PDA

Vis full versjon : Turbokongen/Stavanger HK



Marius Skau
17/11/10, 03:38
Noen som har handlet fra denne karn?

Ser han har mye turbo osv på lager i Norge til veldigt hyggelige priser

http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=22023641

cossykiller
17/11/10, 08:00
er en trygg man du kan handle fra det :) god og raklig kar, send han en mail, o mdu ser så kna han bytte lager i turboene også, slik at du kan få f.eks 360 graders lager, han tar også innbytte på den gamle turboen din mener jeg

Marius Skau
17/11/10, 08:02
Hørtes meget bra ut :)

Blir nokk en del handel derifra da :)

kapli
24/11/10, 01:46
Har handla fra han, gikk smertefritt det, bare å handle i vei;)

gull pilen
24/11/10, 15:18
handlet min turbo derifra og... var på posten 2-3dager etter bestilling...
kanon service...

The Sven
28/06/11, 18:13
Mange med dårlige erfaringer fra denne karen nå, deriblant meg, yengis, Trond D og alexz. Det handler om dårlig kvalitet på varene han selger og slett kundebehandling ved klagesaker. Pluss at han ikke har klart å selge en turbo som fungerer som lovet til noen av oss.

yengis
28/06/11, 19:28
jeg kjøpte en "garrett" t3t04b, steg2eksoshjul, ar60komp.hus og ar63eksoshus, 360racelager fra turbokongen.
jeg ble lovet at den skulle være bygget av originale garrett deler, men ingen av delene er stemplet med garrett. eksoshuset er omsveist fra en ellerannen "japseflens" til 5-bolt. hull i eksoshuset og skjeve anleggsflater etter sveisinga.
etter 120mils innkjøring av den nye motoren så begynte turboen å bruke olje, var også da jeg oppdaget hullet etter sveisinga. er veldig misfornøyd med dette, og kontaktet johannes, har sendt inn turboen til han og regner med å få svar iløpet av uka på hva han ser når han demonterer turboen. regner med han blir å prøve å legge skylda på meg, men jeg har kjørt 120mil med maks 0,7i ladetrykk. virker som det er jalladeler han pusler sammen og selger.

The Sven
28/06/11, 19:41
Det er vel akkurat samme turboen som jeg kjøpte yengis, bare med 2,5" baklokk. Som jeg skrev i tråden din virka hele greia som den besto av kinadeler, iallfall tilbehøret. Flensen mot baklokket var ikke tett og mangla pakning. Boltene til baklokket var vanlige 8.8 galvaniserte bolter, og ikke skikkelige pinnebolter som er det eneste brukbare på sånt.

EDIT: da jeg ringte og sa oppsettet ikke fungerte tilfredsstillende, og sa bilen gikk bedre med 16T på lavere ladetrykk, mente han selvsagt at det måtte være noe annet feil med motoren. Jeg har ikke greie på turboer, men en jeg kjenner som har bygd en god del turbo rødblokkmotorer og god greie på turbogeometri, sa til meg etter å ha hørt spesifikasjonene at den turboen ikke kom til å funke på min motor. Jeg måtte jo prøve allikevel, men han fikk selvsagt 100% rett :p

kapli
28/06/11, 19:46
Kjøpte en T04B selv. Lover ikke bra:confused:

alecxz
28/06/11, 21:20
Det er vel akkurat samme turboen som jeg kjøpte yengis, bare med 2,5" baklokk. Som jeg skrev i tråden din virka hele greia som den besto av kinadeler, iallfall tilbehøret. Flensen mot baklokket var ikke tett og mangla pakning. Boltene til baklokket var vanlige 8.8 galvaniserte bolter, og ikke skikkelige pinnebolter som er det eneste brukbare på sånt.

