PDA

Vis full versjon : Bass i front dører forsvant...s60



fuzzy
17/11/10, 22:49
Hei.

Har en 01 volvo s60, men HU803 stereoen.
Plutselig en dag her, så forsvant bassen i dørene fremme.. no kommer det bare diskant fra dørene.
Bak virker bassene og alt som det skal.
Center høyttaleren virker også fint.

Noen som vet hva som kan være gale?
Bassen skulle vell ikke fosvunnet helt hvis de var sprengte vell?
Akkurat som det vare ble helt dødt plutselig.
Alle instillinger og justeringer er riktige!

Drives bassene kanskje av en egen forsterker som igjen kan ha 1 sikring som kan ha røket?

takk

angerman
17/11/10, 22:53
ikke uvanlig at høyttalerne ryker desverre.

aarnes
18/11/10, 15:03
Hvis bassen i begge forsvant samtidig høres det ikke ut som høyttalerne har ryki.
du har forsterker under passasjersetet, men om den hadde tatt kvelden ville heller ikke center fungert.

kick_ass
18/11/10, 18:54
Hvis bassen i begge forsvant samtidig høres det ikke ut som høyttalerne har ryki.
du har forsterker under passasjersetet, men om den hadde tatt kvelden ville heller ikke center fungert.

Senter blir vel drevet av HU'en?

aarnes
19/11/10, 08:07
OK - trodde det var forsterkeren som dro den, jeg.

fuzzy
19/11/10, 23:53
takk for svar.

så jeg bør sjekke forsterkeren under setet da altså. noen som vet hvordan den er festet?
kjente så vidt på den når jeg kjørte idag, å den satt ihvertfall godt, er vell et spor den sitter i eller noe...

Men styrer denne bare bassen fremme da? noen som vet om den har egen sikring kanskje?

mister j
20/11/10, 00:04
Hadde forsterkeren tatt kvelden, så hadde du sansynligvis mistet diskantene også, da signalet blir delt i døra.

locked
21/11/10, 21:29
diskanten og bassen er koblet i paralell i døra, så er det lyd i diskanten så er det enten def.høyttaler eller dårlig kontakt i stikket inn på høyttaleren. det var det på en av mine.

fuzzy
22/11/10, 01:08
ok..
men ville bassen forsvunnet i begge dørene hvis det var dårlig kontakt på bare en av de?
Er det egentlig mulig at begge har røket samtidig?
Det skjedde når jeg hørte på musikk på høyt volum, ikke noe høyere enn jeg pleide å ha.
Kan de bare død helt hvis de har blitt defekt? ville ikke de gitt noen bass idet hele tatt? Er helt dødt der no liksom, bare diskant..

aarnes
22/11/10, 07:57
Høres ut som utgangen på cdspilleren din spør du meg. mer sannsynlig at to utganger ryker samtidig. ville prøvd en annen spiller hvis jeg var deg.

MadAss
22/11/10, 20:53
Har vært bort i sprengte basshøyttalere på begge sider i C70. Er selvfølgelig et litt annet lydsystem, men der forsvant lyden i begge så og si samtidig.
Men dette er jo fort gjort å sjekke ut. Er jo bare å finne en annen høyttaler og koble på.