk / prater offtopic enn å gi dem negative poeng for det.

Mr. Crepsley
28/11/10, 14:38
Noen som kan forklare dette nærmere?

Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts

Joakim-G_R
28/11/10, 14:42
"thanks" er antall du har gitt.
"Thanked" er antall du har fått i antall poster. :)

gaupe
28/11/10, 14:43
Det er på en måte litt av poenget, at man kun skal kunne gi positive poeng til de som fortjener det. Dårlige innlegg blir enten ikke takket eller tatt hånd om av moderatorer. En "No thanks" knapp kan fort skape mer negativ stemning da det ofte er bedre å overse de som lager bråk / prater offtopic enn å gi dem negative poeng for det.

Det fins ein slik som virkar andre vegen, men er redd for desse negative konsekvensane av bruken.

Joakim-G_R
28/11/10, 14:45
Det burde vært et sted på profilen f.eks din da Gaupe, der jeg kan gå inn og se hvem som har gitt deg 8 karakterpoeng, og "hvorfor", slik at ved negative poeng så kunne man sett hva det gjaldt.

F.eks *en bruker som vi ikke henger ut*, som har fucket opp 2 kjøp/salg som jeg har sett på forumet, skulle fått negativt poeng, og en notis på hvorfor. For å ta et eksempel.

Torra
28/11/10, 15:16
Husker på mopedportalen.com var det slik at man kunne gi hverandre karakterpoeng og disse var åpne for alle til å lese.. Blir som ratings på ebay. Ser dette som mye mer nyttig enn trådene "Seriøse/useriøse kjøpere/selgere".

Men Thanks knappen er en grei sak det også..

boman
28/11/10, 19:16
Som Joakim sier så burde det være en mulighet for alle å se av hvem og hvorfor man har blitt takket :-)
Så blir det kanskje ikke overdreven takking blant kamerater.. ;-)

Joakim-G_R
29/11/10, 01:07
Som Joakim sier så burde det være en mulighet for alle å se av hvem og hvorfor man har blitt takket :-)
Så blir det kanskje ikke overdreven takking blant kamerater.. ;-)

Det ER mulig med "Thanks"-systemet, gå på "profilen" min, "Statistikk" også finner du "Thanks" osv der. Trykk der så forstår du. :)

Men det er ikke slik på KARAKTER-systemet, og det er litt dumt. :)

Wrasko
29/11/10, 02:50
Men det er ikke slik på KARAKTER-systemet, og det er litt dumt. :)

Joda mister... Trykk på kontrollpanel, så ser du heeelt på bunnen der :)

ChrML
29/11/10, 16:04
Det ER mulig med "Thanks"-systemet, gå på "profilen" min, "Statistikk" også finner du "Thanks" osv der. Trykk der så forstår du. :)

Men det er ikke slik på KARAKTER-systemet, og det er litt dumt. :)
Det gjorde karaktersystemet enda mer overflødig, hehe :).

ChrML
29/11/10, 16:04
Joda mister... Trykk på kontrollpanel, så ser du heeelt på bunnen der :)
Det er ingen full oversikt. Det er bare de siste 5 eller noe :).

Joakim-G_R
29/11/10, 17:32
Joda mister... Trykk på kontrollpanel, så ser du heeelt på bunnen der :)

Det jeg snakker om er for andre, at jeg kan se hvorfor f.eks Christian har 12 karakterpoeng, hvem som har gitt de og hvorfor. :)

Jeg vet at jeg kan se hvem og hvorfor jeg har fått selv (Wrasko/Rune), men som nevnt, jeg burde kunne se hvorfor du har fått akkurat dine også. Og det kan man med "Takk"-e knappen. :)