EDIT: da jeg ringte og sa oppsettet ikke fungerte tilfredsstillende, og sa bilen gikk bedre med 16T på lavere ladetrykk, mente han selvsagt at det måtte være noe annet feil med motoren. Jeg har ikke greie på turboer, men en jeg kjenner som har bygd en god del turbo rødblokkmotorer og god greie på turbogeometri, sa til meg etter å ha hørt spesifikasjonene at den turboen ikke kom til å funke på min motor. Jeg måtte jo prøve allikevel, men han fikk selvsagt 100% rett :p
Haha høres ut som han det ja;) han påstod jeg hadde fått en sten i turbo en min siden lageret hadde røket så fort, jævla 360 lager som liksom skulle tåle uendelig med hester omtrent slik som han la det fram da;) han begynte også med at motoren min var sleten, tett veivhusventilason og masse sånn dritt som det klaga han på, men turboen eller dårlige deler i den, det var det ikke snakk om.. Haha

Trond D.
28/06/11, 21:52
Hei. I linken som ligger lengre opp er det avbildet to grenrør, et med ekstern wg og et uten.
Jeg og petter kjøpte hvert sitt uten ekstern wg, og de kan ikke brukes uten modifisering, så ikke kjøp dem. Er design feil, og for det fikk vi 500kr igjen hver (alt for lite for noe ubrukelig. Han har nemmelig ikke prøvd om disse passer, kun fått dem laget ut ifra kina grenrørene.

Turboene vi handlet :
Garrett T04B V-Trim . 60ar. Stage 2 eksos hus, 63ar JAP, skrudd 360 lager.
Kommenterte ved hent at de ikke sto garrett på husene og svare var at Air researh som faktisk står på, er et annet navn som garret bruker!
Ellers så vi at begge eksos husene var sveist i.
Olje inn sto han for, den kunne vi vende selv ettersom hvordan det passet best i motor rommet. Da den ble vendt lakk det som ei sil, viste sei at gjengene inn i turbo ikke er skikkelige gjenger, bås. Konfronterte ham med dette og svaret var da plutslig "jeg skrur alltid på dem da kunder ikke får det til"!!! Han ble nødt å komme opp med en ny løsning uten at turbo skulle skrus av, er mere tett nå, men ikke 100%.

Ryker disse turboene eller grenrøra skal han selv få sku dem ut da det ikke lar seg gjøre mens motor står i bil! Feil design på grenrøra

yengis
28/06/11, 22:15
klaga på min veivhusventilasjon også, har lufting i blokk og topp så er ikke noe galt med den =)

edit: håper alle sprer et vondt rykte om "turbokongen" så han går konkurs og sitter der med lekebutikken sin full av kinaturboer

Ola Moen
29/06/11, 04:21
Jeg har ved to anledninger kjøpt overhalingssett til TB03 turboer på Ebay, demontert, skiftet lagre, tetninger osv. den ene ble det montert 360 lager i. Det er 2 år siden ca. og begge turboene er funksjonable fortsatt den dag i dag. så om dere er litt varsomme og nøye, så fikser dere fint slitne turboer sjøl:) Det virker som det er sånn denne karen holder på, men at han kanskje ikke er så nøye på kvalitet på delene og rengjøringen.

The Sven
29/06/11, 15:49
En annen morsom sak med denne fyren er at han ikke ser ut til å like å betale skatt:

http://skattelister.no/skatt/profil/johannes-gordon-austbo-35421608/

yengis
29/06/11, 19:25
En annen morsom sak med denne fyren er at han ikke ser ut til å like å betale skatt:

http://skattelister.no/skatt/profil/johannes-gordon-austbo-35421608/

hmm, hvis hvem som helst starte "firma" og slippe å betale skatt av inntektene, så skal jeg slutte å jobbe.. :D

Trond D.
29/06/11, 20:17
thailands konge det dær, har alltid kontanter, tar ikke kort :p

pogona
29/06/11, 20:23
horvhidt folk betaler skatt eller ikke er vel strengt tatt opp til den enkelte, mangen kjente navn innen bilsport og gatebil miljøet som klart og tydelig har sneket skatt i mangen år men først i det siste har begynt å bli "stuerene" pga mediainnteresse, dette gjør vel ikkje automatisk noen til fæle folk. med skattenivået i norge så tror eg flertallet av oss ville sneket skatt om vi kunne slippe unna me det, meg innkludert.

har vert med på mangen motorbremsinger og sett turbokongen jobbe på spreng ilag med kunder på forskjellige biler til langt ut på kvelden og kun hørt positivt om han til nå. foreslår at vedkommende som har problem med han går i fornuftig dialog med han og snakker voksent så ordner det seg nok.

