PDA

Vis full versjon : 740 harker og går et oar sekunder etter man stopper den.



VolEvo
27/11/10, 21:32
hei jeg har en 740 som av og tilog tiltider heletiden harker og går et par sekunder etter jeg vrir om nøkkelen for å stoppe den. har forstått at dette er vanligvis tenninga som gjør at dette skjer men lurer på hva av tenningsdeler jeg kan bytte ut for at det skal gi seg? eller om det er andre grunner da :P

er en 86mod. 740 med b230a motor

olekr93
01/12/10, 09:19
prøv å justere tenningen din. jeg hadde også dette problemet, men det ble greit når jeg justerte på fordeleren.

kimove
01/12/10, 09:25
Prøv å søk etter falskluft, fikk samme problemet med gåen innsugsmanifoldpakning

Jan-Einar Jenssen
01/12/10, 09:47
hei jeg har en 740 som av og tilog tiltider heletiden harker og går et par sekunder etter jeg vrir om nøkkelen for å stoppe den. har forstått at dette er vanligvis tenninga som gjør at dette skjer men lurer på hva av tenningsdeler jeg kan bytte ut for at det skal gi seg? eller om det er andre grunner da :P

er en 86mod. 740 med b230a motor

plagdes med samme sjiten sjøl for en stund siden.
er et godt tegn på ettertenning det derre. justere tenninga så blir det bra skal du se ;)

VolEvo
01/12/10, 10:04
okei takker for svar :P skal få kjøpt en strotoskoplampe så kan jeg justere tenninga ;)

VolEvo
05/12/10, 22:59
justerte tenning i dag og da ble det mye bedre ;) takker for all hjelp :P

ØysteinG
06/12/10, 16:52
Hvordan bruker man strotoskoplampe? Trur jeg burde justere tenninga på herjebilen min og :P

Dimmern
07/12/10, 19:30
Hvordan bruker man strotoskoplampe? Trur jeg burde justere tenninga på herjebilen min og :P

du setter pluss og minus på batteriet, så tar du den "klemma" og setter på pluggledning nummer enn, og trykker på "avtrekkern" på lampa og holder den inne mot veiv hjulet, da kan du se hvor mange grader fortenning du har, skal ligge på ca 8-9 grader :)

VolEvo
08/12/10, 10:04
vil egetlig si at de var kukk å justere tenninga med strotoskop så jeg tok det heller på feelingen ;) funka fjell :P

kermitt
08/12/10, 12:35
er drit enkelt å justere med stroboskop. om du ikke får det til så få noen til å lær deg det. veldig kurrant å ha kontroll med hvor mye du justerer. husk å ta av vakum på motorer som har det.

VolEvo
08/12/10, 12:59
ja brukte strotoskopen samtidig tok bare å vridde pent på fordeleren til motoren gikk javnest og da tok jeg strotoskopen og sjekka om det stemte ;)