Logg inn

Vis full versjon : hvilken btr bør jeg velge?



gull pilen
16/11/10, 13:20
ser feks på pedersen at de selger både linjære og progressive btr...
hva er forskjellen og hva vil fungere til mitt bruk?
har ft motor med t3 turbo 3 toms eksos gullboks og ecomax chip nå til å begynne med men kommer mer...

ArneR
16/11/10, 13:49
En progressiv btr er visstnok ikke ønskelig på lh2.4 og liknende systemer, da blandingen vil bli for fet på topp med en slik, og det er vanskelig for motorstyringen å beregne rett mengde da den er mappet for en lineær btr originalt.

Men det kan lønne seg å bruke den om man ser at man skulle hatt det lille ekstra med bensin ved fullt ladetrykk.

gull pilen
16/11/10, 13:53
okey... har litt fjusk akkurat ved moment topp nå(ca 3000rpm ved fullt ladetrykk) så håpet på dette ska løse det..

ArneR
16/11/10, 13:58
Det første du bør prøve er å justere ned plugg-gapet pittelitt, normalt er det vel 0,7mm, jeg bruker å sette det til ca. 0,6mm. Er enklere å få til en brukbar gnist i den tykke atmosfæren i sylindrene da.

gull pilen
16/11/10, 14:43
har gjort allerede og det hjalp litt... til og med prøvd med høy effekts coil uten noe forandring...

ChrML
16/11/10, 15:26
Lineær BTR er det eneste som gjelder. Alt annet er bare en juksemåte å få mer bensin når ladetrykket kommer uten å endre bensinmappet og det blir sjelden bra.

Ecomax chippen er også bare å selge hvis du skal ha 3" LMM / større dyser.

gull pilen
16/11/10, 15:46
var det som var planen min med tiden men det får duge fram til jeg får tak i det jeg trenger..
så da kan jeg konkludere med at det er linjær btr jeg skal ha og den kan brukes videre på 300 oppsettet?

ChrML
16/11/10, 15:50
var det som var planen min med tiden men det får duge fram til jeg får tak i det jeg trenger..
så da kan jeg konkludere med at det er linjær btr jeg skal ha og den kan brukes videre på 300 oppsettet?
Yep, stemmer det. Anbefaler å bruke enten Viking spesialchip eller 'thelostartof' chip til 300 oppsettet. Sistnevnte koster bare 1/3 av prisen til den første. Da kan du bruke 558 eller litt større dyser som leverer det du skal ha.

Hvis du kjøper dyser som leverer likt som 968 eller litt mer ved 3 bars grunntrykk så slipper du jo å kjøpe ny BTR. Det er mye bedre fordi den originale BTR-en er en av de få driftsikre og den er veldig bra foruten den ulempa at den ikke er justerbar. Mange andre BTR-er driver å vandrer i trykket med tiden, begynner å lage lyd osv...

gull pilen
16/11/10, 15:53
hmmm... oki får se hva jeg finner på....
takk for svar..

gaupe
16/11/10, 16:07
Fins jo Bosch BTR som er justérbar, passar rett på armaturen og ser orginal ut, men den kostar. Er i Bosch Motorsport sortimentet. Har delenummer B 280 500 701:

http://www.who-sells-it.com/images/catalogs/138/19541/ct/motorsport-2008-000214.jpg

ChrML
16/11/10, 17:13
Fins jo Bosch BTR som er justérbar, passar rett på armaturen og ser orginal ut, men den kostar. Er i Bosch Motorsport sortimentet. Har delenummer B 280 500 701:

[IMG]http://www.who-sells-it.com/images/catalogs/138/19541/ct/motorsport-2008-000214.jpg[/IMG ]
Yup, det er nok en av de få bra som er der :p. Mye annet som bare er dritten og langt fra ser originalt ut. Noen anelse hva sånnt koster?

gaupe
16/11/10, 17:45
Yup, det er nok en av de få bra som er der :p. Mye annet som bare er dritten og langt fra ser originalt ut. Noen anelse hva sånnt koster?

Den er dyr, trur eg fekk ein pris på over $400 og 3000 Nok.