The Sven
29/06/11, 21:22
horvhidt folk betaler skatt eller ikke er vel strengt tatt opp til den enkelte, mangen kjente navn innen bilsport og gatebil miljøet som klart og tydelig har sneket skatt i mangen år men først i det siste har begynt å bli "stuerene" pga mediainnteresse, dette gjør vel ikkje automatisk noen til fæle folk. med skattenivået i norge så tror eg flertallet av oss ville sneket skatt om vi kunne slippe unna me det, meg innkludert.

har vert med på mangen motorbremsinger og sett turbokongen jobbe på spreng ilag med kunder på forskjellige biler til langt ut på kvelden og kun hørt positivt om han til nå. foreslår at vedkommende som har problem med han går i fornuftig dialog med han og snakker voksent så ordner det seg nok.

Nei, det er ikke opp til den enkelte, det er ulovlig og straffbart å unndra skatt. At han jobber på kvelden er vel ikke så rart siden han ikke jobber på dagtid.

yengis
29/06/11, 21:52
eneste tiden man får tak i han er etter kl 23 og utover til i 12-13-14tiden

Trond D.
30/06/11, 07:34
Et problem er at han ikke lar deg snakke, stjeler ordet og snakkes alt for mye

gull pilen
30/06/11, 07:46
vet noen hva stavanger hk står for egentlig??!!
har 2 venner som var nede hos han å handlet turbo å de spurte han og svaret var: stavanger helsekost:rolleyes:

yengis
30/06/11, 22:28
pratet med turbokongen nå, ble faktisk overrasket over måten han snakket til meg på idag sammenlignet med forrige gang. han la om til snillstemmen og angrep meg ikke slik som sist at alt var min feil. han innså vel at det var ujevne flater på flensene + at det faktisk var hull i eksoshuset. han skulle fikse dette for meg. og legge med nye pinnbolter til turboflens og baklokk + ny pakning + frakt i retur for 200kr

så virker som han har gode og dårlige dager å prate med. ble positivt overrasket idag.

Ola Moen
01/07/11, 04:56
pratet med turbokongen nå, ble faktisk overrasket over måten han snakket til meg på idag sammenlignet med forrige gang. han la om til snillstemmen og angrep meg ikke slik som sist at alt var min feil. han innså vel at det var ujevne flater på flensene + at det faktisk var hull i eksoshuset. han skulle fikse dette for meg. og legge med nye pinnbolter til turboflens og baklokk + ny pakning + frakt i retur for 200kr

så virker som han har gode og dårlige dager å prate med. ble positivt overrasket idag.

Kan jo hende han har vært inne å lest i denne posten her:p Hehe:D

Daniel V
03/07/11, 12:47
Høres nesten litt sånn ut ja :p

Geitung
21/07/11, 19:37
Eg og en kamerat hadde litt problemer med han her for noen uker siden... Han skulle ha ny turbo til en 200sx og det bød på litt problemer. Manglende deler og misledende informasjon gjorde ting rimelig vanskelig... Vi ga det opp til slutt så då kontaktet kameraten min en i 200sx klubben og fikk vite alt turbokongen ikkje klarte å fortelle oss.

Alt var jo ikkje negativt med handelen. Service og dialog var bra og vi fikk jo delene når han sa delene skulle komme så servicen var det ingenting å si på. Han sendte faktisk deler med kystbussen til bergen når vi spurte om det. Så storfornøyd med servicen men informasjonen vi fikk kunne være VELDIG mye bedre

Alt i alt så gikk dette bra og vi fikk det til etter mye banning og steiking:)

The Sven
21/07/11, 20:17
Tror Turbokongen er involvert en del i 200SX forumet.

