PDA

Vis full versjon : Bytting av div deler på 240 spørsmål.



redline
25/11/10, 22:41
Har planer om å bytte demper på min 240 og bakaksling. Og lurer derfor på om det er mye jobb?

Skall bytte pga kappa fjerer og sveisa bak aksling.

Dan Bay-Johansen
25/11/10, 23:15
Kurrant jobb, ikke forferdelig vanskelig.

Tar litt tid bare, om du har greit med verktøy (bukk, div jekker osv) så går det fint på en kveld i rolig tempo ;)

Minge
26/11/10, 00:36
Er ikke noe problem i det hele tatt. Er 7 skruer hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis du får noen til å hjelpe deg å styre når du skal ta den ut går det enda lettere, kan være litt knotete, men er ikke no vanskelig:)

redline
26/11/10, 11:44
Ok :) takker for svar. Får vel starte opp en kveld da.

Olav'en
26/11/10, 20:08
Løys håndbrekkswaiere inni bilen og dra dei ut med akslingen for å lette arbeidet ;)

christoffera
27/11/10, 02:36
Ingen vitts i å ta av akslinga for å sveise sperre!

ClassicTurbo
27/11/10, 02:50
Var vel sveiset og vil bytte den ut vel?

christoffera
27/11/10, 02:54
ops... leste litt feil der ja :P

Men uansett... du kan like godt bare bytte innmaten i diffen. Blir bare veldig tungvint å ta av hele akslinga! Gjorde selv den jobben senest i dag.

ClassicTurbo
28/11/10, 03:00
da burde man ikke shimse da? eller trenger man ikke det om man bare bruker de drevene som stod på akslingen?

christoffera
28/11/10, 14:33
Hva er det du skal bytte egentlig?

Har du sveiset sperre? og skal sette in åpne drev? da trenger du ikke shimse.

redline
28/11/10, 19:55
Jeg skall bytte hele akslinga bak. For den som står på bilen er sveist sperre. Har orginal aksling liggende som jeg skall bytte. Så skall jeg bytte dempere å fjerer runt om på bilen. For det er kappa fjerer som står på. Er et prakk å kjøre me sveisa sperre og kappa fjerer.

christoffera
28/11/10, 21:55
Jeg skall bytte hele akslinga bak. For den som står på bilen er sveist sperre. Har orginal aksling liggende som jeg skall bytte. Så skall jeg bytte dempere å fjerer runt om på bilen. For det er kappa fjerer som står på. Er et prakk å kjøre me sveisa sperre og kappa fjerer.

Neida det er fin!
Uansett... det enkleste er å bare bytte innmaten.
Eller siden du skal ta fjærer og... er ikke sikker. Kanskje greiest å bytte hele akslinga :P