PDA

Vis full versjon : Bakre potte 940 med 2 utblås



JørnM_940
20/11/10, 14:20
Ser noen 940'er kjører rundt med en potte med to rette utblås.
Hvor kjøper dere denne? Skal brukes i forbindelse med det originale eksosanlegget (2,5"?).

Marius
20/11/10, 14:25
simons har

Martin.S
20/11/10, 14:26
Hadde slik på en 940 for en stund tilbake, om et var det du tenkte på?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1296.jpg

Og det var 2,5" simons effektanlegg (halvsats)

JørnM_940
20/11/10, 14:28
simons har
Skal sjekke det ut:)


Hadde slik på en 940 for en stund tilbake, om et var det du tenkte på?
Og det var 2,5" simons effektanlegg (halvsats)
Jepp, akkurat dette jeg hadde lagret på netthinna:p Tusen takk!
EDIT: Hvor er det dere kjøper disse til en grei pris? Vet Mekonomen og Torshov har simons men......

Martin.S
20/11/10, 14:32
Jeg kjøpte fra mekonomen, kosta ikke stort. Og ble faktisk litt tøff lyd av det også (B230fb), ikke noe bråk, men en spesiell lyd, så man hørte det var gjort noe.

JørnM_940
20/11/10, 14:34
Jeg kjøpte fra mekonomen, kosta ikke stort. Og ble faktisk litt tøff lyd av det også (B230fb), ikke noe bråk, men en spesiell lyd, så man hørte det var gjort noe.
Okay, samma oppsett som til meg da, hehe:p Den originale bakpotta tok kveld for lenge siden, har bare en rørstuss ut som jeg sveiset på.. Så er det greit å ha noe annet enn den stygge 90-90 graderen:)

Janus
20/11/10, 14:44
Så faktisk litt tøft ut, noe annet enn det vanlige 4" utblåset folk har :p

Espen-K
20/11/10, 14:48
Finnes det andre potter man kan sette på 940 ?
Du får endel andre potter til diverse andre bilmodeller med alle variasjoner av enderør, kunne tenkt meg dobbel dtm stuss på min :p

Testdriver
20/11/10, 15:26
Noen som vet om man får kjøpt twin pipe utblås til 940 da? altså ett rør på hver side :)

lasse940
20/11/10, 15:36
Noen som vet om man får kjøpt twin pipe utblås til 940 da? altså ett rør på hver side :)
Det kan enkelt lages selv, gjort det på min :)
Y-kryss rett etter bakre potte så dra rør til beggesider bak ;)
jeg laget mitt eget y-kryss da jeg ikke fant ferdig laget i 3" og med god nok splitt til hver side, siden eksosen kommer ut rimelig langt bak på bilen, på høyre side, blir litt lenger tid før eksos kommer ut fra venstre en høyre pgs lengre vei men det legges knapt merke til :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/1664.jpg

Testdriver
20/11/10, 15:48
Det kan enkelt lages selv, gjort det på min :)
Joda det meste kan jo lages men har ikke tilgang på sveiseutstyr eller verksted nå, men håper det kan komme på plass til sommeren :)
Så bilde i prosjektråden din og det ser jo riktig bra ut med twin pipe, da har jeg muligens ett prosjekt til det blir sommer igjen. Den originale "s" bøyen er jo ikke akkurat det peneste å se på :p

lasse940
20/11/10, 16:02
Joda det meste kan jo lages men har ikke tilgang på sveiseutstyr eller verksted nå, men håper det kan komme på plass til sommeren :)
Så bilde i prosjektråden din og det ser jo riktig bra ut med twin pipe, da har jeg muligens ett prosjekt til det blir sommer igjen. Den originale "s" bøyen er jo ikke akkurat det peneste å se på :p
Ja litt enklere om man har eget sveiseapp gitt :)
Er ikke så mye som skal til for at det skal se bedre ut en den originale "s" bøyen gitt :)

oar83
20/11/10, 23:08
For all del ikkje kjøp simons eksosanlegg. Det rusta opp så snart du har snudd ryggen til... Då er det orginale faktisk bedre. Hadde komplett 2.5" simons på min 740, innmaten løsna i bakerste potte og det vart hol i bøyen over bak-akslingen.

Sjå tråd for info.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9579.

Anbefala heller å kjøpe ferdig rustfritt, eller alternativt sveise noko brukande sjøl i rustfritt.
Skal du bare kvitte deg med bøyen, så kjøp bare en endestuss og punkt den på det orginale eksosanlegget.

