PDA

Vis full versjon : Støy i høyttalere



torjustro
16/11/10, 23:51
Hei, har fått støy på stereo'n i det siste. Støyer etter turtall, og "klikker" hvis jeg f.eks skrur på langlys. Virker også som støyingen avtar og øker ved visse rattutslag. Kan det være dårlig jording? Evt. hvor?

mvh
Torjus

Wrasko
17/11/10, 00:04
Såkalt dynamostøy..

Jeg ville enkelt og greit fjernet originale jordinga til spilleren, så funnet ett nytt jordingspunkt i torpedoveggen ett sted...

Å finne dynamostøy er ofte MEGET vanskelig

torjustro
17/11/10, 15:16
Ok, takk for raskt svar, skal prøve å legge opp ny jording senere i dag. :)

Joaeng
21/12/10, 19:18
hei, har samme problem :) men hvor finner jeg den orginale jordinga til spilleren?

cossykiller
21/12/10, 19:55
tar ut stikket bak spilleren, følger den kabelen som er jord til der den originalt står (hvor vet jeg ikke) og byttter evnt ut denne, har du lagt opp nye kable joaeng ? isåfall så kan du ha kryssa kablene.

Beste og gjøre er å legge strøm bak for seg også kabler til forsterker/høyttalere på andre siden/midten...

Joaeng
21/12/10, 21:58
jeg har lagt nye kabler ja :) ja eg har lagt signalkabler på ene siden og strøm på andre :) var ingen støy tidligere men har komt nå i det siste :(

Espen-K
21/12/10, 22:52
Har du forsterker ?
Kan jordingen på denne ha blidt dårligere, ta den løs og puss den ned på nytt.

s4nd3r
02/01/11, 23:01
off, detter er kjipe greier.. :/ kan være så mye... dreiv og feilsøka i audin te en kompis av meg, dyre kabler over alt, pakka inn i alu folje. og lakt kvar for seg. men dynamo støy fortsatt, prøvde alt. men viste seg det bare var den gamle gode pioneer spillern som hadde klikka.. nappa ut den gamle inn med en ny.. problem løst....

BlåFare
03/01/11, 15:04
off, detter er kjipe greier.. :/ kan være så mye... dreiv og feilsøka i audin te en kompis av meg, dyre kabler over alt, pakka inn i alu folje. og lakt kvar for seg. men dynamo støy fortsatt, prøvde alt. men viste seg det bare var den gamle gode pioneer spillern som hadde klikka.. nappa ut den gamle inn med en ny.. problem løst....

Sprengte jordingsbaner heter det :/

Kan hjelpe og jorde RCa kontaktene bak spilleren også.
Hjelper en god del med enkelte tilfeller.

s4nd3r
03/01/11, 15:14
Sprengte jordingsbaner heter det :/

Kan hjelpe og jorde RCa kontaktene bak spilleren også.
Hjelper en god del med enkelte tilfeller.

Tja. kan hende det.. :P blei kaste den spilleren.. ja. prøvde med ny jordledning. og pluss.. men den støya fortsatt..

aarnes
09/01/11, 00:17
Har vært borti samme problem på min S60 og flere andre biler.

Som nevnt over her er det stor sannsynlighet for at jordingsbanene i selve spilleren ELLER forsterker er defekt. skal desverre veldig lite til for å ta kvelden på de.

Beste av alt er å koble til absolutt ALT med frakoblet batteri, og ikke koble det til før alt er skrudd sammen og koblet og finito.