PDA

Vis full versjon : Hovedlys justering S60 2001 (halogene lyktehus)



morrun
23/11/10, 00:49
Hei.
Hovedlys (nær- og fjærn-) lyser for kort. Kan noen av dere forklare greit hvordan jeg justerer? Hvor sitter justeringsskruene, og hvilke justerer opp/ned og hvilke høyre/venstre?
Med all respekt for Heynes-manualen, som betegner det som proff-oppgave og derfor ikke beskriver prosessen, har jeg likevel veldig lyst til å prøve å heve dem en liten "dæsj".

Mvh Morten

aarnes
23/11/10, 12:44
De bak lampene. justeres i motoren til den innvendige justeringa.. men for all del - dra heller til et verskted å gjør det. 200kr koster det. det er så alt for mange som justerer selv, og det resulterer i at andre billister blir blendet av en annen dimensjon.

todleif
23/11/10, 16:02
Er sikkert likt som på min 03 S60

Er 2 skruer oppå lyktene ein plass. (hugser ikkje heilt men var iallefall ingen problemer med å justere)

Plasser bilen 10 meter ifra ein vegg. Da ser du lett om du justerer opp/ned eller venstre/høgre

Du justerer heile lykta. (både nær og fjern)

Lyktejusteringa inni bilen skal stå på 0
Slik at du kan justere lyktene ned ved tung last

morrun
23/11/10, 23:24
Takk skal dere ha, jeg prøver meg forsiktig fram. Vil ikke blende publikum med annet enn min skjønnhet...
Mvh. Morten

aarnes
24/11/10, 14:40
Du har langt igjen til det også morrun, altså å blende med skjønnhet :p

morrun
24/11/10, 20:52
Skjønnhet kan komme innenifra også, KAN komme innenfra. Innenfra teller like mye! Sådetså :p

mister j
25/11/10, 17:36
Du ser justeringsskruen til høyden, som en hvit 7 eller 8 millimeter sekskanthode, på bakkant av høydejusteringsmotoren. Helt i bakkant av lykta.
Du har også justering for sideveis, ut på siden i bakkant av lykta (Om du forsto hva jeg mener:confused::confused::confused:) Lykke til..:)

morrun
26/11/10, 01:13
Stemmer, den er lokalisert. Fint at du pressiserer. De ser ganske skjøre ut, trodde det var en slags plastklips ved første øyekast. Skal se om jeg ikke kan klare å miste noe verktøy ned på bunnplata i motorrommet igjen i helga...

mister j
29/11/10, 18:43
He-he... Får kjøpe deg en god, lang magnet :)