PDA

Vis full versjon : spørsmål ang. hugging av bil..



melby
27/11/10, 10:12
jeg skal hjøpe meg kræsja delebil nå som jeg bare skal plukke en go del deler av og så hugge etter det.

men spørsmålet er om bilen må stå registrert på meg for at jeg kan hugge den og få vrakpanta????

Christian
27/11/10, 10:22
Trenger ikke stå registrert på deg for å få vrakpant nei, men det er fordel om du har vognkortet til den. :)

melby
27/11/10, 10:43
ok vognkort for jeg vel med :P men takk for svaret

de_icer
27/11/10, 14:21
Hvis skiltene er levert inn trenger du bekreftelse fra Biltilsynet på det, enten en utskrift fra de som man får i skranken, eller den lille lappen man får når man leverer inn skiltene. Du trenger ikke noe annet enn det. Jeg har vraket mange biler jeg ikke har eid på papiret.

Christian
27/11/10, 14:23
Det spørs fra huggeri til huggeri.
Eneste man faktisk trenger er vel chassiplata, hvertfall der jeg hugger.

kapli
02/12/10, 14:00
Det spørs fra huggeri til huggeri.
Eneste man faktisk trenger er vel chassiplata, hvertfall der jeg hugger.

Samme her, skal sies at jeg kjenner folka på huggeriet da;)

EDIT: Kjøper du delebil uten skilt burde du sjekke på forhånd om det ikke er noe snusk i bilen, (stjelt ol) - Men det vet du kanskje.

Bear
02/12/10, 14:54
jeg har fått beskjed nesten alle stedene jeg har levert biler, at sålenge a-b-c stolpene ikke er skjært i. så tar dem imot. Jeg har levert ett par biler jeg ikke eide, å dem brydde seg ikke. dem var mer int i om stolpene var skjært i.. men kommer helt sikkert forskjell fra høggeri til høggeri