Vis full versjon : Yankeeblink volvo 240
trykktestet
23/11/10, 16:21
Har handlet usa blink til bilen. Og der sitter det 2polte pærer. Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke begge pærene til blinklys uten at det blinker diskotek e.l. Hhar koblet parklys i begge pærene, og da hadde det sett litt bedre ut om begge blinket når jeg bruker blinklys.
Er ikke ute etter div paragrafer om lysbruk..
Det er null problem, trur det er sånn her:
Koblingen som går til jord på pæra skal ha strøm ifra blinklys.
Koblingen som går til 5watts tråden i pæra skal ha strøm ifra park.
Koblingen som går til 21watts tråden i pæra skal ha strøm ifra jord.
Funker ikke det så skal blink og park byttes om.
Espen Hveding Nordgård
23/11/10, 21:56
Du har ikke et raskt koblingskjema på den der, boman?
Tror ikke jeg skjønte helt =P
(Har tenkt det samme selv)
VolvoR-Sport
23/11/10, 22:01
"Koblingen som går til 21watts tråden i pæra skal ha strøm ifra jord."
den blir litt tricky å få lys i tror jeg :P
Espen Hveding Nordgård
23/11/10, 22:10
Neida, ettersom jordinga får strøm fra blinklyset, så pæra blir polvendt. 5w tråden vil hente jord igjennom 21w tråden og + fra parklyset og derfor lyse på park, men også blinke når blinkersen står på fordi det kommer + fra blinklyset å "sperrer" for jording av 5w tråden.
Må bare tenke litt så blir alt bra, trenger btw ikke styre med koblingskjema =P
yankeeblink må være den beste beskrivelsen jeg har hørt på usablinkersene :D
trykktestet
24/11/10, 16:00
På blinklyset har jeg bare koblet + fra parklyset på 5 watts tråden i pæren. Er det ikke bare å gjøre det samme med parklyset? Hente strøm fra blink og koble på 21 watten i pæren.
Da vil den veksle mellom park og blink i begge pærene?
Men det jeg lurte mest på var om det gikk og ha 2 pærer foran siden det skal være motstand i systemet til "gåenpærevarsler". At det blinker fortere når en pære har tatt kvelden.
Jo, du kan det, men hvis blinklyset blir stående på en stund vil det bli veldig varmt.
Nei, vil kun veksle mellom park og blink i den pæra som skal blinke.
Tror ikke blinklysa vil blinke fort selv om du kobler det som jeg sa, motstanden på blinklyset blir jo det samme.
Jord skal være i sokkelen på pæren. Pluss i polene.
Blinklyset (21watt) har lik motstand som en standard 1polt blinklyspære, så det blir hipp som happ.
Samme gjelder parklyset på 5watt i usa pærene (21/5watt)
Da blir det veldig varmt.. Men siden blink lyset sjeldent er på lenge så gjør det kanskje ikke noe?
parklysene blir ikke varme.. de er bare 5watt.. blinklysdelen på 21watt skal ikke lyse konstant. de blir varme, glødetråden svekkes fort og orangefargen flasser av etter kort tid
trykktestet
24/11/10, 23:57
tingen er at jeg er ute etter å ha blink i både blinklys og parklyspære..
har koblet sånn at blinklyspæren har park nå. men hadde vært litt mer stil om begge pærene blinket når blinklyset ble brukt, i stedet for bare nedre pære.
bare å legge en liten lask ned til pæren under det? :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.