PDA

Vis full versjon : Håndbrekk på men ingen varsellampe? 855.



R-M-I
21/11/10, 08:04
Her om dagen la jeg merke til en liten ting her. Varsellampen/håndbrekklyset går ikke på når håndbrekket er på..

Selve pæren fungerer og lyser fint når tennigen står på, slukker så fort bilen startes. Men om bilen da står med brekket på, burde vel varsellampen lyse fortsatt?

Noe følere eller noe keg bør sjekke? Hvordan registrerer bilen i det hele tatt om brekket er av eller på?

Espen69
21/11/10, 09:02
Bilen registrerer ikke at håndbrekket er på... Vi snakker 850.. Det er kun sjåføren som føler dette ved igangsetting. Men det sitter på de fleste bilen en liten bryter ved selve håndbrekket. Denne jorder kretsen når håndbrekket betjenes slik at varsellampen tennes. Trolig har denne bryteren tatt kvelden. Sjekk ut i området rundt brekket om du kan se den. Jeg vet ikke nøyaktig hvor den sitter på en 855, men det gjør nok mange andre her på forumet.

R-M-I
21/11/10, 09:05
Får vel finne frem spreng-skissene og lete litt :/

locked
21/11/10, 10:22
den står under håndbrekkspaken rett innenfor midtkonsollen. når du drar brekket heilt opp så skal du kunne sjå den. enten har ledningen ramla av eller så er bryteren defekt(alt. full i skit?)

R-M-I
21/11/10, 11:32
Takk for svar :) skal ut i bilen straks å skru litt, får se om jeg får liv i den bryteren igjen da :) skal uansett opp med midtkonsoll osv, så burde vel vere greit å komme til da :)

ludvigsen
22/11/10, 13:20
Delenummer på bryteren er vertfall 1258467.. Jeg tror ikke min heller fungerer, så jeg skal se på den i dag jeg og.. :)

R-M-I
22/11/10, 13:35
Først må jeg nå i det minste finne ut hvor den bryteren er :P
Vet at den fungerte for en stund siden..kan ikke helt huske når den "kveldet" :P

Kan da umulig vere store saken å få fikset uansett..

ludvigsen
22/11/10, 14:16
Først må jeg nå i det minste finne ut hvor den bryteren er :P
Vet at den fungerte for en stund siden..kan ikke helt huske når den "kveldet" :P

Kan da umulig vere store saken å få fikset uansett..

Den ligger rett under håndbrekket.. Sender deg sprengskisse på PM :)

R-M-I
22/11/10, 14:27
Og for å komme til der må jeg? Demontere hele senterkonsollen?

hgnubel
22/11/10, 15:20
Jepp, men det er fort gjort :)

R-M-I
22/11/10, 17:14
Hehe.. Har du en kjapp fremgangsmåte på lur? :)