Logg inn

Vis full versjon : Sinterlamell på ORG. trykkplate??



OlavS.
25/11/10, 22:45
som tittel sier, noen som har erfaring med sinterlamell på org turbo trykkplate?
trenger en clutch som tåler litt mere enn org, og har ikke lyst å legge titusenvis i noe arg kobling, som er verdt like mye som resten av bilen.

Terje1
25/11/10, 22:49
Funker fint det.

bare pass på at sinterlamellen har samme tykkelse som den orginale.

evt shims/drei av svinghjulet ved forskjell.



anbefales ikke på m90.

OlavS.
25/11/10, 22:58
har ei m47 kasse jeg. noen som kan komme med tips til hvilken lamell som passer?
(ja, jeg veit at den ikke tåler det over tid/bruk, men er en midlertidig løsning, bare for å ikke slure ved pådrag)

ClassicTurbo
27/11/10, 02:54
Hvorfor ikke bare kjøpe den forsterkede trykkplaten? Holder jo for ca 450nm med orginal lamell. Trenger du mer enn det vil vel M47 neppe holde i det heletatt.

OlavS.
27/11/10, 12:13
Hvorfor ikke bare kjøpe den forsterkede trykkplaten? Holder jo for ca 450nm med orginal lamell. Trenger du mer enn det vil vel M47 neppe holde i det heletatt.

hva er pris på denne platen da?

ArneR
27/11/10, 17:12
ca. 3500,- fra pedersens-racing.no

Bjerkelund
27/11/10, 18:08
kammerat her inne har 4 punka sinter, og har ryki 14 m45/46 kasser på en mnd.
sier så klart litt på kjøringa men når man skal leke holder det ikke lenge :P

oar83
28/11/10, 01:50
kammerat her inne har 4 punka sinter, og har ryki 14 m45/46 kasser på en mnd.
sier så klart litt på kjøringa men når man skal leke holder det ikke lenge :P

Det kan enn kalle misbruking på høgt nivå !

ClassicTurbo
28/11/10, 02:55
hva er pris på denne platen da?


Tror jeg betalte knappe 3500kr som ArneR skriver.

Har ikke testet den ut med noe spes effekt, men er mye hardere enn den orginale så klarer nok det den lover. kan jo også brukes om du bytter til zf kasse senere bare med bmw lamell med 10 splines hull. (må enten dreie av svinghjul eller shimse da siden bmw lamellen er litt tykkere)

Ottoturbo
28/11/10, 11:11
som tittel sier, noen som har erfaring med sinterlamell på org turbo trykkplate?
trenger en clutch som tåler litt mere enn org, og har ikke lyst å legge titusenvis i noe arg kobling, som er verdt like mye som resten av bilen.

Det fungerer bra det. Det oppsettet tåler mer enn hva en M45 klarer ivhertfall uten å herje med clutchen, rent statisk moment. Tipper ca. 300Nm, muligens mer og.

OlavS.
28/11/10, 14:03
Det fungerer bra det. Det oppsettet tåler mer enn hva en M45 klarer ivhertfall uten å herje med clutchen, rent statisk moment. Tipper ca. 300Nm, muligens mer og.

har du link til sinterlamell da? så skal jeg vurdere begge deler.

HAS
28/11/10, 20:43
Kg har sinter til en grei pris. Jeg vil anbefale en 6 armet. Blir litt mindre rykk.

Joakim-G_R
28/11/10, 21:01
Får avfjæret sinter også.

Hva med SPEC clutch da? Skal jo holde en god stund det og. KRB selger disse.

Og 14 M4x kasser overrasker meg ikke. Søplekasser uten like med litt pulver og lek.

OlavS.
28/11/10, 22:37
spec clutch? kan du foklare nermere?

Joakim-G_R
28/11/10, 22:39
spec clutch? kan du foklare nermere?

Har aldri testet disse selv, men de skal holde mer enn 763 og org. lamell. :)
Prisen var ikke så ille heller.

OlavS.
28/11/10, 22:50
har sendt en mail dit, og spurt om dette. så kan legge ut litt om dem når jeg får svar.

OlavS.
29/11/10, 15:43
KRB skulle ha 5500+mva for ei kobling som passet meg, og holdt ca 400nm.
var mere enn jeg hadde regnet med. men har sendt en ny mail, hvor jeg spurte om hva som var bra med disse clutchene, så får vi se da.

gull pilen
29/11/10, 15:53
er jo ikke mye mer enn en orginal turbo klutsj med tp763 trykkplate holder det....

OlavS.
29/11/10, 16:27
ja, men jeg trenger ikke så mye.

