PDA

Vis full versjon : plastrørstuss på luftfilterlokk



sideburns
18/11/10, 21:00
Jeg kom til å knekke det bøyde plastrøret som går ut av luftfilterboksen og lurer på om noen vet om røret er en del av boksen eller om det går an å bytte bare rørbøyen. (Evt lime, selvfølgelig). Bilde her (http://picasaweb.google.com/lh/photo/V_HaADB49vr8LIX8U88JW2J98KOOXQnKF8n2uRE9KPE?feat=d irectlink)

Og så lurer jeg på om det finnes noen slags online delekatalog for Volvo ala Vagcat for Audi/VW osv...?

mrstfu
19/11/10, 00:50
om røret er en del av boksen eller ikke, vet jeg ikke, men er jo uansett ikke stort trykk her, så den kan nok fikses med et rør i samme dimm og en rørskjøt.

Noe online delekatalog finnes ikke opprinnelig, men det er blitt lagt ut noen dokumenter her på forumet, i PDFformat, bla annet alt ekstrautstyr som var tilgjengelige til bilene våre.

Alternativt er VADIS noe å tenke på, det er programmet Volvo brukte på verksteder frem til 2005, inneholder eksploderte tegninger og delenummere til nesten hele bile vår, i tillegg til serviceguider og demontering/monteringsanvisninger. Du får det på tradera.se til en ikke altfor gææln penge, alternativt kan du laste ned, men det er jo som kjent ikke lov:D

Solbekk
19/11/10, 06:15
Jeg sjekket vadis, og det ser da ut som at det røret er en fast del av luftfilterboksen. Jeg tror nesten du bør prøve med Tec7 og se om du får festet det på en grei måte, for en ny boks koster mest sannsynlig en halv formue.

sideburns
19/11/10, 18:33
Jeg tror nesten du bør prøve med Tec7 og se om du får festet det på en grei måte, for en ny boks koster mest sannsynlig en halv formue.

Sjekket med forhandler idag, mener å huske at det var 6-700 for nytt ( er litt usikker på om det var for hele boksen eller bare lokket ). Ikke all verdens men prøver lapping i første omgang. Ikke hørt om Tec7, får google litt da.

mrstfu
19/11/10, 19:45
Tec 7 er genialt, fester det alle meste under rette omstendigheter.

vingen min sitter med Tec7. sitter som bara faen, faktisk:D får det på Torshov Bilrekvisita.

sideburns
22/11/10, 00:24
. Jeg tror nesten du bør prøve med Tec7 og se om du får festet det på en grei måte, for en ny boks koster mest sannsynlig en halv formue.

Takk for tips, Solbekk & mrstfu, Tec7 var prima til formålet ! Aldri hørt om stoffet før, hadde tenkt å få tak i det hos Torshov (takk for tips mrstfu), men jeg fant stoffet på tilbud i svigerfars rikholdige snekkerbod :)