PDA

Vis full versjon : Chippet styreenhet autotech V70T5



V70T5
17/11/10, 20:43
Hei!

Tror eg har gjort et kupp på blocket.se En som solgte en komplett styreenhet hvor autotech hadde loddet inn chip. Kjørte på 1 - 1.1 bar trykk. fikk den for 2000 sek inkludert frakt.. =) Men, når den skal inn i min bil.. kan eg bytte hele styre enheten eller må eg ta ut gjen den å sette den inn i min styreenhet? tenker på startsperre og sånn..

V70T5
21/11/10, 16:46
ingen som vet dette??

Morgis
21/11/10, 17:22
bare å prøve :) enten får du feilkoder, ellers gjør du ikke. Mest sannsynlig vil den svive helt fint uansett.

Pass på at wastegaten din har riktig grunninnstilling så du ikke plutselig lader mer enn 1,1bar dersom du har stilt på wastegate staget manuelt :)

julen
22/11/10, 15:48
hvis du skal bruke den styrenheten du kjøpte må du ha startsperreenhet og nøkkel fra samme bil som hjernen kommer fra. ellers slår sperra inn.
hvis du ikke har dette kan du flytteover chippen til din enhet.

V70T5
23/11/10, 23:39
Okey! flott, takker for svar, fikk oppdatert mail av han som solgte meg den, det fulgte med 2 chipper.. en steg 2 og en steg 3.. på steg 3 hadde han i tilegg, større turbo, andre dyser, 3 toms hele veien å ny intercooler.. så blir nok bare steg 1 chippen som blir aktuell for meg enda..=)

Morgis
23/11/10, 23:45
er ikke problem å kjøre steg 2 chippen. bare passe på ladetrykket :)

V70T5
24/11/10, 12:13
jepp! =) er på jakt etter 3 " eksos fra turbo nå.. men er så stive priser.. dette er litt "trimming på budsjett" ;)

Morgis
24/11/10, 12:56
sjekk ut IPDs performance eksos :) det er grom eksos med racekat og forkrommet stål :)

Per Turbo
24/11/10, 14:58
MÅ ikke ha startsperren, om det ikke er startsperre på bilen.

Jeg kan veksle styreenheter uten problemer.

julen
24/11/10, 15:44
MÅ ikke ha startsperren, om det ikke er startsperre på bilen.

Jeg kan veksle styreenheter uten problemer.

ble ikke alle v70ine levert med den da?
har brukt flere hjerner uten noe startsperre tilbehør jeg å men da har jeg brukt 850 hjerner.

julen
24/11/10, 15:45
jepp! =) er på jakt etter 3 " eksos fra turbo nå.. men er så stive priser.. dette er litt "trimming på budsjett" ;)

har en halvsats liggende i 3" hvis det er av intresse. usikker på hvilket merke det er.

V70T5
24/11/10, 20:26
Halvsats, det er fra cat det er det ikke? så da trenger eg eventuelt bare racekat å downpipe senere? hmm jo kunne kansje vert intresangt det.. passer det rett på? ikke noe fester som må flyttes hit å dit? å pris? =)

V70T5
24/11/10, 20:27
ble ikke alle v70ine levert med den da?
har brukt flere hjerner uten noe startsperre tilbehør jeg å men da har jeg brukt 850 hjerner.

usikker, er det noen måte å teste om bilen har startsperre? har liksom bare alltid trodd det... den har orginal alarm vertfall.. =)

julen
24/11/10, 23:49
usikker, er det noen måte å teste om bilen har startsperre? har liksom bare alltid trodd det... den har orginal alarm vertfall.. =)

du kan jo evt prøve å sette i hjernen du har eller skal kjøpe.
eller hvis du ser innafor dekslet i fothuset på førersia har du noen svarte bokser, hvis du ser litt til venstre oppunder der ser du en svart boks med 2grønne kontakter på(det er styreboksen til orginal alarm/sentrallås) og litt mer mot rattstammen for den boksen ser du en litt mindre boks med en grønn kontakt på med ca 7ledninger innpå. der har du styreboksen til startsperra. er en kvit merkelapp på den. begge disse boksene henger på kvite braketter på min bil. er litt dålig forklart men.

ang halvsatsen må jeg skrue den av delebiln før jeg kan svare på dette, er så lenge siden jeg var under den at jeg ikke husker det.
tror det er svist på den så den passer mot org kat og jeg lurer på om det er JT uten jeg skal si det sikkert. skal se på dette i helga så skal jeg gi deg svar:)

V70T5
29/11/10, 12:31
Da var pakken ankommet, skal ut å hente den snart! :D men har noen kjappe spørsmål eg undret på om noen kunne svare på! =) Når bilen blir chippet, må en da også justere Wastegate for mer trykk?..? den åpner på c.a 0.8 nå.

