PDA

Vis full versjon : 94.mod T5 fusking *løst*



Saltech
26/11/10, 16:44
Noen så har hatt problemer med at motoren putrer når turbotrykket kommer?

kan komme opp i turtall uten noe særlig motstand, men når eg trykker gassen i bunn og trykket stiger til over 0,5bar så putrer den så bare det..

har byttet plugger osv men ingen forskjell..

any ideas?

Morgis
26/11/10, 16:51
ville skiftet plugger og pluggkabler og bensinfilter..

Saltech
26/11/10, 16:57
done, done, og done.. :p

Når eg slipper opp gassen etter putring så smeller det godt i potta, så det tyder jo på tenningstull iallefall.. har prøvd a/f fra 19:1 på tomgang og 10:1 på full gass til 14:9 på tomgang til 11:5 på fullgass, men samme tullet.. (byttet dyser og forskjellig dyser for å teste)

Morgis
26/11/10, 16:59
original pluggkabler, plugger og bensinfilter?.. eller billig biltema? hvis det er sistnevnte så er det problemet :)

Saltech
26/11/10, 17:07
Volvo OEM bensinfilter, skikkelige NGK plugger, og kabler fra Meca.

Morgis
26/11/10, 17:07
fordelerlokk og rotor?

Morgis
26/11/10, 17:07
feilkoder? riktig lamda sensor? riktig eller defekt LMM ?

Saltech
26/11/10, 17:13
Ingen feilkoder, og firgassmåleren viser rett verdier, så tviler på lambda er gåen?
skulle vel "jukket" endel om LMM var gåen? går heilt fint helt til den får trykk over 0,5bar.

av og til når den har stått litt og blitt litt "kaldere" så kan den plutselig lade så den skal og går riktig så bra.. Lader 0.8 ca nå..

blir frustrerad av å kjøre når den skal putre sånn.

Morgis
26/11/10, 17:20
om noe av disse er gåene, vil den gå i nødmodus.. men da burde det også være feilkode...

Saltech
26/11/10, 17:25
Ja burde jo det.. nei får vel bruke morgendagen på å lete litt til da.

takk for innspill Morgis ;)

Nilsebu
27/11/10, 01:43
Sjekket for vakumlekasjer ? Bilen min putret / kuttet godt når jeg hadde vakumlekasje på innsuget. Ble delvis bedre når jeg byttet plugger, men ga seg aldri før jeg hadde fått byttet slange.

Hvis det smeller i eksosen så betyr vel det at bilen får for mye bensin og dette antenner i eksosen.

Kjører du med uoriginal dump?

Saltech
27/11/10, 10:59
var lekkasjer så stod på sjekklista idag :)

ja den får for mye til tider, men det tyder også på at tenningen er for lav når den begynner å putre også.. for den pøser på med bensin når det skjer, og så smeller det når eg slipper opp gassen, så for meg så virke det så den får riktig bensin, men tenningen så tuller seg så får den til å antenne i eksosen..

har uorginal dump ja, men denne er blokkert pga den var for slapp. ( og pga eg ikkje er noe fæn av høy dumplyd :p )

Saltech
27/11/10, 20:50
Var veldig ømfintlig på pluggkabler, byttet til heavy duty magnecor og bilen går så en pus igjen :)