Geitung
21/07/11, 22:50
Tror Turbokongen er involvert en del i 200SX forumet.

Har hørt noe om det ja. Men eg e ikkje helt sikker på kor mye det hjelper han egentlig... Han sa jo at alt var bolt on hos oss:rolleyes: stemte heller dårlig egentlig:rolleyes:

Volvoniføør
18/09/11, 16:21
Noen som har nyere erfaringer med Turbokongen her inne?
Tenkte siden han nå tross alt har fått en del pepper og da kanskje tar seg mer på tak med varene sine?
Bare lurer siden jeg snart skulle hatt meg en ny turbo og sliter med å finne det "rette" stedet å bestille fra :p

yengis
18/09/11, 18:13
Noen som har nyere erfaringer med Turbokongen her inne?
Tenkte siden han nå tross alt har fått en del pepper og da kanskje tar seg mer på tak med varene sine?
Bare lurer siden jeg snart skulle hatt meg en ny turbo og sliter med å finne det "rette" stedet å bestille fra :p

Min erfaring er å holde seg unna han. Er lei av å sende inn turboen så har fiksa meg holset nå. Bare å kaste den jeg kjøpte av han, virker som den er bygd opp av kinadeler siden lagrene eller tetningene går og begynner å røyke blått.

Volvoniføør
18/09/11, 18:56
Min erfaring er å holde seg unna han. Er lei av å sende inn turboen så har fiksa meg holset nå. Bare å kaste den jeg kjøpte av han, virker som den er bygd opp av kinadeler siden lagrene eller tetningene går og begynner å røyke blått.

Takk for svar :)
Da vet jeg at jeg skal holde meg unna han, kanskje jeg gir dette tipset videre til et par personer jeg kjenner som har tenkt å bestille turbo fra han :p

alecxz
18/09/11, 19:02
Takk for svar :)
Da vet jeg at jeg skal holde meg unna han, kanskje jeg gir dette tipset videre til et par personer jeg kjenner som har tenkt å bestille turbo fra han :p

Bare ren søppel. Turbokongen snakker om garrett orginal deler osv osv, jævli rart det ryker blått med en gang du starter motoren 2 uker etter man har montert turboen, mens en gammal uoverhala garrett av samme slag holder i mange år :)

Truckdriver
27/09/11, 23:08
Turbokongen har dårlig rykte på en hel rekke forumer, bortsett fra Trim-4-eldre der han har en del kompiser. Det er stort sett bare kompiser av han som har bare varmt å si om han.
Han er bla kjent for å ikke avbalansere turboene etter overmaling. Noe som selvsagt gjør overmalinga billigere og holdbarheten dårligere.

Daniel V
28/09/11, 12:55
Han var ikke spesielt hyggelig å snakke med på mail heller. En så lite behjelpelig mann er det lenge siden jeg har snakket med. Jeg var visst en idiot og et brødhue som kunne tenke meg en turbo som var lik den som sitter i T5en originalt.

alecxz
28/09/11, 13:35
Han er veldig hyggelig før du har kjøpt noe av han, når pengene er kommet inn på kontoen hans derimot..

The Sven
28/09/11, 13:52
Haha han sa noe om at jeg skulle få bank om jeg valgte den og den turboen også haha. Fin fyr. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte av han allikevel. Den gang var det dessverre bare positive erfaringer å lese om han på volvoforumet.

Daniel V
28/09/11, 22:27
Haha han sa noe om at jeg skulle få bank om jeg valgte den og den turboen også haha. Fin fyr. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte av han allikevel. Den gang var det dessverre bare positive erfaringer å lese om han på volvoforumet.

Jeg holder meg i alle fall langt unna. Folk som skjelder meg ut på mail for at jeg vil ha originalstørrelse på turboen styrer jeg pent unna. Han virker ikke veldig seriøs heller, når jeg ser svarene fra firmaposten hans kommer kl 03:00 på natten osv...

