PDA

Vis full versjon : Bensinvarmer



MrX
27/11/10, 11:30
Noen som vet om man får tak i orginal bensinvarmer til x70? Og isåfall, er det noe som man kan ettermontere?

gaupe
27/11/10, 11:56
Ja, det fins, på laserblåen min, var det montert orginal bensinvarmar. Men denne er visst ikkje rekna som det gromaste, så det er vanleg å ettermontere Webasto hos dei Tyske bilforhandlerane, som er det som står på den svarte Ren vår.

Har knapt brukt nokon av dei, men no held eg no ikkje til i Finnmark som deg :)

MrX
27/11/10, 23:20
Ble heller bestilt full DEFA pakke med lader, kupevarmer, tidsur og fjernkontroll. Egentlig ikke ideelt, men bedre enn ingenting.

torwith
01/12/10, 07:19
Jeg kan varmt anbefale Defa Termini med fjærnkontroll. Bare ta en kupevarmer med litt extra watt. Jeg tok den minste kupevarmern og den var i grenseland svak for en V70.

Nilsebu
02/12/10, 01:11
Henger meg litt på her. Hvor mye arbeid er det å montere en bensinvarmer? Og går den fra bilens varmeapparat, eller har du en DEFA boks ved siden av. Hvor mye bensin bruker de?

MrX
02/12/10, 06:22
Bensinvarmeren varmer bilens kjølevann og bruker bilens varmeapparat for og vare inne i kupeén. Det beste med bensinvarmer er at den er helt uavhengig av og ha 230W så den funker like fint på fjellet som i byen.

gaupe
02/12/10, 10:33
Henger meg litt på her. Hvor mye arbeid er det å montere en bensinvarmer? Og går den fra bilens varmeapparat, eller har du en DEFA boks ved siden av. Hvor mye bensin bruker de?

Har vel vore ein tommelfingerregel at det kostar rundt 20 lappar å installere ein slik, er jo ein del arbeid å montere.

Atanatar
12/11/11, 17:37
Hvilke gode oppvarmingsløsninger er det som finnes på markedet? Synes ikke det er veldig lett å finne ut hva som gjelder av ettermontering, spesielt på bensin..