PDA

Vis full versjon : Jordfeil i dashbord/rattstamme, e.l. ...?



hgnubel
16/11/10, 19:14
To nye problem som har oppstått såpass samtidig at jeg mistenker at det er en sammenheng...


Av og til når jeg akselererer litt brått, svinger litt brått, eller kjører over en fartsdump så kommer det en slags "knekk" lyd fra et sted foran rattet eller i/under dashbordet. Det er sånn at jeg ubevisst kikker etter steinsprut og sprekker i glasset. Men ser aldri noe slikt. Frontruten var ny i fjor sommer, og har overlevd en ekstremvinter på vestlandet uten å lage ulyder, og det er heller ikke skjedd noe jeg vet om som kan ha slått bilen så skjev at det står i spenn...

Og: hornet virker ikke. Jeg tok av rattet og sjekket kontakter og slikt, og da det var skrudd på så virket det igjen en periode. Men nå har det gitt seg igjen.


Så det jeg lurer på er om denne lyden er fra en kontakt eller en skrue som har løsnet og enten beveger seg og lager lyd når bilen beveger seg på bestemte måter -- Eller at det bare beveger seg og lyden er en gnist som slår over eller lignende :confused: Men det siste ville nok ikke laget så høy lyd?

Tips?

Er bilen i signaturen, altså 850, 1997, 2.0/10V

hgnubel
18/11/10, 08:17
Skjedde igjen i morgentimene i dag denne lyden, og måtte selvsagt prøve hornet etterpå. Forventet ikke at det skulle virke, så både jeg, samboern og folk rundt oss ble kanskje litt overrasket :rolleyes:

Hjelp? :)