PDA

Vis full versjon : Ipod lader ikke



neris
24/11/10, 21:08
Har "orginal- ettermontert" volvo ipod opplegg i min volvo v70.

Ipoden lader ikke når den er tilkoblet. Finnes det løsninger på dette?

aeshj
25/11/10, 11:19
Har "orginal- ettermontert" volvo ipod opplegg i min volvo v70.

Ipoden lader ikke når den er tilkoblet. Finnes det løsninger på dette?

hvilken årsmodell har du på bilen og hvilken ipod har du?
kan vær kabeln. har du prøvd med en annen kabel?

aarnes
25/11/10, 11:42
Lurer på om det er en av de modellene som ikke støtter lading , kun playback.
hadde samme problemet på en pioneerspiller faktisk. den ladet ikke, hentet kun data..

neris
25/11/10, 16:59
Har en v70 2006mod. Er lagt opp kabel fra bagasjerom. Der står det en "sak" med delenr: 30775951

mister j
25/11/10, 17:23
Tror at det aarnes sier er riktig, kun playback...
Er vel en grund til at volvo sluttet med disse...

Morgis
25/11/10, 17:45
rart dette syntes jeg.. trodde usb var en "standard".. som da innebærer tilførsel av strøm og slikt.

andreas
25/11/10, 19:16
USB er ein standard, men kontakta i andre enden er ikkje USB.

Eldre ipod-modellar og første generasjon iphone kunne ladast både via FireWire (12V) og USB-delen (5V) av Apple-kontakta. Veldig mykje bil-utstyr benyttar seg sjølvsagt av 12V, for å sleppe å konvertera til 5V.

Ettersom FireWire aldri blei så stor suksess som Apple håpte på, har dei i nyare produkt fjerna moglegheita for å lada via 12V FireWire, og utstyr som benyttar desse pinnane for lading vil ikkje fungera. Dvs, utstyret fungerar, men ein får ikkje lada. Ein får derimot kjøpt ein adapter som gjer konverterar til 5V og router over til riktige pins, så ein kan bruka det gamle utstyret for å lada telefon/ipod.

Google: ipod 5v 12v charge adapter, evt søk på ebay.

http://www.logjamelectronics.com/pieccipd.html

neris
25/11/10, 19:24
Okei.

Tok sjangsen for noen dager siden og bestilte: http://store.apple.com/us/product/TS696LL/A

Er dette rett?

andreas
25/11/10, 21:26
Ser veldig riktig ut det der ja :)

JonasS
25/11/10, 21:49
Madammens ipod nano lader i min S60, mens min Iphone 3Gs lader ikke. Får beskjed om det når jeg kobler den til. Tror det kan være litt hippsomhapp..?

andreas
25/11/10, 23:43
Verken 3G, 3GS eller 4 kan ladast på 12V. iPod Nano, til og med 3. generasjon (har ikkje prøvd nyare) kan derimot motta 12V.

aarnes
01/12/10, 22:13
rart dette syntes jeg.. trodde usb var en "standard".. som da innebærer tilførsel av strøm og slikt.

USB er relativt standard, men så er det jo et apple produkt i andre enden, og det samsvarer jo aldri med noe standard. USB er jo ikke standard for Eple engang :p

aarnes
01/12/10, 22:15
Verken 3G, 3GS eller 4 kan ladast på 12V. iPod Nano, til og med 3. generasjon (har ikkje prøvd nyare) kan derimot motta 12V.

Hm?

Så du sier at det sitter en transformator/omformer i ladekabelen jeg har til min iPhone 4 , samt fruen sin 3gs ? som jeg forøvrig kobler rett inn i 12v i bilen..

Nei du, det er en normal applekabel + adapter fra belkin/htc med USB

andreas
02/12/10, 00:30
Nyare tilbehør gjer sjølvsagt om 12V til 5V utan ekstra adapter, slik mobilladare har gjort i alle år. Du veit, den 10 år gamle nokiaen din fekk òg 5V it frå ladekabelen i bilen. Det vi snakkar om her er -tidlige- modellar av Apple-tilbehør som ikkje kan lada nytt utstyr. Det er DÅ ein treng overgang ettersom Apple gjorde ei endring i produkta sine for nokre få år sidan.

JørgenT
23/12/10, 16:50
Okei.

Tok sjangsen for noen dager siden og bestilte: http://store.apple.com/us/product/TS696LL/A

Er dette rett?

Dette er heeelt korrekt.. Jeg har en Ipod nano 2 eller 3 generasjon og Iphone4.. begge blir ladet når du bruker denne adapteren:)

Jeg har sånn Ebay ipod adapter i min V70:) Har den i original spiller:)

Case closed:P

mrstfu
23/12/10, 18:01
rart dette syntes jeg.. trodde usb var en "standard".. som da innebærer tilførsel av strøm og slikt.

både og. Pioneerspilleren min, med USB i front, kan lade via USBkontakten, når den ikke er i bruk, altså med motor i gang og feks CDspiller i bruk. jeg kan koble opp mobilen min til den porten, og hente filer fra mobilen, men da lader ikke mobilen.