PDA

Vis full versjon : Problem Med Klimaanlegg V70n 2001 mod



Lord Hatlem
21/11/10, 20:24
Heisan, har eit ganske alvorlig probelm med min v70, det begynte vell i fjor sommer, da eg fekk ein merkelig vheselyd i klima kvar gang eg starter bilen, etter å ha snakka med verkstad vart vi einige om å fylle på ny gass.

Klimaanlegge virka då fint i ca ein mnd, og so kom dinna vhese lyden igjen, og da slutta å komme kald luft igjen, hadde da bilen inn igjen for sjekk der verksted sjekka dei synlege slangane og punkta, dei fant ein slange, og den vart skifta og fylt på ny gass,

denne gangen gjekk da berre ei veke so kom vheselyden igjen, og lurer no på kva som kan vere gale, har hatt bilen inne igjen til sjekk men da fant dei ingen lekasje, det sakl no seiast at dei berre har sjekka utvendig i bilen, ikkje inne i dashbordet.

men det som plager meg er jo at disse maskinene som fylle gass ikkje skal fylle gass vist den finner ein leksaje, men det har dei jo ikkje gjort, det er 2 forskjelige maskiner som har fylt på gass. men allikevell går det berre ei veke so er det like tomt :(

Trenger sårt hjelp og råd, er ikkje veldig gira på å la volvo ta for seg heile anlegge da dette vill bil veldig dyrt

Takker For svar

gromførti
22/11/10, 22:30
Har de ikke tilsatt sporstoff da? da vil de se med UV-lys hvor du eventuelt har lekkasje. Husker ikke hva stoffet heter. men man tilsetter sammen med r134a gassen

Lord Hatlem
23/11/10, 21:00
Joda men det vill koste masse penger å fo verksted til å leite inne i dashbord, so lurte på om det er noken som har erfaringer med dette og evn svakheter med anlegge

ASK Racing
23/11/10, 21:09
hmm, vet at på 850 er tørkefilteret (mener det er det det heter) den beholderen som sitter ned på forran ved siden av radiatorn på høyre side i kjøreretning i motorromet, er ganske utsatt å ruster. men ikke helt sikekr på v70n

er nok ikke noe morro jobb å finne ut av, men er jo kun evaporatoren som er inne i bilen, å dersom det er røret inn/ut av den som lekker, mener jeg den kommer kunn komplett med rørene på, så.....

ville sett etter sporstoff i motoromet først, også unner bilen.