PDA

Vis full versjon : problemer med turteller i 240 stv



245raggarspinn
20/11/10, 16:25
har ett problem i "god bilen" det er en 92 mod 240 stv. er en b230 ft motor i den. der er det koblet opp liten turteller og turbotrykk måler i 3 raderen. anskaffet meg en slik ein stor turteller her i går å prøvde å montere den. det lå ikke kabel klar bak instrumentet som jeg har lest her mange ganger. jeg prøvde å koble den store turtelleren med ledningene fra, den lille. å det funket ikke. å jeg gadd ikke kådde for mye med det så jeg satt det tilbake som det var. men nå så funker ikke turbotrykks måler eller lys i turteller (den lille) ladelampa lyser når man gir gass, mens handbrekk lampa bare gløder når brekket står på...

kan noen gi meg beskrivelse av fargene på ledninge/ bilde? av hvilke ledninger som skal hvor for jeg vil heller ha den store turtelleren:)
cd spilleren kuttet også ut forresten..

Terje1
20/11/10, 17:06
Det er en(1) ledning man trenger å koble til om allt er som det skal være.

Og den skal vel ligge ferdig opplagt ifra før.

Den skal kobles til den nederste kontakten bak på (den store)turtellern.


om du ikke finner den ledningen der,så legg opp en ny og koble til den på minus polen på coilen.

minus=pulserende signal.

er vel hvit med rød stripe ledningene på coilen på den siden.

245raggarspinn
20/11/10, 17:37
ja det ligger en hvit og rød ledning der, men jeg har en kompiss som har stor turteller han og, og på den så er det 3 ledninger som går inn på samme kontaktstykke og hva er det til da? for det har ikke jeg, han har også koblet den nederste ledning oxo, men da kan jeg jo prøve med en ledning rett fra coilen for å se om det funker... takk for svar

Terje1
20/11/10, 18:45
på de 3 koblingene i toppen skal det sitte en hurtigkobling som er strøm osv til den lille klokka.

Har du ikke den trenger du ikke å tenke på de.:)

245raggarspinn
20/11/10, 23:17
prøvde med den røde/ hvite ledningen det funket ikke, så prøvde jeg med en ledning rett på coilen det funket heller ikke. er turtelleren ødelagt da kansi? han sa den funket når han tok den ut. men trur hele instrumentet har gått føyka siden varme å tankmåler ikke funker lengere... får se nærmere en anna dag.

Terje1
20/11/10, 23:31
du har prøvd når turtellern står i instrumentet og resten av koblingene er koblet til ja?

Muren Motorsport
20/11/10, 23:36
hørest fælt ut som om jordinga til instrumentpanelet ditt har ramla ta i kampens hete.. var den brun skal tru?

245raggarspinn
20/11/10, 23:36
ja har det altå. hmm

christoffera
21/11/10, 04:46
Det er EN ledning som skal til for at turtelleren skal fungere, og det er den fra Coilen!
Legg opp ny hvis du ikke finner den hvite og røde som skal ligge klar. og funker ikke det, er turtelleren ødelagt!

245raggarspinn
21/11/10, 17:32
Det er EN ledning som skal til for at turtelleren skal fungere, og det er den fra Coilen!
Legg opp ny hvis du ikke finner den hvite og røde som skal ligge klar. og funker ikke det, er turtelleren ødelagt!

jepp får prøve det:)