PDA

Vis full versjon : Tokretslampe slukker ikke! 240 GLE 86 mod



Daniel V
23/11/10, 15:25
Heisann!

I sommer hadde jeg en bremselekkasje på bilen min, grunnet en bremseslange foran det var gått hull i. Byttet slangen, og på vei til lufting begynte tokretslampen å lyse. Fikk tilbake bilen fra lufting, men lampen lyste fortsatt :mad:

Han på verkstedet sa at det var en kjempe stor jobb å få lampen til å slukke.

Gikk ut i garasjen i stad og skrudde ut "giveren" som sitter nederst i motorrommet, den med en fjær på innsiden. tok den ut, så litt på den og puttet den tilbake, men lampen lyser enda... Noen som vet hvordan jeg får slukket denne lampen (uten å bare ta ut ledning fra giver da selvfølgelig)? Har lyst siden august, så er vel på tide å få det bort før EU.

Er det bare å bytte giveren, eller er det noe som manuelt må tilbakestilles?

Takker for svar. Daniel

Daniel V
25/11/10, 16:31
B.u.m.p

VolvoR-Sport
25/11/10, 17:24
har du nok bremsevæske?

Morgis
25/11/10, 18:19
skifte giveren sikkert. er ikke så avansert at noe må tilbakestilles hvertfall :)

Swissman
25/11/10, 18:44
Ikke skift giveren. Ta ut giveren og bruk en spiker/skrutrekker for å sjekke at stemplet står i midten. Eller trykk på bremsen når giveren er ute, slik at stemplet stiller seg i midten. Tror ikke at det kommer brmesevæske der da det er på utsiden av stemplet sporet er.

Daniel V
26/11/10, 17:55
har du nok bremsevæske?

Jaja. Den er akkurat bytte på verksted, så det er ikke noe galt med nivået.

Skal prøve spiker trikset :)

Daniel V
29/11/10, 00:32
Ikke skift giveren. Ta ut giveren og bruk en spiker/skrutrekker for å sjekke at stemplet står i midten. Eller trykk på bremsen når giveren er ute, slik at stemplet stiller seg i midten. Tror ikke at det kommer brmesevæske der da det er på utsiden av stemplet sporet er.

Skrudde ut giveren, trykka på pedalen (ganske langt ned) slapp den, skrudde inn giveren - lyste enda...

Ut med giveren igjen - trykket hardt på bremsen, skrudde inn giver - lyste enda..

Når står stempelet i midten? Skjønner ikke helt mekanismen...

14269
02/12/10, 00:32
Dersom pedalen går langt ned, så tror jeg du har luft i systemet. Derfor lyser også lampa.

Daniel V
08/12/10, 21:48
Det kan da ikke være det? Hadde jo bilen til lufting hos snapdrive 18.10. Har ikke rørt bremsene etter det.

alecxz
09/12/10, 08:39
Beste er å gjøre det sjøl ;) Siden dem sa dem brukte sååå lang tid på det? Må det jo ha vært no dem ikke har fått til, og pedalen din går langt ned? :s

Volvo-turbo
09/12/10, 09:03
Har hatt samme problemet på 262`n min. Gjør som swissman sier og lufte bremsene godt etterpå, da vart ihverfall stempelet sentrert hos meg og lampa sluttet å lyse.

Daniel V
09/12/10, 10:32
Har hatt samme problemet på 262`n min. Gjør som swissman sier og lufte bremsene godt etterpå, da vart ihverfall stempelet sentrert hos meg og lampa sluttet å lyse.

Jeg får sende den og be Volvo gjøre det. Har ikke tid selv nå. Men takker for svar.

Typisk SnapDrive.. Klarer ikke lufte bremser en gang!

Så lampen skal slukke av seg selv hvis det ikke er noe luft i systemet? :)

Volvo-turbo
09/12/10, 10:59
Du må ha likt trykk på begge bremsekretsene. Hvis det blir trykkforskjeller så vil dette stempelet stenge for den ene kretsen der det kan være f.eks. væskelekasje. Etter at dette stempelet har sengt for den ene kretsen så har du bremse på begge forhjulene og det ene baghjulet. For å ha likt trykk er det viktig at det ikke er luftlommer i den ene kretsen.