Joakim-G_R
29/11/10, 17:28
er jo ikke mye mer enn en orginal turbo klutsj med tp763 trykkplate holder det....

440 nm er det vel, med organisk lamell og 763 plate.

Mener Spec-clutchene sku holde oppimot 500nm, men kan hende jeg husker feil. Var det med organisk lamell?

Får jo avfjæret sinterlamell også, en slik med 6 pucker hadde nok hjulpet mye også. Ikke blir det så fælt rykkete heller. :)

OlavS.
29/11/10, 19:37
440 nm er det vel, med organisk lamell og 763 plate.

Mener Spec-clutchene sku holde oppimot 500nm, men kan hende jeg husker feil. Var det med organisk lamell?

Får jo avfjæret sinterlamell også, en slik med 6 pucker hadde nok hjulpet mye også. Ikke blir det så fælt rykkete heller. :)

har du link til avfjæret sinter da? 6 pucker?
er det jeg helst vil ha, siden jeg skal bytte kasse når denne ryker.

metrakit
29/11/10, 19:53
pedersen har vell:P

Joakim-G_R
29/11/10, 22:34
har du link til avfjæret sinter da? 6 pucker?
er det jeg helst vil ha, siden jeg skal bytte kasse når denne ryker.

Trenger du sinter da? Hvor mye effekt skal du ha?

Pedersens har vel fjæret sinter inne. (Sinter betyr bare at beleggene er sintret, altså måten de er behandlet på. Får andre ting som er sintret også, som f.eks bremseklosser.)

OlavS.
29/11/10, 22:42
veit at det er måten de er behandlet på, men "sinter" er jo på folkemunne en koblingslamell med flere "pucker" på, for å si det slik, så jeg mener "folkesinter" når jeg sier det her.
trenger vel ikke sinter, men bare for å ikke bruke så mye penger på denne kassa, siden dette skal byttes, og ingen veit hva tiden bringer.

Joakim-G_R
29/11/10, 22:50
Ja, jeg vet, "sinter" er 4 pucker uten fjærer, som de aller fleste tenker på. :)

Hvilken kasse har du, og hva skal du bytte til? MEd f.eks en 763 trykkplate så trenger du kun organisk/orginal lamell, og da tåler det 440nm. Og en vanlig lamell er ikke så fryktelig dyr.

Eneste "positive" med ufjæret sinter er at det går å nagle et "hjerte" til valgfri størrelse på lamellen. Men 228mm (brønnsvinghjul, ikke dobbeltmasse som på 940 med M90) er jo ganske enkelt å finne lameller til.

Om du har en M4X kasse, ville jeg holdt meg unna alt som er sintret uansett.

OlavS.
29/11/10, 22:55
er en M47, men har 2 M45 kasser, med samme splines på, som skal brukes opp, før jeg går over til noe annet. da blir det vel sikkert modifisert svinghjul og styr, så veit ikke hvordan det vil gå med forskjellige trykkplater og div. Hørte noen si at M5 clutch basset helt greit på modifisert B230 svinghjul, og med getrag kasse.

Joakim-G_R
29/11/10, 23:02
Ja, det har jeg hørt flere har brukt. Om du bare skal "bruke det opp", så vil jo evt en turboclutch fungere? hvor mye effekt har du? Det spiller jo en liten trille det og.

OlavS.
29/11/10, 23:04
har turboclutch nå, den er litt slitt kan du si, etter 30000 med BARE buning og herjing, så er inne i ett sånt "ta vare på bilen" stadie her nå, før den skal trakaseres igjen.

håper på ca.200hk, som skal tåle å sparkes litt på venstrepedalen

Joakim-G_R
29/11/10, 23:05
Da bør jo en turboclutch/ny turbotrykkplate med kanskej en fjæret sinter være greit, enn så lenge. Da 763 er ganske dyr, egentlig.

OlavS.
29/11/10, 23:07
er det jeg mener også, siden 3500,- for å rase 3 kasser er dyrt nok.

OlavS.
30/11/10, 15:59
Den tåler ca 450 nm og er ikke så gal å kjøre trosss det.en tilsvarende fra sachs er stenhard å trå + mye hardere å ta i gang med.
det er svaret jeg fikk. det er altså en både sterk og kjørbar clutch.
passe genialt det da.

Joakim-G_R
30/11/10, 19:01
SPEC altså? Har trua på de .

OlavS.
30/11/10, 22:10
SPEC ja. Virka som veldig gode clutche ja. har troa på dem jeg også. må bare få noen til å handle dem, og si hva de mener.