PDA

Vis full versjon : justere A motor



Bjørnar740
27/01/10, 20:01
Har en 740 gl med b230A motor. men skulle justert den fordi den ryker svart og bruker mye bensin. den får alt formye bensin. men jeg er usikker på hvilke skrue jeg skal justere. er det noen som kan forklare? eller helst legge ved et bilde.

Mvh bjørnar

kermitt
27/01/10, 20:18
midt under gassern sitter en skrue juster på den samtidig som du har måle apparat i eksosen så du får justert deg til riktig blanding. husk å plugge pulsair når du justerer gasser. ta også å bytt alle tenningsdelene og juster tenninga.

TeamBørnOut
27/01/10, 20:20
begynte den pluttselig så er det greit å bytte alt av tenningsdeler først :)

Bjørnar740
27/01/10, 20:45
midt under gassern sitter en skrue juster på den samtidig som du har måle apparat i eksosen så du får justert deg til riktig blanding. husk å plugge pulsair når du justerer gasser. ta også å bytt alle tenningsdelene og juster tenninga.


ok. da får jeg prøve det. slik måle apparat, er det noen man får kjøpt billig noen plass? biltema, torshov etc? plugger og pluggledninger er skifta akkurat.
Han jeg kjøpte den av hadde justert den litt, men da var bilen kald så det ble bare tull. så den har bare blitt værre di siste dagene.

kermitt
27/01/10, 20:51
det er ikke akkurat billig nei. er bilverksted greier. men om du har noen kjenninger som jobber på en sånn plass så kan du jo spørre om en tjeneste ;)

Bjørnar740
27/01/10, 20:55
det er ikke akkurat billig nei. er bilverksted greier. men om du har noen kjenninger som jobber på en sånn plass så kan du jo spørre om en tjeneste ;)

regna egentlig med det. får høre med noen kamerater om de kan ta med seg bilen på jobb da

Bjørnar740
28/01/10, 18:02
er det denne skruen
http://i218.photobucket.com/albums/cc39/mordi2k/DSC02892.jpg