PDA

Vis full versjon : spm om clutch og bensinpumpe



kapli
16/11/10, 17:59
Skal bestille bensinpumpe og clutch snart, så har et par spørsmål jeg må få bekrefta så jeg vet at funker;)

b230fk med rundt 300 hester som skal inn i en 240 med m45 (enn så lenge) ;)

Clutch:

Skal kjøre med letta b21 svinghjul med sveisa på trigger hjul fra lh 2.4

Kan jeg bruke Sachs TP-618 som pedersen selger.
Sammens med LM-034 228mm 22-splines organisk lamell. LM-034 ?


Bensin:

Det holder med walbro 255 pumpa i tanken med kun orginalt filter under bilen, eller kan det være lurt og kjøre med walbro pumpa sammens med orginal pumpe under bilen?

Og har hørt at walbro pumpa ikke går rett inn i tanken uten modifikasjoner, hva må gjøres?

rogern
16/11/10, 18:20
jeg ville nok kun kjørt med walbropumpa.
den har høyere kapasitet enn orginalpumpa så da blir vel orginal pumpa nesten som en slags brems. like greit og ta den vekk. men filteret kan du ha der.

kapli
16/11/10, 18:23
Ok, da blir det nok kun walbro pumpe, men burde kanskje ikke 'herje' kjøre så masse, når det er lite bensin på tanken da?

rogern
16/11/10, 18:28
nei det bør du unngå. ikke bra med bensinmagring.
ha godt med bensin. eventuelt må du bygge deg en SWIRLPOT, men det er litt mere opplegg og jobb igjen da.

ha bra med bensin så går det nok greit.
skulle du få problemer så går det jo ann og gjøre om seinere.

depress
17/11/10, 00:06
ville heller gått får en bosch pumpe. har erfaring med av walbro pumpene har litt problemer når det blir kaldt. men det kan jo være det var et en gangs tilfelle med pumpa mi at det er noe med den.

kapli
17/11/10, 17:02
Gikk pumpa rett i tanken din uten modifikasjoner? Er vel kanskje anderledes fra 740 tanken og 240 tanken.

kapli
18/11/10, 16:30
Ingen som kan bekrefte om cluth oppsettet kommer til å fungere?