The Sven
28/09/11, 23:01
Han jobber kun på natten, håver inn feite penger på kinadeler og betaler ikke skatt ;) Bra mann.

Batland
29/09/11, 21:25
Alle som er vant med å kjøre en bil med turbomotor og så må kjøre en identisk bil med motor uten turbo, vil etter en slik erfaring, vanligvis sette svært stor pris på turboen sin - og med rette. Turboen har alene gitt hver eneste eier mye 100% problemfri kjøre- og eiergled i åresvis og 100 000 vis av kilometer. IKKE gjør det elendige valget med å forringe bilen med å velge en eldgammel, bedriten og "nysminket" møkkasnurre.
IKKE erstatt en høykvalitet originalturbo med Kinadritt fra eBay eller en 100% uballansert og pyntet og pusset kalket grav fra kinafinnkongen aka proteinmannen.
"Flowpreppingen" som bedrives herfra funker IKKE. En bekjent med Cosworth kjører med en T3 fra stavanger HK og senest i helgen fikk man bekreftet hvor dårlig denne funker.
På 201M er farten over målstreken hele 10 km/t LAVERE enn en annen med identisk bil som har en skikkelig flowpreppet T3 turbo.

Det er TURBOEN som er ansvarlig for motoreffekten så kjøpt KVALITET!!!
Hvis man er usikker på hvem, hvor og hva så kan man f.eks begynne her for 300 + hk:
http://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&product_id=530
På generelt grunnlag, velg trim Super 60 m/ 3" innsug og A/R 0,63 til de fleste 2,3 L Volvo.
Hvis man ikke har råd så VENT til du får det. Husk at man også trenger WG huset, helst i 3" utgave, men ett originalt Volvohus passer også og passer på den originale downpipen.

For effekter rundt 400 hk, velg en eller annen utgave av denne, trim 50 compressor, F1-54 turbinhjul og A/R 0,63 - 0,82 turbinhus.
http://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&keyword=gt-k&category_id=0&product_id=86

Daniel V
16/11/11, 00:11
Prøvde i dag på nytt, bare for å se om jeg fikk et annet svar, da jeg skrev at jeg kunne tenke meg en turbo som var lik den jeg har, uten at den skal gi 1 milliard hester:


Hei

Jeg selger KUN beste kvalitet turboer som Garrett . Ikke kinesiske turboer som de fleste andre .
Nå nevner du overhodet ingenting i forhold til ønsket effekt, så umulig å gi deg tilbud da .
Jeg har over 300 turboer på lager og kan stort sett bygge hva du vil av spec , men da må jeg vite hva du vil ha av effekt .

Jeg har noen kit med GARRETT T3 Super 60 til grei pris akkurat nå ...de klarer 330-350hk på din motor .Disse yter 40-50hk mer enn en Mitsu 19T turbo .
Du må nok bytte ut orig intercooler , skikkelig downpipe , eksos etc .
Hvis du vil ha mer hk så kan du få så stor turbo du vil .
Garrett turboene er mye sterke enn Mitsubishi .

Du må bytte olje og vann koblinger og sveise på flens på downpipe for å få en skikkelig Garrett turbo montert på .
Jeg har levert endel til FWD Volvo , så vet hva det går i og har alle deler .
Jeg kan muligens klare et helt kit med en Super 60 t3 + alle deler for rundt 7000,- .
Da er turboen bygget med de beste delene og du får med ALT til montering .
Ca 1000,- mer for større 350-450hk turbo .

Jeg som ba om noe jeg trengte å modifisere, som passet rett i :p

purplepower
13/03/12, 00:03
Prøvde i dag på nytt, bare for å se om jeg fikk et annet svar, da jeg skrev at jeg kunne tenke meg en turbo som var lik den jeg har, uten at den skal gi 1 milliard hester:



Jeg som ba om noe jeg trengte å modifisere, som passet rett i :p

Typisk, du som kjøper får ikke bestemme hvilken turbo du ønsker, han stopper kjeften din og sier at den og den turboen er mye bedre, en voldsom oppvask og tusen mailer, midt på natten når en skal handle et enkel og greit valg garrett gt2871r men den fikk eg ikke for han mente noe annet.
VERDENSMESTER på turbomotorer, så her må du legge deg flat:=(

Batland
24/08/12, 07:21
Hvis man leser annonsene hans på finn.no så ser man bl.a dette:

Jeg kan ombygge/modifisere disse turboene til å passe de fleste motor oppsett !
og
Kan ta INNBYTTE i endel orig. Garrett ,Turbonetics, KKK, Mitsubishi turboer .

