PDA

Vis full versjon : Originale høytalere i '98 S70 gode nok?



Espen69
19/11/10, 22:51
Har kjøpt inn Pioneer Premiere 160w komponentsystem til å ha som frontsett i Boforsen, men etter å ha montert den nye Alpine-spillern, synes jeg at det er knallbra lyd i de originale(dør og dash). Spørsmåler er om jeg skal bruke en halv dag på å voldta dørpanelklips samt montere pioneerene med delfilter. For vil forskjellen bli særlig stor? Skal montere koax'er i bakdørene samt at jeg har putta inn i bagasjerommet en aktiv Infinity sub. Hva mener folket?

Espen Hveding Nordgård
23/11/10, 21:51
Uten å ha hørt verken orginale S70 høyttalere eller Pioneer sine så vil jeg tro at det blir merkbart bedre lyd med et komponentsystem enn de orginale høyttaleren såfremt disse ikke er av "oppgradert" orginal type.
Om de er gode nok er opp til deg å dømme da det er du som skal høre på musikk og radio i bilen.

Personlig ville jeg ikke tenkt mer på saken og byttet høyttalere med en gang ;)

For å ta det litt ekstremt; For en lydentusiast får man aldri god nok lyd =P

Morgis
23/11/10, 21:54
har du premium sound høytalere, så er det bra lyd. jeg har hvertfall gått tilbake til originale premium sound høytalere i 850a etter å ha testet et par komponent høytalere..

Espen69
23/11/10, 22:40
Vet ikke hva som sitter der, men han som handlet bilen ny var lite opptatt av lyd.. Men det låter overraskende bra og ingen vrengning forekommer. Men trolig gir pioneer'ne bedre lyd så det er vel bare å brette opp armene.. Ellers så er det jo bare å tilbakestille.. Men ting tar tid... Urk!

Morgis
23/11/10, 22:56
har original aktiv forsterker liggende om du er interessert. med kabler og festebranketter.
Plug&play :)

Espen69
24/11/10, 18:20
Jo takk for tilbudet, men nå får det holde med innkjøp av oppgraderinger til "S-klassen" min. Dørstopper skal skiftes, døra skal sveises, kanalskjørt byttes, spissingforinger fornyes, lesjøfors og gule koni monteres, motor- og kupevarmer inn, låsekasser fikses osv.. 24 timer i døgnet holder ikke...! Så langt har vogna fått tåkelys, fjernstyring av s-låsen, motorservice, flushing av kassa, tårnstag, ørten nye pærer, servopumpe m flushing, strammehjul-og profilreim mmmmm.... Oppgraderingen tar nok aldri slutt...hehe..

The Sven
24/11/10, 18:22
Hvis du syns lyden er bra, ville jeg uten tvil latt det være som det er :)

Morgis
24/11/10, 18:34
aktiv forsterker før utskift av høytalere hvertfall. har mye mer å si med en kraftig forsterker kontra kraftige høytalere uten forsterker til å drive dem :)

ThePlace
24/11/10, 20:55
aktiv forsterker før utskift av høytalere hvertfall. har mye mer å si med en kraftig forsterker kontra kraftige høytalere uten forsterker til å drive dem :)

Er det mulig å bruke uorginal spiller til den aktive forsterkeren for orginale høytalere?

Morgis
24/11/10, 21:30
ja. du trenger bare denne i såfall, samt være sikker på at du har lavnivå utgang på spilleren.
http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/1905

ThePlace
24/11/10, 22:18
ja. du trenger bare denne i såfall, samt være sikker på at du har lavnivå utgang på spilleren.
http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/1905

Er ikke noe stødig i bilstereoverden, er det dette som er lavnivå utgang?

Audio features
Max. Output Power (MOSFET Power IC) 4 x 50W
Pre-out 3RCA: Front/Rear/Subwoofer
Pre-out Output Level 2V

Morgis
24/11/10, 22:33
pre-out er lavnivåutgang ja :)

du vil bruke pre-out front og rear til forsterkeren, som er ferdig koblet på den overgangen jeg viste til.

Espen69
24/11/10, 22:36
Hvor sitter denne aktive forsterkeren montert? Har den utganger nok til også å drive høytalere i bakdørene? Skal nok ikke handle, men ble litt nysgjerrig..;)

Morgis
24/11/10, 22:37
rett bak originalspilleren. den driver alle høytalerene i bilen ja. foran som bak. :)

den er på størrelse med en halv isboks.

ThePlace
25/11/10, 18:04
rett bak originalspilleren. den driver alle høytalerene i bilen ja. foran som bak. :)

Tittet litt i tilbehørskatalogen. Finner kun den som skal sitte under passasjersetet, en 4-kanals.
Ser de selger komplett Premium Sound høytalere, vet du hvilke forsterker som anbefales til det settet? Dash, for- og bakdør samt D-stolpe.

Morgis
25/11/10, 18:08
premium sound høytalerene er kun valuta sammen med aktiv forsterker. har premium sound høytalere i min bil, spiller fint.

på 850 står den plassert bak spilleren.
på x70 ble den flyttet under setet da man kunne få en dolby forsterker som ble plassert bak spilleren istedet.. det var vel de som hadde navigasjon eller center høytaler.

ThePlace
25/11/10, 19:07
Aha, den som heter HA-4350 da eller?!? Til Premium Sound?!?

Morgis
25/11/10, 19:09
husker ikke modellbenevnelsen... den største av de sølvfargede forsterkerene.

ThePlace
25/11/10, 19:12
Til S/V70 97-00?!?

Morgis
25/11/10, 19:24
den er fra min 850 T-5R, men passer i alle 850-x70 så lenge dem ikke har dolbyforsterkeren bak spilleren... :)