PDA

Vis full versjon : egenlaget kupè/motor varmer



session
28/11/10, 13:05
tenkte jeg sku kjøpe meg en sånn 220v 1000W vifte og montere i kupèn for litt lunk i vinter, vil noe av det samma funke på motor? bare ha den liggende eller montert i motorrom så den blåser varmluft på motoren eller har det ingen nytte?

boman
28/11/10, 13:12
Tror ikke den i motorrommet vil ha noe merkbar virkning akkurat. Ville heller montert en blokkvarmer, eventuelt en slangevarmer.
Litt kjedelig om vifteovnen under panseret begynner å smelte bensinslanger/sette fyr på panserisolasjon..

session
28/11/10, 13:39
du sier no der, finnes det noe sånn ettermarkeds motorvarmer til denna motoren a?

Langedal
28/11/10, 13:50
Du kan bruke en universalvarmer som du fester på ene kjølevannslangen. Det skaffer de fleste bilrekvisitabutikker.

Det anbefales dog å benytte blokkvarmer. Skal ikke være noe problem å få tak i DEFA element til din motor.

Sebbe
28/11/10, 13:54
eventuelt ta en varmekabel og surre ett par runder rundt radiatoren og bunnpanna :)

session
28/11/10, 14:09
åssen vil en sånn vannvarmer funke hvis termostaten ikke åpen? blir det noe gjennomstrømmning da a?

henrik940
28/11/10, 14:11
Som de sier her, skaff deg varmeelement til vannet, eller blokka.
Letteste er jo å kjøpe Defa Warmup-kit. Dyrt, men utrooolig fancy!

Da har du et tidsur inne i bilen, som viser temp ute, inne, og du stiller tiden til når alt skal skru seg på. Du kan også stille det slik at det ikke blir under en viss temp inne i bilen.

Også er det velikeholdslader, som lader batteriet ditt ved behov, slik at det ikke tømmer seg ved "sprengkulda" (Da trærne sprenger :eek: )

jacobsen
28/11/10, 16:28
En DEFA blokkvarmer koster rundt 7-800 kroner, hvertfall til min bil. Savner det.
Apropo vedlikeholdslader, så skal jeg ut å sette på den i dette øyeblikk. Var jaggu så vidt det gikk rundt tidligere idag :o (litt gøy er det at naboen virkelig sliter med sin diesel audi) :D