PDA

Vis full versjon : Blinking i klimapanel - spjeldmotor ?



sideburns
26/11/10, 12:48
Siden jeg har hatt lite luftstrøm til beina på min 855 har jeg nettopp gjort en improvisert fiks av overgangen mellom spjeldmotor og spjeld (plastdings var sprekt (http://www.svenska85x70klubben.se/forum/viewtopic.php?t=26245)), og etter å ha fått alt på plass igjen og koblet til batteri, fikk jeg blinkende lamper på klimaanlegget. Lurer på om det kan skyldes defekt spjeldmotor, men jeg synes det er rart at de først begynner å blinke nå. Kan ikke se at det er bevegelse på spjeldmotor når jeg vrir på luftstrømregulator.

Er litt i tvil om jeg bør få lest av feilkoder hos Volvo (dyrt?) eller om jeg først som sist skal prøve med en annen spjeldmotor (dyrt?) eller evt koble fra den gamle for å teste).

Alle råd & synspunkt mottas med takk.

Nilsebu
27/11/10, 01:40
Ville lest ut feilkoder først. Har du obd1 så kan du gjøre det selv, har du obd2 så trenger du en feilkodeleser. Her i Haugesund tar Volvo ca 400 kr for å gjøre det, men er enkelt å svinge innom andre verksted som ikke tar mer enn 200 kroner :)

Sagen
02/12/10, 07:41
En ny speldmotor koster ca 2000 kroner på Volvo.. Det du kan gjøre, er å ta av dekselet på spjeldmotoren og gjøre rent slepesporene i printplata. Puss lett over de motsvarende som sitter på det ene tannhjulet. Gjorde dette på min for over et år siden, og funker fortsatt utmerket.