Per Turbo
29/11/10, 12:34
Du må ikke, men du kan..

Har du original alarm er jo startsperren en del av dette. Så bare å prøve ECU'en i bilen og se om den starter. Gjør den ikke det så er det startsperre som slår inn.

V70T5
29/11/10, 12:39
godt mulig eg har misforstått,men er ikke halve poenget med chip høyere ladetrykk? =) så for å få mer effekt må vell den også justerest? =)

Per Turbo
29/11/10, 12:42
Du vil jo få høyere ladetrykk med ny chip.

Jeg justerte min så den ladet 0,65 original, med chip er det trykk på 1,1 på det meste.

V70T5
29/11/10, 12:49
ah.. trodde det var slik at wastegate åpnet på 0.8 bar så lenge staget var justert til det.. men dersom min nå da lader 0.8 orginal så vil den vell få for høyt etter chip.. hva er grunninstillinga? er det 0.65 ? 2.0 T5 ?

Per Turbo
29/11/10, 12:51
Virker på meg som din er justert allerede, men det kan jeg ikke uttale meg med sikkerhet om da jeg ikke vet hva disse skal lade originalt. Men jeg fikk vite at jeg måtte holde meg under 0,7bar på min 2,5T ellers fikk jeg feilmeldinger osv.

V70T5
29/11/10, 13:00
er ikke sikker.. får ingen feilmeldinger vertfall.. å den ladet 0.9 når eg fikk den. Men han som eg kjøpte den av sa han bare hadde justert på wastegate for å få høyere trykk..eg syntes det hørtes skummelt ut så justerte den ned til 0.8 vertfall.. å passer på å aldri kjøre med maks trykk lenge. er ikke 2.5 t lavtrykk turbo? et kjapt søk på google gidde meg dette, men sier ikke meg såmye..

" T5 and R models are high-performance models. The T5 was equipped with a sport-tuned high pressure turbocharged 2.0 or a 2.3 litre engine with maximum boost pressure set at 10.5 pounds per square inch "

Per Turbo
29/11/10, 13:19
Stemmer at 2.5T er lavtrykksturbo. Men syns den funker veldig bra jeg :)

Om den er justert allerede som du sier hadde jeg latt den være.

V70T5
29/11/10, 14:03
Nja.. tror ikke den er justert.. men på en annen side, om du blokkerer wastegate med å stramme den.. får jo høyere trykk, men bensinblandinga blir jo feil.. så burde vell kaste feilkoder da, det gjore den jo ikke selv om den gikk på 0.9 bar.. ?

V70T5
30/11/10, 13:28
Byttet Ecu i går.. bilen startet,men var ganske rar på gassen.. gidde du gass så tok det noe tid før den sank gjen.. + den tullet en del på tomgang.. men dette kan kansje være pga "opplæringen" er det ikke slik at ecu er selvlærende? Uansett, var ikke noen forskjell i effekt.. men det som skjedde etter en litem halvtimes kjøring var at den plutselig kastet en feilkode, har ikke fått lest ut koden enda, men etter koden kom var det heller ikke noe dårligere effekt i bilen, så den har ikke gått i nødmodus... Er ikke helt sikker på om det var den komplette ecu`en som var stage 1 eller om det var den lille chippen som kom løst i en gullring eske...

V70T5
01/12/10, 22:50
Bilen går som en kule nå! =) lader 0.9 bar c.a å spenner relativt godt i fra! =) går hardt ut over di nye pigg dekka mine =) Men, den driver å kaster 2 feil koder. Har resatt ecu`å slettet dem to ganger men kommer tilbake.. det skjer etter c.a 15-20 mins rolig kjøring etter at bilen har vert kald.. å feila den kaster er :

P0136 o2 Sensor Circuit Malfunction ( Bank 1 Sensor 2 )
P0141 o2 Sensor Heater Circuit Malfunction ( Bank 1 Sensor 2 )

Fikk aldri desse feil kodene på gamle hjernen... Defekt sensor? eller kan det være at hjernen leter etter en sensor som ikke er der?.. ble ikke bilene levert med forskjellig antall o2 sensorer? enten 1-2 eller 3 ? :)

V70T5
02/12/10, 16:07
hvor skaffes o2 sensorer billigst å best? =)