PDA

Vis full versjon : 854 -> S70 spm



general-aasen
22/11/10, 18:36
har tenkt litt over likheten på ein 850 sedan vs s70...hvor like er dem karoserimessig? er det kun bakenden som skiller dem? eller er det ulikheter i torpedovegg osv?

om det skulle kun vere bakenden som er annenledes, er det da kun bakskjermer og bagasjeluka? tenker på samme prisnippet som på eldre å nyere 244 f.eks..
i sofall bare bytte bakskjermer,bakplate å skrue på annet bagasjelok så er jobben gjort?

liker s70 utsene mykje bedre enn 850, så å bygge om ein slik 850, so er jo det ein billig løysning på s70...

Turbo-HF
22/11/10, 19:10
har tenkt litt over likheten på ein 850 sedan vs s70...hvor like er dem karoserimessig? er det kun bakenden som skiller dem? eller er det ulikheter i torpedovegg osv?

om det skulle kun vere bakenden som er annenledes, er det da kun bakskjermer og bagasjeluka? tenker på samme prisnippet som på eldre å nyere 244 f.eks..
i sofall bare bytte bakskjermer,bakplate å skrue på annet bagasjelok så er jobben gjort?

liker s70 utsene mykje bedre enn 850, så å bygge om ein slik 850, so er jo det ein billig løysning på s70...

Er vel 4-bolt på noen 850, de tidlige, mener det dreier seg om 92 - 94, correct me if I'm wrong, mens alle S70 har 5-bolts nav og skiver. Fronten er ulik, med forskjellige lamper, og litt oppgradert bakende som du nevner, ja..

general-aasen
22/11/10, 21:34
Er vel 4-bolt på noen 850, de tidlige, mener det dreier seg om 92 - 94, correct me if I'm wrong, mens alle S70 har 5-bolts nav og skiver. Fronten er ulik, med forskjellige lamper, og litt oppgradert bakende som du nevner, ja..

joda..er fult klar over den, men 94/95 så var der facelift og dermed 5bolts hjul....men tenker mere på reint karoseri, s70 fronten, er jo vell plug and play på 850. sikkert ikkje noe å bygge om på chassi som eg vet om i sofall..

men det eg ville fram til, var om enn har ein reinplukket 850 og ein rein s70, om karoseria er godt som identisk utenom bakenden, og om det er mulig og bytte bakende på 850en til s70, uten større begrep enn bakskjermer og bakplate..

og om der er andre skilnader mellom bilene utenom bakenden, er det eg vill vite, som f.eks torpedovegg, trekantruterbak osv.....for å gi ett eksempel, som ein 740 og nyere 760, der er forsjell på frontstykke,torpedovegg og litt småpjask

angerman
22/11/10, 22:04
mener det skiller en del. leste det i bilsport. en som bygget om slik du tenker. tror bakruten og stolpene der bak er forskjellig. så blir ganske omfattende.

general-aasen
22/11/10, 22:11
mener det skiller en del. leste det i bilsport. en som bygget om slik du tenker. tror bakruten og stolpene der bak er forskjellig. så blir ganske omfattende.

aaha..oki, men med S70 front og 850R bakenden, kunne jo fungert..mulig de kansje ha sett noe rart ut? hehe

Nedkvit'n
22/11/10, 22:29
Vil tru at det er billigare å kjøpe ein s70 enn å bygge om ein 850 til s70..

Dan Bay-Johansen
22/11/10, 22:49
Ta-ta-taaaaa :D

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6404

Er vel noe slikt du tenker på, lekker bil !!

general-aasen
22/11/10, 22:50
Vil tru at det er billigare å kjøpe ein s70 enn å bygge om ein 850 til s70..

alt ettersom...billigere, ved å slippe jobben, men ikkje i biler å deler i mitt tilfelle..

general-aasen
22/11/10, 23:32
Ta-ta-taaaaa :D

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6404

Er vel noe slikt du tenker på, lekker bil !!

se der ja...såg noe bedre ut enn hva eg ha sett for meg, av s70/850...var i vertfall ein god inspirasjon...har samme mega weels felgene også liggendes selv. kledde godt bilen i sofall :D

men selv interisert i diesel motor, har ein v70 med litt futt i fra før av, når den er oppe å går...men derfor diesel i ein annen bil i samme klassen, pga av forbruket..