Ollimo
20/11/10, 23:53
Hadde slik på en 940 for en stund tilbake, om et var det du tenkte på?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1296.jpg

Og det var 2,5" simons effektanlegg (halvsats)

Har en slik endestuss til salgs hvis du er intr :)

Muren Motorsport
21/11/10, 00:24
For all del ikkje kjøp simons eksosanlegg. Det rusta opp så snart du har snudd ryggen til... Då er det orginale faktisk bedre. Hadde komplett 2.5" simons på min 740, innmaten løsna i bakerste potte og det vart hol i bøyen over bak-akslingen.

Sjå tråd for info.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9579.

Anbefala heller å kjøpe ferdig rustfritt, eller alternativt sveise noko brukande sjøl i rustfritt.
Skal du bare kvitte deg med bøyen, så kjøp bare en endestuss og punkt den på det orginale eksosanlegget.

Simons anlegget på mantaen min er 20 år gammelt! Men alt var vel bedre i gamle dager!

s4nd3r
21/11/10, 02:33
mitt anlegg har ikkje rusta opp? simons halvsats. rust fritt mellogmerke.. fungerte så lenge eg hadde bilen.. og bilen eg hadde etter der...

Muren Motorsport
21/11/10, 02:47
mitt anlegg har ikkje rusta opp? simons halvsats. rust fritt mellogmerke.. fungerte så lenge eg hadde bilen.. og bilen eg hadde etter der...

Sjølsagt ruster ikke et rustfritt eksosanlegg opp.... Parker rusbrusa! :rolleyes:

Mitt er i vanlig svartstål.

oar83
21/11/10, 03:24
veel, mitt vart maaxx 6 år totalt, etter å ha blitt sveisa 2-3 ganger. dvs elendig...

volvoRsport
21/11/10, 11:28
Sjølsagt ruster ikke et rustfritt eksosanlegg opp.... Parker rusbrusa! :rolleyes:

Rustfritt stål kan begynne å ruste det også, men er mye mer motstandsdyktig enn annet stål :rolleyes:

JørnM_940
21/11/10, 13:16
Noen som har et annet alternativ enn simons da? Ferrita?

JørnM_940
21/11/10, 13:17
Har en slik endestuss til salgs hvis du er intr :)
Er den brukt?

ChrML
21/11/10, 13:20
Det er litt forskjellig Simons ute å går virker det som. De Simons ikke-rustfrie røra du kjøper på Mekonomen som ikke hører til et komplett eksosanlegg er det bare å drite i å kjøpe. Mange av disse røra har rusta godt allerede i butikkhyllene før de er solgt. Etter 1 år på en bil kan du banke hull i disse med en skrutrekker rimelig enkelt...

Å lage et custom eksosanlegg i de røra ville vært rimelig bortkastet for å si det sånn...

JørnM_940
21/11/10, 15:01
Det er litt forskjellig Simons ute å går virker det som. De Simons ikke-rustfrie røra du kjøper på Mekonomen som ikke hører til et komplett eksosanlegg er det bare å drite i å kjøpe. Mange av disse røra har rusta godt allerede i butikkhyllene før de er solgt. Etter 1 år på en bil kan du banke hull i disse med en skrutrekker rimelig enkelt...

Å lage et custom eksosanlegg i de røra ville vært rimelig bortkastet for å si det sånn...
Har av de røra i garasjen, forbanna dritt:p Så gidder ikke å bygge 3 toms anlegg nå, derfor jeg skal ha den bakpotta.. Det får eventuelt bli senere ved motorbytte, å kjøpe rustfrirør å gjøre det skikkelig istedenfor å hespe ilag noe drit.

Ollimo
21/11/10, 16:53
Er den brukt?

Den er brukt ja.. Har hørt til et komplett simmons anlegg, så det er ikke noe sånn jallaopplegg. Minimalt med rust såvidt jeg husker :)

JørnM_940
21/11/10, 17:33
Den er brukt ja.. Har hørt til et komplett simmons anlegg, så det er ikke noe sånn jallaopplegg. Minimalt med rust såvidt jeg husker :)
Okay. Nei blir vel å kjøpe nytt tror jeg:)

JørnM_940
22/11/10, 19:11
Pøs gjerne på med forslag på endepotter:) DTM-potte kommer IKKE på bilen:p