Defekte, brukte eller nye kan vurderes i innbytte .
Tar også defekte Garrett BB turboer i innbytte .

Ring for en hyggelig prat , eller send mail .
Tel 95826198 ( best etter 15 00..ring /send sms senere hvis tel er avslått)

Spør dere selv: "Hva tror dere disse gamle og defekte turboene brukes til??"
Det er selvsagt ikke vanskelig å selge ekte GARRETT turboer billig når de er gamle, brukte, 1/2 overhalt og ikke avballensert, men bare nyvaskede, rene og pene.

Batland
24/08/12, 07:53
Her en annen favoritt:
EKTE Garrett T04B .60AR turbo 350-450hk+ .
Dette er TOPP KVALITET EKTE GARRETT turboer som tåler BANK !
Perfekt oppgradering turbo for deg som vil ha RASK SPOOLUP og effekt fra ca. 350hk til over 450hk på 1800cc opptil ca. 3000cc motor . Svært lik spec som GT2871R og GT3071R ,

Her er man frekk nok til å sammenligne en brukt og overhalt T04B lastebilturbo fra 1960 tallet med den helt moderne, flett nye og særdeles gode GARRETT GT3071R som alltid leverer gode resultater.

Det er så frekk og kynisk økonomisk utnyttelse av ignorant og naiv ungdom som ikke vet bedre at det kvalifiserer til strekkbenk.

Batland
24/08/12, 08:20
Her ser man hva GARRETT selv sier:

GT vs. T - What's the Difference?

Turbocharger technology has advanced during the recent years, and at the forefront of that wave has been Garrett, leading the charge of modernization at the OEM level. One notable advance at the OEM's has been the shift from the traditional T-turbocharger to modern GT technology. Older 'T' products served as a workhouse for the aftermarket for many years, but now Garrett GT will revolutionize turbocharger performance and enable the reduction of turbo lag to virtually undetectable levels.
The GT Evolution

In the 1990's Garrett engineers developed a radically new efficient turbocharger baptizing it 'New Garrett Technology' aka the 'NGT' turbo. Over time the term was shortened to 'GT' and is now used to specifically describe the aerodynamically advanced Garrett turbochargers that cause the turbo to spool up to boost and accelerate your vehicle quicker than ever.

WHY IS GARRETT GT BETTER THAN T PRODUCT?

Product Simplification - T product typically contained 54 components, compare this with GT technology which has drastically reduced the number of components by more than 45% to average of 29! Reducing the number of individual parts drastically diminishes the opportunity for failure, thus resulting in smoother motoring.

Journal Bearing - The bearing system in the GT turbocharger allows for improved shaft stability and less drag throughout the speed range. In fact, the GT shaft motion has decreased by 20%, which greatly improves the durability of the bearing system.

Thrust Bearings - The new GT turbochargers have an increased load bearing capacity of up to 35%. This provides greater resistance to thrust bearing failure, especially when the combination of an oversized compressor wheel to turbine wheel is used.

Improved Aerodynamics - The wheels used on the GT turbochargers increase the efficiency of the turbocharger system. Increased efficiency allows improved engine performance in each application.

Wheel Trims - The GT range has several more wheel trims that the T range, enabling a more accurate match of turbocharger to engine that will in turn result in optimum performance.

Piston Rings - The piston rings on the GT range are made from M2 tool steel. This material can withstand higher temperatures than traditional T range piston rings, making the GT product more appropriate for today's modern engines
Information Provided By: Garrett Performance Products