PDA

Vis full versjon : Problemer med b230f...



Sniffy
22/11/10, 18:02
Har en 240 fra 88, med en b230f.
I det siste så skjer det fra tid til annen at motoren bare henger seg på 2000 omdreininger pr. min, prøver jeg og gi gass så bare dør motoren, når dette skjer så må jeg bare skru av tenninga og starte motoren på nytt.
Samtidig så dør bare motoren fra tid til annen, ustabilt turtall(nåla hopper mellom 200 og 1500 RPM), før den så bare dør ut. Da er det samme prosedyre som over, av med tenninga, og start motoren på nytt.

Noen som har noen ideer til hva som kan være problemet? :o

Frustrerende og måtte starte motoren på nytt, spessielt i fart.
Har så lang sjekket olje, oljetrykk og kjølevæske. Disse er ok.

Tenker at det kan være en giver eller noe, men nå har jeg ikke peil på hva som kan forårsake ett slikt problem?

Takk for all hjelp :)

ArneR
23/11/10, 00:54
Sjekk trekkspillslangen mellom innsuget og luftmassemåleren for sprekker, min var lik p.g.a. masse falskluft der..

Sniffy
23/11/10, 12:35
Skal få sjekket det etter jobb.
Var forrøvrig innom volvo i går, di mente at "tomgangsmotoren" kunne være kokset igjen, slik at den ikke ville åpne seg helt. Ellers så kunne det være at pot.meteret til gasspedalen var gåent..

Men, hvor i svarte finner jeg "tomgangsmotoren"? :o
Forrøvrig, når jeg startet bilen i morges, så vil ikke bilen gå på tomgang, den går så lenge jeg gir gass og holder motoren på 1000omdr. +, dermed finner jeg en "tomgangsmotor" ikke så usansynlig, og det kan godt virke som at det er dette som er feil.

MEN I HELVETTE, fatter ingenting nå, den gamle tralla begynner og høres ut som en, prius! :p (hybrid ironi)

ArneR
23/11/10, 15:05
Den trekkspillslangen som går inn på innsuget har to små slanger på seg. Den ene inn mot torpedoen er til veivhusventilasjonen, og den andre leder til tomgangsmotoren. Sjekk gjerne begge disse slangene for falskluft også mens du holder på..