PDA

Vis full versjon : Dekk slitasje + 4hjulskontroll i bergen...



Cage
17/11/10, 22:15
Hei, skiftet til vinterdekk på v70en min her om dagen.
Da jeg så nermere på dem var det venstre fordekket slitt MYE mer på innsiden en utsiden, samt høyre fordekk var hadde noe av samme tendensen bare motsatt.

Når jeg gir gass trekker bilen mot høyre, og når jeg bremser motvenstre, ved tomgang trekker bilen noe mot høyre. Men ikke i så stor grad at jeg har reagert på det.

Noen som har en idee om hva disse symptomene sier/er fororsaket av?

Tenkter uansett å få tatt en 4hjulskontroll, noen som vet om et verksted i bergensområdet som er både rimelig og gode?

C.Erstad
17/11/10, 22:33
Hei, skiftet til vinterdekk på v70en min her om dagen.
Da jeg så nermere på dem var det venstre fordekket slitt MYE mer på innsiden en utsiden, samt høyre fordekk var hadde noe av samme tendensen bare motsatt.

Når jeg gir gass trekker bilen mot høyre, og når jeg bremser motvenstre, ved tomgang trekker bilen noe mot høyre. Men ikke i så stor grad at jeg har reagert på det.

Noen som har en idee om hva disse symptomene sier/er fororsaket av?

Tenkter uansett å få tatt en 4hjulskontroll, noen som vet om et verksted i bergensområdet som er både rimelig og gode?
Hjulmakeren er bra vet eg :)
Autoteknikk AS har bra utstyr!
Frydenbø vet eg ikke hva har! er de 3 eg vil annbefale :)

Edit: var borti en bil med samme symptomer for en stund siden,og det var en bærekule som var meget stor slakk i! :)

Cage
17/11/10, 22:50
Er også noe "lugging" når bilen går på ca 1500omdreininger ved lave hastigheter kan det også være et sypmtom?
Leste at det kunne være pluggene i en annen tråd.

Roffy
19/11/10, 18:36
må jo være noe steingalt i forstillinga di... har ikke noe med lugging å gjøre...