PDA

Vis full versjon : Motorfeste nr 3!



Volvo-245-
20/11/10, 01:26
Noen som har noen erfaring med et tredde motorfeste?
Blir det mye ekstra vibrasjoner i karroseriet?

noe liggnenede dette:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1283.jpg

Er det noen andre som har bedre forslag til fester?

Dan Bay-Johansen
20/11/10, 02:10
Her har vi diskutert samme "problemet" hvertfall...

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=13292

Ove B
20/11/10, 15:34
eg bytta ut de orginale motorfestene i noen skikelig kraftige istede for dette ekstra stage, føler det er bedre enn å begynne å lage nåke leamikk sjøl....

Sebbe
20/11/10, 15:42
jeg vil si det er helt motsatt, jeg kjørte litt med de forsterka festene som pedersen selger, motoren stod ganske stille, men var endel mer vibrasjoner og reiv av det ene i løpet av kort tid, ser for meg det blir mye mer vibrasjoner om man skal ha noe enda kraftigere.
også blir det mye mindre belastning på motorfestene om man har to nede og ett oppe, på grunn av kraft x arm.

OlavS.
20/11/10, 16:02
jeg har gjort noe sånn inntil videre løsning:
nytt girkassefeste
nytt forsterket feste høyre side.
nytt orginalt mykt feste venstre side(førerside).

det funker egenlig bedre enn å ha bare forsterkede, siden motoren hår litt å "tøye i", så da blir det ikke så stort press på det på motsatt side, og det nye girkassefestet sørger for at motoren ikke får "sklidd" nedover og bak på festene forran.
litt klurete forklart, men er enig i at det skulle vært en tredje demper, motoren beveger seg aaalt for mye enda.

Dan Bay-Johansen
20/11/10, 16:15
Har en liten ide om at fester som hadde funket mer loddrett også hadde vært bedre... Slik som på 960 f.eks... Vet ikke though :rolleyes:

OlavS.
20/11/10, 16:27
Har en liten ide om at fester som hadde funket mer loddrett også hadde vært bedre... Slik som på 960 f.eks... Vet ikke though :rolleyes:

det er helt riktig ja. grunnen til at de går er jo at de blir revet/trykt feil vinkel.
mendet er slik pga krasjsikkerhet. for at de skal revne.

konso
20/11/10, 18:30
Kan det være en ide å bruke en gassdemper i kort utgave? Slike som brukes på bakluke f.eks? Kommer bare med forslag.

Man får jo bestilt slike dempere med den hardheten du nesten vil.

OlavS.
20/11/10, 18:42
Kan det være en ide å bruke en gassdemper i kort utgave? Slike som brukes på bakluke f.eks? Kommer bare med forslag.

Man får jo bestilt slike dempere med den hardheten du nesten vil.

tror den gassdemperen blir litt feil du, siden den vil trykkes inn, men bra begrenser det store første rykket. ville gått for en demper som er lagd for det, de inneholder gummiputer, og stopper bevegelsene, isteden for gassdemperen, som bare begrenser rykk, og ikke momentvridningen skikkelig.(tror jeg da)

ChrML
20/11/10, 18:45
Det er jo egentlig ikke en gassdemper. Det er en gassfjær. Det som sitter på bagasjeluker og slikt altså. Altså det vil kunne fungere.

Men kanskje bedre å montere noe som forplanter mindre vibrasjoner og som tåler litt mer kontinuerlig bruk. Som fex et stag med to stk PU foringer presset inn eller et støttestag med gummiputer inni. Da trenger du heller ikke en på hver side, men kun en på den ene siden.

OlavS.
20/11/10, 18:53
Det er jo egentlig ikke en gassdemper. Det er en gassfjær. Det som sitter på bagasjeluker og slikt altså. Altså det vil kunne fungere.

Men kanskje bedre å montere noe som forplanter mindre vibrasjoner og som tåler litt mer kontinuerlig bruk. Som fex et stag med to stk PU foringer presset inn eller et støttestag med gummiputer inni. Da trenger du heller ikke en på hver side, men kun en på den ene siden.

åhaaa, når du sier i gassfjør, så skjønner jeg litt mere ja :P
da vil det fungere, men ville vel heller gjort som deg ja, å gått for ett slikt stag med gummiputer i. det får man jo grisebillig, eller lagd meg ett stag med PU foring i ene enden..du kan jo se på det kittet til CA18 som ligger i den andre tråden, skal være mulig å lage noe ut av det.