PDA

Vis full versjon : Problem med kaldstart -99mod V70 TDI



Aartun
25/11/10, 12:18
Jeg har i likhet med andre problemer med kaldstart på min V70,

Er det glødepluggene som må byttes ut eller holder det å bytte ut gløderelè?

Glødelampen lyser like lenge uansett hvor kaldt det er ute, ca 10sek eller så...
så jeg kan gløde flere ganger, og da starter den litt lettere..

Nilsebu
25/11/10, 16:07
Jeg har i likhet med andre problemer med kaldstart på min V70,

Er det glødepluggene som må byttes ut eller holder det å bytte ut gløderelè?

Glødelampen lyser like lenge uansett hvor kaldt det er ute, ca 10sek eller så...
så jeg kan gløde flere ganger, og da starter den litt lettere..

Standard problem med disse motorene.

Skal hjelpe godt å skifte glødetråder.

Aartun
25/11/10, 16:13
Var i utgangspunktet tanken det, men da jeg fant ut at gløderelè koster 170-180 kr, og glødeplugger koster 230,- pr. stk så tenkte jeg jeg kunne undersøke litt først..:)

konso
25/11/10, 19:38
Har du sjekket andre steder enn volvo?? er vw motor så kan være annen pris hos vw forhandler...

Aartun
25/11/10, 21:02
kan jo prøve det ja..
prisen var riktignok hos mekonomen, hos volvo skulle de ha 360,- pr. stk.

Ingen som har noen direkte erfaring med dette, hva som er hovedproblemet?


tenker jeg begynner med gløderele og bytter pluggene dersom det ikke fungerer jeg..

J-A-E
25/11/10, 23:23
Se litt her, så kansje du finne svare :)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112562&highlight=2%2C5+tdi

Min har hvert tungstartet på vinteren i alle år, løsningen blei motorvarmer. Men det funker dårlig når du er på stedr uten tilgang til strøm.

Jeg har byttet glødeplugger, målt å sjekket det. alt OK
Byttet returslanger fra dysene, ikke noen endring
Prøvd annen ECU, ikke noe endring
Timet dieselpumpa, det hjalp veldig når jeg fikk gjort det i fjord vinter. Ingen startproblemer resten av den vinteren. Men nå ville den ikke starte i minus 8.

Mulig dysene børbyttes, eller at det er en lekasje på diesel sysytem, som gjør at dieselen renner tilbake.

Lykke til ;)

Sagen
26/11/10, 07:35
Følger bare opp svaret fra J-A-E. Jeg går inni den 6. vintersesongen med dieselen min, og har (nesten) aldri hatt plunder med kaldstart. Bytta glødeplugger og batteri den første vinteren jeg hadde bilen, og har aldri hatt plunder med de siden.

Måtte bytte batteri sist vinter, da fikk det nok etter fem år. Det det begynte med, var at starteren noen ganger gikk litt tregere rundt. Siden dieselen er en "sjøltenner", veit vi at jo raskere stemplene komprimerer lufta i sylinderene, jo høyere vil temperaturen bli - dermed vil motoren starte lettere.

Har bytta returslanger, men de kan like gjærne gi deg startvansker om sommeren og, siden dieselen renner tilbake.

Aartun
26/11/10, 12:49
Mange takk for tilbakemeldinger!
Den linken får leses i helga :) så får jeg prøve med frem litt.

Har ikke noe startproblemer bortsett fra i kulde, og det blir værre jo kaldere det er..