PDA

Vis full versjon : Gummioppheng til eksos som er stivere enn de originale?



ChrML
20/11/10, 17:58
Noen som har noe forslag til gummioppheng som er stivere enn de originale som sitter på 940? Siden jeg har fleksiledd foran på eksosen så vil jeg egentlig at eksosanlegget skal sitte mest mulig fast baki der. Siden det har en tendens til å klakke borti ting pga trange klaringer når jeg kjører over harde dumper og eksosanlegget spretter "hopper" i festene.

Tenker da på forslag til oppheng som tillater lite bevegelse både opp og ned og sideveis og som ikke overfører mer lyd til karrosseri enn de originale.

Dan Bay-Johansen
20/11/10, 18:03
Går det ann å kompansere med dobble fester ?

Eller har du kanskje det allerede ?

ChrML
20/11/10, 18:07
Yeah, det er en mulighet, men tror kanskje det fortsatt blir for slapt. Da de originale er ment for at eksosanlegget skal henge fritt og styres av motoren. Men med fleksiledd på eksosen så fungerer egentlig det ganske dårlig pga eksosanlegget kan bevege seg fritt baki der på en måte. Med ca 1-1.5 cm klaring til enkelte ting så fungerer det litt dårlig over harde dumper og slikt.

rogern
22/11/10, 17:48
sånne "mini" motorfester/eksosfester da? brukt sånne på min eksos. samme som følger med jt anlegga. gummikladd med pinnebolt i hver ende.
eksosen min sitter ganske tight. men trur ikke det er FOR tight.

Torra
22/11/10, 18:02
Slik som roger sier, akkurat det jeg tenkte på.

Biltema har slike:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Eksosanlegg/Opphengsanordning/
i flere forskjellige former og størrelser.

Meget stumme, men overfører ikke mye vibrasjoner fordi.

A.Finstad
23/11/10, 01:32
får jo poly eksos oppheng da. husker ikke helt hvor jeg så det, men trur det var pedersen skal ta å sjekke opp litt.

EDIT: fant det å det er powerflex som har det å det fører pedersens så bare ta en tlf ditt så finner dem nokk noe som passer for deg. foresten her er det en link du kan se litt på: http://www.powerflex.co.uk/products/EXHAUST+MOUNTS-2618/1.html