PDA

Vis full versjon : deffekt WG på min 13g turbo



lasse940
27/01/10, 20:38
virker som om staget til min wg er ødelagt, Fjøra beveger seg når jeg ikke har satt staget fast i avgasshuset til turboen.
Da jeg setter staget fast er fjøra helt sammenpresset så det er ikke noe mer å gå på så får ikke sluppet ut og justert turbotrykket, så nå kjører jeg etter turbotrykk og ikke etter turtall, noe som er utrolig kjedelig og slitsomt... Noen som har noe tips til evnt. Ny wg eller hvordan man kan fikse eller i det hele tatt går an å fikse min gammle????

jonass
27/01/10, 20:40
kjøp ny aktuator. du kan jo også gjøre så wg åpner på bare mottrykk i stedet for lade trykk da.

lasse940
27/01/10, 20:42
kjøp ny aktuator. du kan jo også gjøre så wg åpner på bare mottrykk i stedet for lade trykk da. Akuator hva er det??
Og hvordan kan den åpne på noe som helst måte når staget sitter helt når den er festet på plass???

TeamBørnOut
27/01/10, 20:50
Da har den vell låst seg da. ta den av og smør den så fungerer den igjen..

jonass
27/01/10, 20:52
er vel 2 12mm bolter og en låse klips så får du skrudde av aktuatoren.
også ser du hva som er galt.

lasse940
27/01/10, 20:57
da får jeg prøve å få det gjort i morgen takker for svar :)

white_volvo
28/01/10, 00:30
Har en helt ny ubrukt akuator/wastegate til deg som passer rett på som du kan justere opp til 1.0 bar. bare si fra om du er interessert:)

lasse940
28/01/10, 17:13
da har jeg fått sett på WG, med litt hammring og justering funker den nå helt fint igjenn :)
Ellers takk white volvo trenger ikke en ny alikevell, men takk som byr ;)
Fikk også endelig prøvet ut boost controller min og funker bra den også.