PDA

Vis full versjon : Lyd bakaksel



JørnM_940
19/11/10, 16:39
Har kommet en lyd nå noen dager etter jeg monterte slyngdiff i 940'n... Ene calipteren satt ikke ordentlig fast (bolten hadde bunnet:confused:), men fikk shimset ut denne så den satt fast. Trodde det var opphavet til lyden også, men den var der fortsatt.. Så trodde jeg det var handbrekket som hang innpå litt, men det var det heller ikke (har prøvd å kjørt uten bandene inni). Det er med det samme man slipper clutchen det kommer et lite "klunk". Også når man er i fart, og slipper gassen, så kommer klunket, samme når jeg gir på igjen! Er dette et tegn på slitte foringer på et momentstag? Lyden kommer ikke ved nedfjøring, så panhardstaget er det vel ikke.. Hva med navet?

det skal sies at om jeg prøver å rykke i mellomaksel eller rotere på et hjul med bilen hengende i lufta, kommer det ingen lyd..

Hadde vært greit å blitt kvitt dette problemet ikveld. Er alene hjemme også så har ingen til å være under å se mens bilen står på bukken.

JørnM_940
19/11/10, 19:55
Da har det kommet flere "lyttere":)

Lyden kommer ikke fra bakstilling, men fra girboks/clutch.. mest trolig noe i girboksen. Blir kjørt til det ryker å hivd inn en M90 senere:)